Τέμπη: Τι υποστήριξε στην απολογία του ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ που προφυλακίστηκε – «Η συνάντηση με τους παλιούς και νέους σταθμάρχες»
Ο Επιθεωρητής θα οδηγηθεί στις ίδιες φυλακές που βρίσκεται προφυλακιστέος και ο 59χρονος σταθμάρχης που είχε βάρδια στον σταθμό της Λάρισας το βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Ο Επιθεωρητής θα οδηγηθεί στις ίδιες φυλακές που βρίσκεται προφυλακιστέος και ο 59χρονος σταθμάρχης που είχε βάρδια στον σταθμό της Λάρισας το βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Μετά από μία μαραθώνια απολογία που ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 02:30 τα ξημερώματα ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ Λάρισας κρίθηκε προφυλακιστέος παίρνοντας το δρόμο για τη φυλακή .Για την τραγωδία στα Τέμπη από τους τέσσερις μέχρι στιγμής κατηγορούμενους μόνο οι δύο κρίθηκαν προσωρινά κρατούμενοι καθώς οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες αφέθησαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.
Το Newpost σας αποκαλύπτει τι ισχυρίστηκε ο κατηγορούμενος Επιθεωρητής στο απολογητικό του υπόμνημα των 100 σελίδων:
Επιθεωρητής: «Αύξησα κατά μισή ώρα τις βάρδιες»
«Ήδη από το έτος 2020, με την ανάληψη των καθηκόντων μου κατέστησα γνωστή στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την κατάσταση και τις εκκρεμότητες που παρουσίαζε το συγκρότημα της Επιθεώρησης Λάρισας, ήτοι τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού τόσο στον κλάδο Σταθμαρχών όσο και στον κλάδο των Κλειδούχων, τη μη παράδοση του έργου στα πλαίσια της εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ Σ.717/2014, γεγονός που δυσχεραίνει την διεξαγωγή κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, τη μη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (Κ.Ε.Κ.), την υποστελέχωση του γραφείου πορισμάτων κ.ο.κ .Με δικές μου ενέργειες στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων μου και δη κατόπιν πρότασής μου στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας, πραγματοποιήθηκε αλλαγή των υφιστάμενων ωραρίων, ως εξής :Από 06:00-14:30σε 06:00-15:00 ,από 14:00-22:30 σεσ14:00-23:00 από 22:00-06:30 σε 22:00-07:00.
Απώτερος στόχος ήταν αφενός η ορθότερη ενημέρωση του προσωπικού κατά την παράδοση – παραλαβή της ανάληψης εργασίας, αφετέρου η περαιτέρω ενίσχυση των σταθμών με εργαζομένους, καθώς ως προκύπτει, σε κάθε ωράριο ευρίσκονται πλέον του ενός εργαζόμενοι! Επίσης, με το υπ’ αριθ. 49 από 30/08/2021 τηλεγράφημα γνωστοποίησα σε όλο το προσωπικό των σταθμών εμβέλειάς μου ότι στον μηνιαίο προγραμματισμό, τυχόν αλλαγές στην υπηρεσία θα γίνονται μόνον κατόπιν συνεννόησης με την Επιθεώρηση Λάρισας
Επιθεωρητής: «Οι εκκλήσεις μου για ενίσχυση του προσωπικού συνεχείς!»
- Επιπλέον, όταν πρότεινα τόσο στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας , όσο και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, για την καλύτερη και εύρυθμη λειτουργία της Επιθεώρησης και των σταθμών, τις τοποθετήσεις του προσωπικού ανά σταθμό προκειμένου α) να υπάρχει μόνιμο προσωπικό σε κάθε σταθμό και β) αποφυγή μετακινήσεων (χιλιομετρικών αποζημιώσεων/εκτός έδρας), αρχικά σε διά ζώσης συνάντηση στην Αθήνα την 15η/02/2023 είχα την σύμφωνη γνώμη και των δύο. Ωστόσο, την 23η/02/2023, πρωινές ώρες, σε τηλεφωνική επικοινωνία αρχικά ο Διευθύνοντας Σύμβουλος του ΟΣΕ αναίρεσε την πρόταση και μου ανέφερε ότι «δεν θα υπάρξει καμία παρέμβαση στο πρόγραμμα μέχρι τις εκλογές». Εξέφρασα την δυσαρέσκειά μου λέγοντάς του ότι «είμαι υπέρ της νομιμότητας, της αξιοκρατίας και κατά της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος», με τον ίδιο να μου απαντά ότι θα τα πούμε από κοντά μέσα Μαρτίου που θα ερχόταν στην Λάρισα. Στην συνέχεια μου τηλεφώνησε και ο Διευθυντής για το ίδιο θέμα.
- Τέλος, τόσο τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2023, όσο και τους προηγούμενους, επιθεωρούσα τους σταθμούς της εμβέλειάς μου και το προσωπικό, προβαίνοντας σε παρατηρήσεις αναφορικά με την εφαρμογή των κανονισμών όταν αυτό κρινόταν αναγκαίο. Συγκεκριμένα, την 09η/02/2023μετά την επιθεώρηση στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, όπου εκείνη την ώρα εργάζονταν οι ……., έκανα έγγραφες παρατηρήσεις για να γίνεται πιο λεπτομερής η ενημέρωση αναφορικά με την παράδοση-παραλαβή της υπηρεσίας και την ίδια ημέρα, κατά την επιθεώρηση στην Λάρισα, όπου εργάζονταν οι …….., έκανα προφορικές συστάσεις για τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και του ωραρίου.
Αναντίρρητα, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισα στην Υπηρεσία μου, όπως επιρρωνύονται από τις προσκομιζόμενες επιστολές μου, προσπάθησα να ανταποκριθώ επαρκώς στα καθήκοντά μου.
Επιθεωρητής: «Η συνάντηση με τους παλιούς και νέους σταθμάρχες»
«την 25η/01/2023, με την τοποθέτηση των νεοπροσληφθέντων Σταθμαρχών, πραγματοποίησα συνάντηση στα γραφεία επιθεώρησης της Λάρισας, όπου παρευρέθηκαν άπαντες οι ανωτέρω μαζί με τον, Κεντρικό Σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου και τον, Κεντρικό Σταθμάρχη Λάρισας, προκειμένου να διευκρινίσω την τήρηση του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, την απαρέγκλιτη τήρηση των ωραρίων, των τηλεγραφημάτων, την ακριβή και ορθή επικοινωνία με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών, αλλά και να ενημερώσω περί του ρόλου των παλαιών σταθμαρχών (αρχαιότητα) σε περίπτωση ταυτόχρονης παρουσίας στον εκάστοτε Σταθμό και της συνακόλουθης ανάληψης καθηκόντων. Επίσης τονίστηκε, τόσο από εμένα, όσο και από τους κεντρικούς σταθμάρχες ότι αν νιώσουν οποιαδήποτε αδυναμία ως προς τα καθήκοντά τους να το αναφέρουν. Επισημαίνεται ότι ουδείς από τους Κεντρικούς σταθμάρχες μου ανέφερε οποιαδήποτε παρατήρηση για τους νεοπροσληφθέντες, καθώς ούτε και οι νέοι ρωτώντας τους έναν-έναν, μου ανέφεραν κάποιο κώλυμα. Επιπλέον, όταν ανέφερα ότι το ίδιο βράδυ (25/01/2023) αναλαμβάνει ο κ. Β.Σ ( προφυλακισμένος σταθμάρχης ) νυχτερινή υπηρεσία, ουδείς σχολίασε.»
Το προσωπικό ήταν συγκεκριμένο όπως τονίζει:
« η δύναμη του παλιού προσωπικού δεν άλλαξε, προστέθηκαν τέσσερις (4) νέες βάρδιες. Επομένως ήταν αδύνατον να μην εργαστούν μόνοι τους οι νεοπροσληφθέντες. Άρα, η Διεύθυνση ούσα αρμόδια, έκρινε ότι μπορούν να εργαστούν κανονικά.»
Επιθεωρητής: «Τι μου είπε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης για τη σύγκρουση»
Στο υπόμνημα ο Επιθεωρητής περγράφει τι έγινε την μοιραία ημέρα και πως ο ίδιος μαθαίνει για τη σύγκρουση :
«Περί την ώρα 23:44 τηλεφωνώ, το πρώτον, τον κ. Β.Σ προκειμένου να ενημερωθώ. Τότε ήταν που έλαβα την απάντηση «Προϊστάμενε δε μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την αμαξοστοιχία». Δε μπορώ να αμφισβητήσω ότι ευρισκόταν σαφέστατα υπό το καθεστώς ταραχής και σύγχυσης. Σε σχετικές επόμενες ερωτήσεις που του έθεσα, με ενημέρωσε ότι η επιβατική αμαξοστοιχία (62) αφίχθη στο Σταθμό περί την ώρα 23:02 και αναχώρησε περί την ώρα 23:04, ενώ η εμπορική αμαξοστοιχία (63503) ύστερα από πληροφόρηση του από τη Σταθμάρχη Νέων Πόρων αναχώρησε από τον εν λόγω σταθμό με κατεύθυνση την Αθήνα περί την ώρα 23:05.
Περί την ώρα 23.46 τηλεφωνώ και στον κλειδούχο της νυχτερινής βάρδιας στη Λάρισα, προκειμένου να με ενημερώσει. Εντούτοις, μου αναφέρει ότι δεν γνωρίζει τίποτα, καθώς βρίσκεται αρκετά μακριά, ήτοι εκτός του σταθμού Λάρισας και συγκεκριμένα στην αιχμή 101 (προς σταθμό Μεζούρλο). Έπειτα περί την ώρα 23.50 τηλεφωνώ στον απογευματινό σταθμάρχη και τον ρωτάω τι ακριβώς παρέδωσε αλλά και πως παρέδωσε στον κ. Σ, με αυτόν να με ενημερώνει ότι παρέδωσε κανονικά.
Συνδυάζοντας όλες τις ανωτέρω πληροφορίες, αμέσως αντιλήφθηκα ότι κάποιο άσχημο συμβάν έχει λάβει χώρα.»
Επιθεωρητής: «Δεν με ενημέρωσε κανείς»
«να τονιστεί ότι σε περίπτωση καθυστερήσεων δρομολογίων, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας Αθηνών (ΡΚΑ) κατ’ εντολή του και σε συνεννόηση με τον κάθε Προϊστάμενο Επιθεώρησης, γινόταν επέκταση του ωραρίου στους εμπλεκόμενους σταθμούς μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας Επίσης, είτε σε απρόοπτες καθυστερήσεις, είτε σε οποιοδήποτε συμβάν, οι εκάστοτε σταθμάρχες υποχρεούνται να ενημερώσουν τον Προϊστάμενο. Ουδέποτε, επισημαίνω, ενημερώθηκα από αμφοτέρους τους σταθμάρχες ότι αναχώρησαν για τον οιονδήποτε λόγο από την εργασία τους. Σαφέστατα και ο κ. Β.Σ όφειλε με τη σειρά του να με ενημερώσει ότι οι έτεροι δύο σταθμάρχες δεν τήρησαν το ωράριο τους.»
Ο Επιθεωρητής δίνει την δική του εκτίμηση για τη σύγκρουση των δύο τρένων .
«Ο χειρισμός του σταθμάρχη ,η μη τήρηση του ωραρίου από τους έτερους δύο σταθμάρχες και η παράλειψη του πρώτου μηχανοδηγού, του δεύτερου μηχανοδηγού που ευρισκόταν εκεί αλλά και του προϊστάμενου του τρένου να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη της Λάρισας άμα την είσοδο τους στη γραμμή καθόδου, ως όφειλαν, σκιαγραφούν το σκηνικό της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών»
Για τον μοιραίο σταθμάρχη αναφέρει :
«Με τα αντικειμενικά δεδομένα, γίνεται αντιληπτό ότιουδέποτε προέβη σε χάραξη πορείας για να ασφαλίσει την αμαξοστοιχία σε ευθεία γραμμή».
Στο τέλος του πολυσέλιδου απολογητικού υπομνήματος αναφέρει:
«διερωτώμαι πώς από τη συμπεριφορά μου, με την πράξη στην οποία προέβην (τοποθέτηση κ.Β.Σ στη βραδινή βάρδια) γνώριζα ότι ενδέχεται να παραχθεί το συγκεκριμένο εγκληματικό αποτέλεσμα της θανάτωσης και περαιτέρω του τραυματισμού άλλων. Από το σύνολο των καταθέσεων τόσο των έτερων κατηγορουμένων όσο και των μαρτύρων , από πουθενά δεν προέκυψε ότι αποδέχθηκα το αποτέλεσμα αυτό με την έννοια ότι το επιδοκίμασα ή πάντως συμβιβάστηκα με αυτό. Ως προϊστάμενος επιθεώρησης εκτέλεσα τα καθήκοντά μου τηρώντας πάντοτε τους οικείους κανονισμούς. Δεν απείχα άλλωστε ποτέ των καθηκόντων του σταθμάρχη αφού η πρωταρχική μου θέση από το έτος 1984 είναι και παραμένει αυτή.
ολες οι ειδησεις
- Κολωνός: Συνελήφθη ένα ακόμη άτομο για την υπόθεση της 12χρονης – Προθεσμία να απολογηθούν την Τρίτη πήραν οι 8 νέοι συλληφθέντες
- Κύπρος: Έτος- ορόσημο το 2023 για το κοίτασμα «Αφροδίτη» – Εντός καλοκαιριού η γεώτρηση αξιολόγησης
- Πέθανε ο επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Μιχάλης Κωσταράκος σε ηλικία 67 ετών
- Νόνικα Γαληνέα: Η τελευταία της συνέντευξη και η αποκάλυψη για την υγεία της – «Δεν θέλω να ανησυχεί κανείς σας για μένα»
Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr