current views are: 400

10 Μαρτίου 2023
Δημοσίευση10:20

Τραγωδία στα Τέμπη: Το έγγραφο- ντοκουμέντο με τη διόρθωση στην ώρα της αποχώρησης των σταθμαρχών

Ο απογευματινός σταθμάρχης έφτασε μεταξύ 00:10 – 00:20 και μπήκε μέσα στο σταθμαρχείο. Λίγη ώρα μετά, έφτασε και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Δημοσίευση 10:20’

Ο απογευματινός σταθμάρχης έφτασε μεταξύ 00:10 – 00:20 και μπήκε μέσα στο σταθμαρχείο. Λίγη ώρα μετά, έφτασε και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Μία ακόμη αποκάλυψη για την τραγωδία στα Τέμπη προκαλεί νέα ερωτήματα μετά την πολύνεκρη σύγκρουση τρένων, καθώς κάποιος φέρεται να διόρθωσε με μπλάνκο τις ώρες στο βιβλίο παραλαβής όπου και φαίνεται ποιοι δούλευαν το μοιραίο βράδυ. Ο «Ελεύθερος Τύπος» φέρνει σήμερα στο φως το έγγραφο – ντοκουμέντο.

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο της Λάρισας, ώστε οι σταθμάρχες που αποχωρούν να γράφουν την ακριβή ώρα αποχώρησής τους και να αναφέρουν στο διάδοχο ή στους διαδόχους τους μπροστά στον πίνακα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας τι ακριβώς παραλαμβάνουν.

Στη συγκεκριμένη σελίδα, που έμελλε να είναι και η τελευταία, μέχρι νεωτέρας, οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. παραδίδουν το σταθμό στον άπειρο συνάδελφό τους Β.Σ. που έχει ήδη προφυλακιστεί με βαριές κατηγορίες. Ως ώρα άφιξής τους στο σταθμό, αναφέρεται η 14:00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης όμως αναφέρεται η 22:30 και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί με blanco, αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22:30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή, σημειώνει στο ρεπορτάζ της η εφημερίδα.

Διαβάστε επίσης: Τέμπη: Νέα αποκάλυψη για τον σταθμάρχη – Ερωτηματικά με τις σβησμένες βάρδιες – Τα βίντεο που «έκαψαν» τους δύο σταθμάρχες της Λάρισας

«Το διαπίστωσα μετά το συμβάν»

Τη διόρθωση της ώρας αποχώρησης με blanco είχε αναφέρει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Β.Σ. κατά την πολύωρη απολογία του στην ανακρίτρια, επισημαίνοντας ότι θυμάται πως ο Κ.Π. έφυγε γύρω στις 10:20 και ο Π.Χ. γύρω στις 10:10, αλλά μετά το δυστύχημα είδε ότι η ώρα είχε διορθωθεί.

«Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που υπέγραψα ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα», φέρεται να έχει πει ο Β.Σ. Μέχρι την ώρα που οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας αποχώρησαν από το σταθμό πάντως , όλα κυλούσαν ομαλά αφού γράφουν στην αναφορά τους: «Παράδοση υπηρεσίας από Π σε Σ. Υπόψη βιβλία κυκλοφορίας και τηλεγραφημάτων – εποπτικού πίνακα. Συμβάν Ουδέν» Παράλληλα στο βιβλίο αναφέρονται λεπτομέρειες για τα δρομολόγια.

«Εκατέρωθεν ΣΣ στο Παλαιοφάρσαλο με μονή γραμμή μεταξύ Λάρισας-Παλαιοφαρσάλων (σ.σ. λόγω των καλωδίων που είχαν πέσει νωρίτερα). Εν ενεργεία ΣΣ Βόλου. Εν ενεργεία ΣΣ Νέων Πόρων Διπλή γραμμή Νέοι Πόροι -Λάρισα» . Επισημαίνεται δηλαδή ότι μεταξύ Νέων Πόρων και Λάρισας η γραμμή είναι διπλή, ενώ το έγγραφο συμπληρώνουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες.

Διαβάστε επίσης: Τέμπη: Πρώτη δήλωση του επιθεωρητή μέσω του δικηγόρου του – «Πολλαπλά λάθη και εγκατάλειψη θέσεων»

Ποιοι πέρασαν από το σταθμαρχείο Λάρισας

Σύμφωνα με το Star, ο πρώτος άνθρωπος που έφτασε στο σταθμαρχείο ήταν ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, στις 23:30 και ήταν εκείνος που ειδοποίησε τον απογευματινό σταθμάρχη  για τη σύγκρουση.

«Έλα πίσω έχει σύγκρουση», του είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα όπως είχε πει ο έμπειρος σταθμάρχης όταν ρώτησε τον συνάδελφό του γιατί είχε φύγει νωρίτερα του απάντησε: «πόσο να καθίσω, αυτόν θα φυλάω;».

Ο απογευματινός σταθμάρχης έφτασε μεταξύ 00:10 – 00:20 και μπήκε μέσα στο σταθμαρχείο. Λίγη ώρα μετά, έφτασε και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Β. Σ. (σ.σ. 59χρονος σταθμάρχης), τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Π. (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Π. . (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης ), τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Π. . (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης ) εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…», είχε πει στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής.

Περίπου στις 3:00 έφτασε στο σημείο η αστυνομία και αποχώρησε μία ώρα αργότερα, ωστόσο ήδη κάποιος είχε βάλει μπλάνκο στην αλλαγή της βάρδιας στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής που έχουν οι σταθμάρχες μέσα στο γραφείο τους.

Συνεπώς ό,τι έγινε με το μπλάνκο συνέβη μεταξύ 12 και 3 ή πιο πριν και η ανακρίτρια η οποία ερευνά την υπόθεση και έχει στα χέρια της το βιβλίο παράδοσης – παραλαβής καλείται να το ερευνήσει.