current views are: 14

13 Νοεμβρίου 2021
Δημοσίευση01:30

Έχασε τη λάμψη της η κινεζική «Ημέρα των Εργένηδων» – Βραδύτερη αύξηση των πωλήσεων

Η κρατικά υποστηριζόμενη εφημερίδα Securities Daily επέκρινε την προσοχή που δίδεται στον μεγάλο κύκλο εργασιών αναφέροντας ότι είναι μη βιώσιμη, χαοτική και δεν συνάδει με τη νέα αναπτυξιακή πορεία της Κίνας.

Δημοσίευση 01:30’

Η κρατικά υποστηριζόμενη εφημερίδα Securities Daily επέκρινε την προσοχή που δίδεται στον μεγάλο κύκλο εργασιών αναφέροντας ότι είναι μη βιώσιμη, χαοτική και δεν συνάδει με τη νέα αναπτυξιακή πορεία της Κίνας.

Ύστερα από 10 και πλέον χρόνια εκρηκτικής αύξησης, η κινεζική Ημέρα των Εργένηδων, η μεγαλύτερη στον κόσμο γιορτή διαδικτυακών αγορών, χάνει τη λάμψη της και ετοιμάζεται για πιο μέτρια αύξηση τα επόμενα χρόνια, λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας και του αυστηρότερου ρυθμιστικού πλαισίου.

Ο κινεζικός κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba ανακοίνωσε σήμερα ότι οι πωλήσεις, ή «ακαθάριστος όγκος εμπορεύματος» (GMV), κατά τη διάρκεια της 11ήμερης εκδήλωσης για την Ημέρα των Εργένηδων που ολοκληρώθηκε χθες αυξήθηκε κατά μόλις 8,5% στα 540,3 δισεκ. γιουάν (84,5 δισεκ. δολάρια), συγκριτικά με αύξηση 26% πέρυσι. Πρόκειται για τον βραδύτερο ρυθμό αύξησης που έχει καταγραφεί για τη συγκεκριμένη εκδήλωση, γεγονός που αποτυπώνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κινεζικές τεχνολογικές εταιρίες.

Οι πωλήσεις κατέγραφαν διψήφια αύξηση κάθε χρόνο από τότε που η Alibaba λάνσαρε την Ημέρα των Εργένηδων το 2009 και την ανέδειξε σε μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο εκδηλώσεις διαδικτυακών πωλήσεων, ξεπερνώντας την λεγόμενη Cyber Monday στις ΗΠΑ. Πέρυσι η διάρκεια της εκδήλωσης επεκτάθηκε σε 11 ημέρες.

Ωστόσο η κρατικά υποστηριζόμενη εφημερίδα Securities Daily επέκρινε την προσοχή που δίδεται στον μεγάλο κύκλο εργασιών αναφέροντας ότι είναι μη βιώσιμη, χαοτική και δεν συνάδει με τη νέα αναπτυξιακή πορεία της Κίνας.

«Η ‘λατρεία για τον τζίρο’ δεν είναι μόνο μη βιώσιμη σε ό,τι αφορά την ψηφιακή ανάπτυξη αλλά συνδέεται άρρηκτα με το χάος», ανέφερε η εφημερίδα.

Αναλυτές είπαν ότι οι φετινές αδύναμες επιδόσεις αποτυπώνουν επίσης το πώς οι Κινέζοι καταναλωτές γίνονται ολοένα και πιο διστακτικοί και επιφυλακτικοί για τις προωθητικές ενέργειες και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Οι καταναλωτές έχουν γίνει επίσης πιο επιφυλακτικοί στο να ξοδεύουν γενικώς λόγω των νέων εξάρσεων του κορονοϊού και των προβλημάτων στην τροφοδοσία που έχουν πλήξει τις πωλήσεις και έχουν συμβάλει στο να καταγράψει η κινεζική οικονομία το τρίτο τρίμηνο τον βραδύτερο ρυθμό ανάπτυξης εδώ και ένα χρόνο.

«Η μαγεία του Διπλού 11 σβήνει», σχολίασε η Σάρι Γου, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρίας συμβούλων EY, αναφερόμενη στην 11η Νοεμβρίου (11/11), που αρχικά ξεκίνησε ως μια ανεπίσημη γιορτή για τους εργένηδες. «Οι εταιρίες πρέπει να καταλάβουν ύστερα από χρόνια της πρακτικής αυτής ότι η Ημέρα των Εργένηδων δεν αποτελεί πλέον εγγύηση για αύξηση των πωλήσεων».

Η εκδήλωση παραδοσιακά συνοδεύεται από πολύ εντυπωσιακές προσφορές και προωθητικές ενέργειες μέσω livestreaming. Δίνει επίσης μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις εταιριών όπως η Apple και η L’Oreal, που πούλησαν προϊόντα αξίας άνω των 100 εκατ. γιουάν (15,7 εκατ. δολαρίων) η κάθε μία κατά τη διάρκεια της φετινής 11ήμερης περιόδου.

Η κυριαρχία της Alibaba στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου περιορίζεται επίσης από ανταγωνιστές της όπως η JD.com και η Pinduoduo, που συναγωνίζονται με επιθετικό τρόπο για να κερδίσουν νέους αγοραστές σε μικρότερες και περισσότερο απομονωμένες πόλεις. Η JD.com, που πραγματοποιεί τη δική της 11ημερη εκδήλωση για την Ημέρα των Εργένηδων, κατέγραψε συναλλαγές αξίας 349,1 δισεκ. γιουάν, αυξημένες κατά 28,6% από την προηγούμενη χρονιά.

Τον τελευταίο χρόνο, οι ρυθμιστικές αρχές έχουν κατηγορήσει την Alibaba και τους ανταγωνιστές της στο ηλεκτρονικό εμπόριο ότι χειρίζονται τους πελάτες τους με κακό τρόπο, πλημμυρίζοντάς τους με προωθητικές ενέργειες, περιορίζοντας αθέμιτα τις επιλογές τους και επιτρέποντας στους εμπόρους να κάνουν ψεύτικές εκπτώσεις, Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα οι αρχές επέβαλαν και πρόστιμα.

Σε αυτό το πλαίσιο των ρυθμιστικών μέτρων, η Alibaba άλλαξε φέτος την πολιτική της σε επίπεδο μάρκετινγκ, αποφεύγοντας την συνεχή καταμέτρηση των συναλλαγών που τα προηγούμενα χρόνια ήταν βασικό χαρακτηριστικό της εκδήλωσης και ανακοινώνοντας ότι φέτος επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα.

Σε κάθε περίπτωση, η Alibaba ανακοίνωσε ότι φέτος συμμετείχε αριθμός ρεκόρ 290.000 εμπορικών σημάτων και 900 εκατ. καταναλωτών, ενώ 78 επιχειρήσεις είδαν ο ακαθάριστος όγκος εμπορεύματος τους να αυξάνεται πάνω από 10 φορές συγκριτικά με πέρυσι σε πάνω από 100 εκατ. γιουάν. Φέτος συμμετείχε και αριθμός ρεκόρ εταιριών με είδη πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένης για πρώτη φορά της Max Mara και της Saint Laurent.


σχετικα αρθρα