current views are: 1

9 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσίευση16:51

Αντιδρούν στην επέκταση της Μαρίνας Ζέας οι κάτοικοι του Πειραιά

Αντίθετη σε διεθνείς συμβάσεις, αντισυνταγματική και παράνομη είναι η από 6.8.2013 απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος για την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των εγκαταστάσεων  της Μαρίνας στη Ζέα του Πειραιά (λιμένας τουριστικών σκαφών), όπως υποστηρίζουν με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας 14 Πειραιώτες που ζητούν την ακύρωση της επίμαχης υπουργικής απόφασής.

Δημοσίευση 16:51’
αρθρο-newpost

Αντίθετη σε διεθνείς συμβάσεις, αντισυνταγματική και παράνομη είναι η από 6.8.2013 απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος για την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των εγκαταστάσεων  της Μαρίνας στη Ζέα του Πειραιά (λιμένας τουριστικών σκαφών), όπως υποστηρίζουν με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας 14 Πειραιώτες που ζητούν την ακύρωση της επίμαχης υπουργικής απόφασής.

Αντίθετη σε διεθνείς συμβάσεις, αντισυνταγματική και παράνομη είναι η από 6.8.2013 απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος για την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των εγκαταστάσεων  της Μαρίνας στη Ζέα του Πειραιά (λιμένας τουριστικών σκαφών), όπως υποστηρίζουν με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας 14 Πειραιώτες που ζητούν την ακύρωση της επίμαχης υπουργικής απόφασής.

Οι κάτοικοι του Πειραιά επισημαίνουν κατ’ αρχάς ότι η Μαρίνα της Ζέας είναι διεθνώς προστατευμένος αρχαιολογικός χώρος, καθώς τον 5ο αιώνα Π.Χ. βρισκόταν  εκεί το κύριο πολεμικό λιμάνι και  ο ναύσταθμος των Αθηνών  και συνιστά  ένα από τα σημαντικότερα αρχαία μνημεία σε  διεθνή κλίμακα.  Εκεί, σε έκταση 1.120 μέτρων υπήρχαν οι 196 νεώσοικοι, των 6,5 μέτρων ο καθένας. Νεώσοικοι ήταν  τα παραθαλάσσια υπόστεγα στα οποία απέσυραν για ασφάλεια τα πολεμικά πλοία οι Αθηναίοι.

Να σημειωθεί ότι  το 2003 ο Μαρίνα της Ζέας με νόμο είχε χαρακτηριστεί «χώρος Ολυμπιακής φιλοξενίας» και επιτρέπονταν  οι μεταολυμπιακές χρήσεις  εμπορικών δραστηριοτήτων.

Όπως υποστηρίζουν οι κάτοικοι στην Μαρίνα Ζέα η επίμαχη υπουργική απόφαση  προβλέπει την κατασκευή δύο νέων προβλητών και κρηπιδωμάτων για τον ελλιμενισμό επιπρόσθετα 195  σκαφών, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των σκαφών που μπορούν να ελλιμενιστούν στα 462. Επίσης, προβλέπει την εγκατάσταση ενός νέου συστήματος αγκυροβολίας των σκαφών με αλυσίδες, την κατασκευή λιμενικών εγκαταστάσεων προσωρινής πρόσδεσης και τροφοδοσίας των σκαφών με καύσιμα, καθώς και άλλες εγκαταστάσεις, ενώ  από τα νέα έργα θα μειωθεί ο θαλάσσιος χώρος της Ζέας στο ένα τέταρτο περίπου.

Στην προσφυγή τους οι Πειραιώτες υποστηρίζουν ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου της επέκτασης της μαρίνας Ζέας είναι παράνομη, καθώς δεν εξέτασε τις επιπτώσεις στο φυσικό και οικιστικό  περιβάλλον της περιοχής, ούτε εξέτασε εναλλακτικές λύσεις.

Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι η εν λόγω υπουργική απόφαση είναι αντίθετη στις διεθνείς Συμβάσεις  της Γρανάδας και Βαλέττας, αλλά και στο άρθρο 24 του Συντάγματος, καθώς από τα έργα θα προκληθούν υλικές και αισθητικές βλάβες στα αρχαία της περιοχής, ενώ  η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση  είναι παράνομη λόγω ελλείψεως πλήρους και νομίμου αιτιολογίας.

Ακόμη, είναι ανεπαρκής η σχετική γνωμοδότηση του  νομαρχιακού συμβουλίου που προηγήθηκε της επίμαχης υπουργικής απόφασης, λόγω των ελλείψεων που υπάρχουν στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ενώ την ίδια στιγμή με την υλοποίηση των έργων αναιρείται ο κοινόχρηστος χαρακτήρας του λιμένα της Ζέας.

Μάλιστα αναφέρουν ότι για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει εκφράσει την αντίθεσή της η αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία, ενώ η διεύθυνση αναστηλώσεων αρχαίων μνημείων έχει εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις.

 


σχετικα αρθρα