ΕΛΛΑΔΑ

Μέτρα για τη μείωση των τροχαίων

Δημοσίευση 8 Δεκεμβρίου 2010, 13:10 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Μέτρα για τη μείωση των τροχαίων
Facebook Twitter Whatsapp

Τα τροχαία ατυχήματα μπορεί να μειωθούν, αν επιδειχθεί εθνική εγρήγορση και πολιτική βούληση, τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Βασίλειος Χαλκιάς, ενημερώνοντας τα μέλη της ειδικής μόνιμης επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του Κοινοβουλίου για τις προτάσεις του Συλλόγου προς την πολιτεία.

Τα τροχαία ατυχήματα μπορεί να μειωθούν, αν επιδειχθεί εθνική εγρήγορση και πολιτική βούληση, τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Βασίλειος Χαλκιάς, ενημερώνοντας τα μέλη της ειδικής μόνιμης επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του Κοινοβουλίου για τις προτάσεις του Συλλόγου προς την πολιτεία.

Ταυτόχρονα, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Μανώλης Όθωνας, που παρέστη στη συνεδρίαση, υπογράμμισε ότι η πολιτική για την οδική ασφάλεια αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για την κυβέρνηση.

Ο πρόεδρος των Συγκοινωνιολόγων σημείωσε ότι πριν το 2000 στην Ευρωπαϊκή Ένωση είχαμε 40.000 νεκρούς και 1,7 εκατ. τραυματίες κατ' έτος με κόστος 160 δισ. ευρώ ανά έτος και ετέθη ο στόχος να μειωθούν στο ήμισυ.

Ο κ. Χαλκιάς είπε ότι για τη χώρα μας δεν επετεύχθη ο στόχος που είχε τεθεί με τη Λευκή Βίβλο να μειωθούν μέσα σε μία δεκαετία από το 2000 έως το 2010 κατά 50% τα τροχαία.

Τελικώς, η μείωση που επιτύχαμε είναι κατά 23% (έναντι 36% ο ευρωπαϊκός μέσος όρος) και κατέχουμε την τρίτη θέση από το τέλος μεταξύ των "27" με 1.453 νεκρούς το 2010. "Ελπίζουμε να μειωθεί κι άλλο, απλώς δεν ``τρέξαμε`` τόσο γρήγορα, όσο άλλοι", είπε ο κ. Χαλκιάς.

Επανέλαβε τα ήδη γνωστά στοιχεία ότι ασφαλέστερος δρόμος είναι η Αττική Οδός με συμμετοχή 0,6% στα συνολικά τροχαία, γεγονός που οφείλεται στην παρακολούθηση σε 24ωρη βάση των συνθηκών κυκλοφορίας.

Ο κ. Χαλκιάς είπε ότι πάνω από όλα είναι η πολιτική βούληση, ενώ ένα από τα στοιχεία έλλειψής της κατά το παρελθόν ήταν το "σβήσιμο" των κλήσεων, ενώ προς την κατεύθυνση αυτή το ορθότερο θα ήταν να θεσμοθετηθούν τα ηλεκτρονικά πρόστιμα.

Τάχθηκε υπέρ του εκσυγχρονισμού του αστικού και υπεραστικού δικτύου και του εκσυγχρονισμού της σχεδίασης των οδών, ενώ σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει καλύτερη επιτήρηση των δρόμων και των εθνικών οδών με κάμερες και αντί των βαρύτατων προστίμων να τίθενται "πρόστιμα συνέτισης", ενώ πρότεινε να υπάρχει σύστημα επιτήρησης του κόκκινου φαναριού για να κρατείται αυτομάτως ο αριθμός των οχημάτων που παρανομούν.

Κάλεσε την πολιτεία και τους υπευθύνους να επικεντρώσουν την προσοχή στους νέους και ιδίους τους μοτοσικλετιστές, δεδομένου ότι το 55% των θανατηφόρων ατυχημάτων στην ασφαλή Αττική Οδό είναι δικυκλιστές.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Μανώλης Όθωνας τόνισε ότι το υπουργείο του και η ΕΛΑΣ έχουν βάλει μετρήσιμους στόχους σε ετήσια βάση για μείωση των τροχαίων κατά 100 σε σχέση με πέρυσι, και φέτος φαίνεται να επιτυγχάνεται, αφού έναντι των 1.362 θανατηφόρων ατυχημάτων το 2009, ως τώρα τα καταγραφόμενα είναι 1.170, δηλαδή 192 λιγότερα από πέρυσι.

Όσον αφορά την επιτυχία της Αττικής Οδού αυτή οφείλεται στο ότι υπάρχουν κάμερες παρακολούθησης ανά 100 μέτρα που ελέγχονται από την εταιρεία, η οποία ειδοποιεί το τμήμα της ΕΛΑΣ.

"Η εφαρμογή και το κόστος για ανάλογη υποδομή σε επίπεδο εθνικού δικτύου είναι εκτός οποιασδήποτε συζήτησης", είπε ο υπουργός, πλην όμως εξετάζεται το ενδεχόμενο αραιότερης τοποθέτησης καμερών.

Πάντως, ο υφυπουργός επέμεινε ότι είναι υπέρ των φανερών περιπολιών των αστυνομικών δυνάμεων, "προκειμένου να προλαμβάνονται οι παραβάσεις, αντί απλώς να τιμωρούνται".

Δείτε όλες τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newpost.gr