ΕΛΛΑΔΑ

"Ταφόπλακα" για τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων τα τέλη ταξινόμησης

Δημοσίευση 21 Δεκεμβρίου 2010, 14:56 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
"Ταφόπλακα" για τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων τα τέλη ταξινόμησης
Facebook Twitter Whatsapp


Με λουκέτο απειλούνται από την 1η Ιανουαρίου χιλιάδες επιχειρήσεις εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, εξαιτίας των διπλάσιων τελών ταξινόμησης, που προβλέπεται να επιβληθούν από τις αρχές του 2011, στα οχήματα με περιβαλλοντικές προδιαγραφές "Euro 4" (ενόψει της έλευσης του νέου, αυστηρότερου προτύπου "Euro 5" για τις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα).


Με λουκέτο απειλούνται από την 1η Ιανουαρίου χιλιάδες επιχειρήσεις εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, εξαιτίας των διπλάσιων τελών ταξινόμησης, που προβλέπεται να επιβληθούν από τις αρχές του 2011, στα οχήματα με περιβαλλοντικές προδιαγραφές "Euro 4" (ενόψει της έλευσης του νέου, αυστηρότερου προτύπου "Euro 5" για τις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα).

Την πεποίθηση αυτή εξέφρασε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, ο Δημήτρης Βενετόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Εισαγωγέων Εμπόρων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων Β. Ελλάδος, ο οποίος διεκδικεί τουλάχιστον διετή παράταση του καθεστώτος, που ισχύει σήμερα για τα οχήματα της τεχνολογίας "Euro 4".

Όπως υποστήριξε ο κ.Βενετόπουλος, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου, το κράτος θα «τιμωρεί» τις εισαγωγές αυτοκινήτων "Euro 4" με διπλάσια τέλη ταξινόμησης. Για παράδειγμα, για ένα ΙΧ 1.400 κυβικών, τα τέλη θα φτάσουν το 27% της αξίας του, από 12% σήμερα, ενώ για ένα όχημα 1.600 κυβικών, θα αυξηθούν στο 45% από 20%.

Η αύξηση αυτή, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μεταχειρισμένα της κατηγορίας "Euro 5" δεν υπάρχουν προς το παρόν αρκετά (αφού τα συγκεκριμένα οχήματα ξεκίνησαν να παράγονται τον Οκτώβριο του 2009), «στριμώχνει» τις περίπου 3.000 εισαγωγικές επιχειρήσεις μεταχειρισμένων, που βρίσκονται με τα χέρια δεμένα.

«Πρέπει να δοθεί διετής παράταση, τουλάχιστον μέχρι να βγουν στην αγορά τα μεταχειρισμένα "Euro 5". H Γαλλία εξασφάλισε ήδη διετή παράταση, αν και δεν έχει τόσο υψηλούς δασμούς όπως η Ελλάδα», είπε ο κ.Βενετόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο αν η αγορά των μεταχειρισμένων κλείσει, το κράτος θα χάσει περίπου 120 εκατ. ευρώ ετησίως, από την απώλεια των τελών για τα εισαγόμενα ΙΧ «δεύτερου χεριού».

Ακόμη και χωρίς τις αρνητικές επιρροές του προτύπου "Euro 5", ο κλάδος των μεταχειρισμένων τα βρήκε φέτος σκούρα. Σύμφωνα με τον κ.Βενετόπουλο, η αγορά των μεταχειρισμένων έχει συρρικνωθεί κατά περίπου 70%, σε σχέση με το 2008, όταν είχαν εισαχθεί περίπου 65.000 οχήματα, επί συνολικών εισαγωγών 266.000 (καινούργια και μεταχειρισμένα).

Η κατάσταση έχει ήδη οδηγήσει στο κλείσιμο το 10% των εισαγωγικών επιχειρήσεων μεταχειρισμένων της Β.Ελλάδας, κατά τον κ.Βενετόπουλο, ο οποίος διατύπωσε την εκτίμηση ότι το 2011 θα υπάρξει κύμα λουκέτων στον κλάδο, «καθώς το αντικείμενό μας σταματάει».

"Ξεφορτώνονται" πολυτελή τζιπ και ΙΧ με πολλά κυβικά

Στο μεταξύ, ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες πολυτελών τζιπ ή αυτοκινήτων με αυξημένα κυβικά σπεύδουν -εν μέσω της κρίσης- σε μάντρες μεταχειρισμένων για να «ξεφορτωθούν» το όχημά τους και να το ανταλλάξουν με ένα μικρότερο.

«Τα μεγάλα αυτά οχήματα αγοράστηκαν με τη μείωση του τέλους ταξινόμησης πριν λίγα χρόνια και τώρα οι ιδιοκτήτες τους προσπαθούν να τα ξεφορτωθούν. Περισσότεροι πηγαίνουν στις μάντρες για να πουλήσουν παρά για να αγοράσουν", σημείωσε ο κ.Βενετόπουλος, επισημαίνοντας τα προβλήματα που δημιουργεί στην αγορά αυτή η τάση._

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις