ΕΛΛΑΔΑ

Ηλεκτρονική συναλλαγή με φορείς του Δημοσίου

Δημοσίευση 4 Ιανουαρίου 2011, 16:18 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Ηλεκτρονική συναλλαγή με φορείς του Δημοσίου
Facebook Twitter Whatsapp

Σε ψηφιακή μορφή περνά πλέον η συναλλαγή των πολιτών και των επιχειρήσεων με τους φορείς του δημοσίου.

Σε ψηφιακή μορφή περνά πλέον η συναλλαγή των πολιτών και των επιχειρήσεων με τους φορείς του δημοσίου.

Με ένα "κλικ" στον υπολογιστή θα είναι δυνατή η ηλεκτρονική ανταλλαγή εγγράφων, αιτημάτων και ενημέρωσης των ενδιαφερομένων για την πορεία των υποθέσεών τους.

Κάτι τέτοιο η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης φαινομένων διαφθοράς και θα συμβάλλει στη μείωση των διοικητικών βαρών κατά 25%.

Για πρώτη φορά θα είναι απαραίτητη η ηλεκτρονική υπογραφή των εγγράφων ενώ όλες οι διοικητικές πράξεις θα εκδίδονται ηλεκτρονικά (σύνταξη, αρχειοθέτηση, διακίνηση, διαβίβαση, κοινοποίηση και ανακοίνωση).

Ο πολίτης θα απαλλαχθεί από την κλασική χρονοβόρα διαδικασία επικύρωσης και δε θα επιβαρύνεται με την αναζήτηση εγγράφων από άλλες υπηρεσίες δημοσίου αφού οι υπηρεσίες θα αναζητούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε ηλεκτρονική μορφή. Θα υπάρχει πρόσβαση με ηλεκτρονικό τρόπο σε δημόσια έγγραφα και πληροφορίες του δημόσιου τομέα. Καθιερώνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας και ηλεκτρονικών συναλλαγών- πληρωμές με φορείς του δημοσίου. Δίνεται η δυνατότητα για συμμετοχή και κατάθεση προσφορών ακόμη και σε δημόσιους διαγωνισμούς.

Εισάγεται το δικαίωμα ο πολίτης να αποφασίζει για τη χρήση και την έκταση της επεξεργασίας των προσωπικών του δεδομένων.

Επιπλέον αυτοματοποιείται η έκδοση ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου και οι πολίτες ή ΝΠΙΔ μπορούν να ενημερώνονται ηλεκτρονικά τόσο για την πρωτοκόλληση και ιδίως για την πορεία υποθέσεών τους.

Ευθύνη και υποχρέωση του δημοσίου θα είναι να φροντίζει για την ασφάλεια και την αυθεντικότητα των δεδομένων και των ηλεκτρονικών εγγράφων και αρχείων που διαχειρίζονται.

Η ηλεκτρονικές συναλλαγές με το δημόσιο εξυπηρετούν επίσης και τη σχεδιαζόμενη κάρτα πολίτη, η οποία θα μπορεί να λειτουργήσει και ως μέσο ψηφιακής αυθεντικοποίησης επιτρέποντας σε κάθε πολίτη να κάνει χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Θα περιέχει τον αριθμό κτηματολογίου, το ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ και το δελτίο ταυτότητας το οποίο και θα υποκαταστήσει