ΕΛΛΑΔΑ

Χάστε κιλά σε 4 μόνο ημέρες

Δημοσίευση 10 Ιανουαρίου 2011, 09:55 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Χάστε κιλά σε 4 μόνο ημέρες
Facebook Twitter Whatsapp

Γίνεται να αδυνατίσεις μέσα σε 4 ημέρες; Και όμως γίνεται. Μη χάνεις χρόνο. Χάσε τα κιλά που θέλεις και δες το φερμουάρ να κλείνει πριν το Σαββατοκύριακο!

Γίνεται να αδυνατίσεις μέσα σε 4 ημέρες; Και όμως γίνεται. Μη χάνεις χρόνο. Χάσε τα κιλά που θέλεις και δες το φερμουάρ να κλείνει πριν το Σαββατοκύριακο!

Το σίριαλ της δίαιτας είναι πολύ γνωστό. Πρώτα απ’ όλα παίζει συνεχώς σε επανάληψη και συνήθως πριν το καλοκαίρι. Η πρωταγωνίστρια, εσύ δηλαδή, βαριέται όλους αυτούς τους «δήθεν» τύπους που συναντά, δηλαδή τις δίαιτες, και στο τέλος καταλήγει να μένει πάντα μόνη και απογοητευμένη, παρέα με τη ζυγαριά της.

Πώς θα σου φαινόταν λοιπόν αν υπήρχε μια δίαιτα με αυτοτελή επεισόδια και happy end; Μια δίαιτα που υπόσχεται να κλείσει το φερμουάρ όχι όμως και το στόμα, αφού στο μενού περιλαμβάνεται και η πίτσα; Υπάρχει αυτή η δίαιτα, δεν είναι δημιούργημα της πεινασμένης μας φαντασίας και ονομάζεται «Η Δίαιτα των 4 Ημερών».
Εμπνευστής της είναι ένας από τους κορυφαίους διατροφολόγους της Νέας Υόρκης, ο Ian K. Smith. Κολλητός της διάσημης πρώην top model Τάιρα Μπανκς, δημιούργησε μια δίαιτα για όλες εμάς που κουραζόμαστε διασχίζοντας τους «δρόμους της απώλειας» και από βαρεμάρα παίρνουμε πάντα ταξί, αφήνοντας στη μέση την προσπάθεια.
Το σχετικό βιβλίο του, με τίτλο The 4 Day Diet, έχει βρεθεί στην κορυφή των best seller των New York Times, ενώ μια λεγεώνα από σελέμπριτι (ανάμεσά τους η Γούπι Γκόλντμπεργκ και φυσικά η Τάιρα Μπανκς) τρώνε πίτσα στο όνομά του.

Το σχέδιό του είναι απλό, ρεαλιστικό, ενδιαφέρον και υπόσχεται την απώλεια τουλάχιστον 2 κιλών μέσα σε 4 ημέρες.
Πιο συγκεκριμένα, η Δίαιτα των 4 Ημερών» δεν διαρκεί 4 ημέρες, αλλά περιέχει 7 ξεχωριστά διατροφικά μοτίβα, τα οποία διαρκούν από 4 ημέρες το καθένα.
Σύμφωνα με τον δημιουργό της, είναι πιο εύκολο να εστιάσεις σε αυτό που πρόκειται να φας τις επόμενες 4 ημέρες, αντί να σκέφτεσαι τι επιτρέπεται και τι όχι να βάλεις στο στόμα σου, για κάμποσες εβδομάδες. Επιπλέον ισχυρίζεται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούμε να ήμαστε «κολλημένοι» με μια τροφή για 4 ημέρες πριν ο ενθουσιασμός μας αρχίσει να ελαττώνεται.

Το κλειδί λοιπόν στη συγκεκριμένη δίαιτα είναι η ποικιλία, καθώς η μεγαλύτερη παγίδα στην οποία συνήθως πέφτουν όσοι προσπαθούν να χάσουν κιλά είναι η βαρεμάρα του ίδιου φαγητού. Επιπλέον, αυτή η εναλλαγή έχει και το πλεονέκτημα ότι καταφέρνει να κρατάει το μεταβολισμό σε εγρήγορση. Το σώμα προσπαθεί διαρκώς να μαντέψει και εκπλήσσεται από αυτό που του δίνεις αφού δεν έχει την ευκαιρία, το χρόνο δηλαδή, να συνηθίσει μια τροφή.
Όσο λοιπόν ο οργανισμός προσπαθεί να προσαρμοστεί στο περιβάλλον τόσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνει, πράγμα που σημαίνει ότι χρησιμοποιεί και καίει όλο και περισσότερες θερμίδες για να πάρει αυτήν την ενέργεια.
Η διατροφή που προτείνει είναι πολύ ελαστική και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι μπορείς να κάνεις τη δίαιτα για 4 μέρες ή για 40, ακόμα και να κάνεις διάλειμμα 1-2 ημερών ανάμεσα στα μοτίβα αν, για παράδειγμα, έχεις κανονίσει ένα μίνι ταξίδι. Απλά οι 2 πρώτες δίαιτες (4 + 4 ημέρες) πρέπει να γίνουν με συγκεκριμένη σειρά. Στη συνέχεια προσαρμόζονται ανάλογα με τη ζωή και τις ανάγκες του καθενός. Αν δηλαδή θέλεις, ανακατεύεις τις δίαιτες ανάλογα με τη διάθεση και τα θέλω σου.

Οδηγίες χρήσης
Δίαιτα Νο 1: Η εισαγωγή στη δίαιτα, το πρώτο 4ήμερο δηλαδή, γίνεται με στόχο την αποτοξίνωση/καθαρισμό του οργανισμού από όλες τις βλαβερές τροφές στις οποίες είχε συνηθίσει. Στο ημερήσιο μενού συστήνεται μια λίστα με τροφές όπως καφές ή πράσινο τσάι, 2 αβγά ομελέτα ή ένα γιαούρτι με 0% λιπαρά, φρούτα, πράσινη σαλάτα, φυσικός χυμός, καστανό ρύζι και λαχανικά ωμά ή μαγειρεμένα.

Δίαιτα Νο 2: Το δεύτερο κομμάτι, δηλαδή το επόμενο κουαρτέτο ημερών, είναι πιο εύκολο από το πρώτο, ονομάζεται μετάβαση-αλλαγή και εκείνες τις ημέρες επιστρέφουν στο πιάτο σου και άλλες τροφές προκειμένου ν’ αρχίσει ο μεταβολισμός σου να… επιταχύνει στις ράγες. Αυτό σημαίνει ότι επιτρέπονται λαχανικά, από πράσινα φυλλώδη μέχρι καρότα, αγγούρι και φασόλια, και παράλληλα ψάρι ή κοτόπουλο ή γαλοπούλα.

Δίαιτα Νο 3: Το τρίτο μοτίβο είναι χαμηλό σε υδατάνθρακες και, αντίθετα, είναι αφιερωμένο κυρίως στην πρωτεΐνη, πράγμα που σημαίνει κατανάλωση γαλοπούλας, κοτόπουλου και τόνου.

Δίαιτα Νο 4: Η τέταρτη φάση είναι και η χαλαρή της ιστορίας. Μειώνεις ταχύτητα, κάνεις κάτι σαν διάλειμμα αφού σου επιτρέπεται να φας ακόμη και πίτσα, χωρίς φυσικά να ξεχνάς λαχανικά ή φρούτα. Αυτό είναι και το «κερασάκι» προκειμένου να μη βαρεθείς και να συνεχίσεις με περισσότερη διάθεση.

Δίαιτα Νο 5: Μετά το διάλειμμα αρχίζει πάλι η πίεση. Αυτό το 4ήμερο σοβαρεύεις ξανά, καθώς το μενού γίνεται πάλι περιορισμένο. Μοιάζει σαν να τρέχεις μαραθώνιο και τώρα βλέπεις το τέρμα, οπότε πρέπει να βάλεις τα δυνατά σου.

Δίαιτα Νο 6: Συνεχίζεις προσπαθώντας να μη χάσεις το βηματισμό σου και μείνεις πίσω. Το διατροφικό σχέδιο είναι και εδώ αυστηρό, όχι όμως και τόσο πολύ.

Δίαιτα Νο 7: Η έβδομη και τελευταία φάση δεν είναι σαν την έβδομη ημέρα της Δημιουργίας που είχε ξεκούραση. Είναι το «δραστήριο» 4ήμερο. Επειδή πρόκειται για τις τελευταίες ημέρες αυτής της προσπάθειας, θέλεις να δώσεις και να πάρεις τον καλύτερό σου εαυτό.

** Κάθε διατροφικό μοτίβο συνοδεύεται στο βιβλίο και από συγκεκριμένες συστάσεις για γυμναστική. Υπάρχουν συμβουλές για σταδιακό «χτίσιμο» της φυσικής κατάστασης, πάντα σε συμφωνία με το επίπεδο που μπορεί να βρίσκεται ο καθένας.

Τροφές που προτείνονται
Φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, άπαχη πρωτεΐνη, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, καρύδια, αβοκάντο και οποιοδήποτε dressing σαλάτας είναι χαμηλό σε θερμίδες.
Σε κάθε 4ήμερο μενού περιλαμβάνεται μια λίστα με τα φαγητά που επιτρέπεται να καταναλώνονται μέσα στην ημέρα, χωρίς να τα σπάει σε γεύματα (πρωινό-μεσημεριανό-βραδινό).

Προτεινόμενα σνακ
Κέικ από βρώμη με φυστικοβούτυρο, μια μικρή ψημένη γλυκοπατάτα, ανάλατο ποπκόρν, μισό σάντουιτς με γαλοπούλα και ψωμί ολικής άλεσης κ.λπ.

Στο μυαλό μου σ’έχω
«Η απώλεια βάρους είναι μια διαδικασία που στηρίζεται κατά 80% στο μυαλό και κατά 20% στη σωματική προσπάθεια» υποστηρίζει ο δημιουργός της δίαιτας Ian K. Smith. Συμβουλεύει πώς μπορούμε να «δαμάσουμε» τους διατροφικούς πειρασμούς δίνοντας τα παρακάτω tips:

1. Αντισταθείτε σε όλους αυτούς τους πειρασμούς που κρύβονται σε φούρνους, fast food, ρεστοράν κ.λπ. Το μυαλό είναι αρκετά δυνατό προκειμένου να κρατήσει υπό έλεγχο το σώμα.
2. Εκπαιδεύστε το μυαλό σας να μπαίνει σε λειτουργία και να πείθει το σώμα να αντιστέκεται στη στιγμιαία ευχαρίστηση που μπορεί να προσφέρει ένα σοκολατένιο κέικ. Γιατί να φας κάτι που ξέρεις ότι όχι μόνο δεν θα σου αφαιρέσει αλλά θα σου προσθέσει κιλά;
3. Κανείς δεν είναι τέλειος και κανένας δεν πρόκειται να ακολουθήσει μια δίαιτα κατά γράμμα. Θυμηθείτε ότι αν το 80% της διατροφής περιλαμβάνει υγιεινές τροφές και μόνο ένα 20% παρεκκλίνει του προγράμματος, θα εξακολουθήσετε να χάνετε κιλά.
4. Σε ένα χαρτί σημειώστε αριστερά σε μορφή λίστας τους αγαπημένους σας πειρασμούς. Δίπλα τους γράψτε πότε συνήθως τους αναζητάτε. Μήπως όταν θυμώνετε θέλετε να φατε παγωτό ή μήπως πατατάκια; Στην προσπάθειά σας να αντιμετωπίσετε κάποια συναισθήματα μήπως θα ήταν καλό, αντί ν’ ανοίξετε το ψυγείο, να ψάξετε για εναλλακτικές λύσεις; Γυμναστική, γιόγκα, ακόμα και μια βόλτα με το σκύλο θα μπορούσαν να τραβήξουν μακριά το χέρι σας από τις απαγορευμένες τροφές και να καλύψουν το όποιο συναισθηματικό κενό.
5. Δείτε μπροστά και οραματιστείτε τις συνέπειες αυτού που κάνετε. Η προσωρινή ευχαρίστηση ενός πιάτου ζυμαρικών που ξεχειλίζει από κρέμες γάλακτος και τυριά ισούται με τρέξιμο μιας ώρας ή αλλεπάλληλα χτυπήματα σε έναν σάκο του μποξ για κανένα δίωρο. Αξίζει τόση κούραση;
6. Αν δεν τα βλέπετε μπροστά σσας, δεν πρόκειται να το καταναλώσετε. Γιατί δηλαδή να γεμίζετε ψυγείο και ντουλάπια με παχυντικές τροφές ή τρόφιμα που ξέρετε ότι πρέπει να αποφεύγονται ή να καταναλώνονται σε πολύ μικρές ποσότητες; Προκαλείτε χωρίς λόγο τον εαυτό σας και βάζετε το μυαλό σας να συγκρουστεί με το σώμα σας. Δημιουργήστε ένα diet friendly διατροφικό περιβάλλον όχι μόνο στο σπίτι αλλά και στη δουλειά.
7. Κάντε σλάλομ ανάμεσα στις λιγούρες. Στη χειρότερη, αν δεν μπορείτε να τις αποφύγετε και θέλετε π.χ. σοκολάτα, θυμηθείτε την έννοια του μέτρου και καταναλώστε ένα μικρό κομματάκι. Θα βοηθήσει επίσης αν αγοράζετε τους «πειρασμούς» σε μικρές συσκευασίες αντί για μεγάλες.

Τι κάνει τη Δίαιτα των 4 Ημερών τόσο νόστιμη:
1. Προσεγγίζει με πρωτότυπο τρόπο την προσπάθεια απώλειας βάρους.
2. Είναι ιδανική για όσους βαριούνται εύκολα ή δεν θέλουν να ακολουθούν αυστηρό πλάνο.
3. Απευθύνεται και στους ψυχολογικούς παράγοντες που εμπλέκονται στη διαχείριση του βάρους και της δίαιτας.
4. Μπορεί να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις του καθενός.
5. Υπογραμμίζει τη σημαντικότητα του να θέτεις στόχους.
6. Επιτρέπει τις ελεγχόμενες «αταξίες».
7. Δεν χρειάζονται σπέσιαλ τροφές ή συμπληρώματα διατροφής.
8. Είναι κατάλληλη και για vegeterians.