ΕΛΛΑΔΑ

24ωρη απεργία στα μέσα μεταφοράς

Δημοσίευση 13 Ιανουαρίου 2011, 08:49 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
24ωρη απεργία στα μέσα μεταφοράς
Facebook Twitter Whatsapp

Αποφασισμένοι να απαντήσουν θετικά στην πρόσκληση για διάλογο που απηύθυνε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, φέρονται οι συνδικαλιστές των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αναφορικά με το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών.

Αποφασισμένοι να απαντήσουν θετικά στην πρόσκληση για διάλογο που απηύθυνε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, φέρονται οι συνδικαλιστές των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αναφορικά με το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών.

Την ίδια ώρα, χωρίς συγκοινωνίες σήμερα η πρωτεύουσα, καθώς οι συνδικαλιστές σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τρόλεϊ και λεωφορεία αποφάσισαν να προχωρήσουν κανονικά στη σημερινή 24ωρη απεργία παρά το γεγονός ότι αυτή κρίθηκε παράνομη από το Πρωτοδικείο. Κυκλοφοριακό χάος στους δρόμους της πρωτεύουσας.

Κανονικά θα διεξαχθούν τα δρομολόγια σε ΟΣΕ και Προαστιακό Σιδηρόδρομο, μετά την αναστολή της 24ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) που είχε αρχικά εξαγγελθεί.

Τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς επιμένουν στην 24ωρη απεργία με αποτέλεσμα οι δρόμοι της Αθήνας να έχουν αρχίσει, από το πρωί, να θυμίζουν ένα ατελείωτο πάρκινκ. Πολλά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι οδηγοί στους μεγάλους δρόμους, όπως Κηφισίας, Μεσογείων αλλά και σε μικρότερους που τα αυτοκίνητα παραμένουν ακινητοποιήμενα για αρκετή ώρα.

Τη σύσταση «Μητροπολιτικού Φορέα» για τις αστικές συγκοινωνίες, συγχωνεύσεις φορέων, υποχρεωτικές μετατάξεις και αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις προβλέπει το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες που ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, που παρουσίασε ο Δ. Ρέππας, από τις πέντε εταιρίες που λειτουργούν σήμερα κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς, ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ. Συγκεκριμένα, η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.

Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. Επίσης ο ΟΑΣΑ θα καλύπτει όλη την «Καλλικρατική» Περιφέρεια Αττικής και θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις ή συμφωνίες με τα ΚΤΕΛ και τις Δημοτικές συγκοινωνίες.

Ο υπουργός ανακοίνωσε αυστηρό έλεγχο των οικονομικών των εταιριών, ώστε να μην ξεφύγουν από τους στόχους που έχουν τεθεί. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται ειδική Μονάδα παρακολούθησης, ανά τρίμηνο, της υλοποίησης των επιχειρησιακών στοιχείων κάθε εταιρίας και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.