ΕΛΛΑΔΑ

Αντίδραση της ΟΛΜΕ για τις συγχωνεύσεις σχολείων

Δημοσίευση 14 Ιανουαρίου 2011, 09:51 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Αντίδραση της ΟΛΜΕ για τις συγχωνεύσεις σχολείων
Facebook Twitter Whatsapp

Στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις, στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης, έχουν προγραμματίσει για σήμερα οι εκπαιδευτικοί, εκφράζοντας έτσι την αντίθεσή τους για τις συγχωνεύσεις σχολείων.

Στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις, στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης, έχουν προγραμματίσει για σήμερα οι εκπαιδευτικοί, εκφράζοντας έτσι την αντίθεσή τους για τις συγχωνεύσεις σχολείων.

Το Υπουργείο Παιδείας με σημερινή ανακοίνωσή του αναφέρεται στη δημιουργία Σχολικών Κέντρων και πολυδύναμων σχολικών μονάδων, που δρομολογεί με αυστηρά παιδαγωγικά κριτήρια που υπηρετούν τον μαθητή και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, “βασικοί στόχοι του εγχειρήματος είναι η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, ώστε να διευκολύνεται και να υποστηρίζεται η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας.”

Πιο συγκεκριμένα το Υπουργείο τονίζει ότι "οι βασικοί παιδαγωγικοί στόχοι του νέου οργανωτικού σχεδιασμού είναι να υπάρχει ένας δάσκαλος ανά τάξη στα Δημοτικά σχολεία, καθώς και ικανός αριθμός μαθητών ανά τάξη. Τα οφέλη που προκύπτουν είναι ότι με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η οργάνωση των Πολυδύναμων Σχολικών Κέντρων σε Ολοήμερα Σχολεία, υποστηρίζεται η λειτουργία τμημάτων ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας και υλοποιούνται επαρκέστερα και αρτιότερα καινοτόμες δράσεις και πρωτοποριακά προγράμματα διδασκαλίας.”

Σχετικά με τα κριτήρια επιλογής σχολικών μονάδων, "στη διαδικασία συνενώσεων προσμετρούνται τα δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθμός μείωσης των μαθητών), η χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής (όχι παραπάνω από 10 χιλιόμετρα ή μετακίνηση μισής ώρας σε συνάρτηση με το γεωγραφικό ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες της κάθε περιοχής), καθώς και οι κτιριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.α.) στο σχολείο μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέες πολυδύναμες σχολικές δομές, οι οποίες επιλέγονται βάσει των αρτιότερων κτιριακών εγκαταστάσεων- υποδομών, θα λειτουργήσουν ως Ενιαία Σχολική Μονάδα και όχι ως παράρτημα".

Tαυτόχρονατα το υπουργέιο Παιδείας με νέα ανακοίνωση του χαρακτηρίζει "παντελώς ανεύθυνο  τον ισχυρισμό ότι χρήματα της Τεχνικής Βοήθειας θα μπορούσαν δήθεν να χρησιμοποιηθούν για μισθούς εκπαιδευτικών ή για υποδομές σχολείων".

"Όσοι επιμένουν να αναμασούν τον ίδιο ισχυρισμό θα πρέπει να μας πουν πως μπορεί να γίνει αυτό χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η κοινοτική χρηματοδότηση. Σε αντίθετη περίπτωση, θα συνεχίσουν να επιδεικνύουν έλλειμμα σοβαρότητας. Το ζητούμενο για το Υπουργείο Παιδείας είναι η απόλυτα διαφανής και παραγωγική αξιοποίηση των πολύτιμων κοινοτικών πόρων, με ευλαβική τήρηση του πλαισίου κοινοτικής νομιμότητας,  προκειμένου να αποδώσουν το μέγιστο δυνατό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα", καταλήγει η εν λόγω ανακοίνωση.

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr