ΕΛΛΑΔΑ

Νέοι δάσκαλοι χωρίς γνώσεις... Μαθηματικών

Δημοσίευση 3 Ιουλίου 2017, 09:39 / Ανανεώθηκε 3 Ιουλίου 2017, 09:08
Νέοι δάσκαλοι χωρίς γνώσεις... Μαθηματικών
Facebook Twitter Whatsapp

Καταργείται το επιστημονικό πεδίο των Παιδαγωγικών Σχολών με διάταξη που έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση, γεγονός που μαρτυρά ότι το νέο εξεταστικό σύστημα ''επιστρέφει'' σταδιακά στις δέσμες, ενώ η θύελλα αλλαγών στα πανεπιστήμια οδηγεί σε έκτακτη σύνοδο Πρυτάνεων το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Καταργείται το επιστημονικό πεδίο των Παιδαγωγικών Σχολών με διάταξη που έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση, γεγονός που μαρτυρά ότι το νέο εξεταστικό σύστημα ''επιστρέφει'' σταδιακά στις δέσμες, ενώ η θύελλα αλλαγών στα πανεπιστήμια οδηγεί σε έκτακτη σύνοδο Πρυτάνεων το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Σύμφωνα με τη ''Δημοκρατία'', η αποτυχία της ''απομόνωσης'' των παιδαγωγικών τμημάτων σε ένα επιστημονικό πεδίο (το 4ο), με αποτέλεσμα να μπαίνουν υποψήφιοι ακόμα και με βαθμό κάτω από τη βαθμολογική βάση οδηγεί σε αλλαγές.

Ωστόσο με νέα διάταξη ''εξαφανίζονται'' τα Μαθηματικά από εξεταζόμενο μάθημα για τα... νέα Παιδαγωγικά, στα οποία οι υποψήφιοι θα μπαίνουν με την καλή γνώση κυρίως των Λατινικών. Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον θα μπαίνουν στις τάξεις δασκάλοι χωρίς γνώσεις Μαθηματικών, κάτι που επίσης αναμένεται να προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα! Σε κάθε περίπτωση, πρακτικά καταργείται το 4ο πεδίο και ενσωματώνονται όλα τα τμήματά του σε όλα τα άλλα πεδία. Όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο: ''Τα τμήματά του σε όλα τα άλλα πεδία. Όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο: ''Τα τμήματα των ιδρύματων κατατάσσονται σε τέσσερα επιστημονικά πεδία: 1ο Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές επιστήμες. 2ο Θετικές και τεχνολογικές επιστήμες. 3ο Επιστήμες Υγείας και Ζωής. 4ο επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική''. 

Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εξής εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελέστες βαρύτητας. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού, όπου ανήκει ο υποψήφιος. Συγκεκριμένα, για την Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος.

Συγκεκριμένα, για την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών τα κοινά μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά σε όποιο Πεδίο και αν κατευθύνονται είναι τα εξής: Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού, Ιστορία ομάδας Προσανατολισμού και Νεοελληνική Γλώσσα. Αν οι υποψήφιοι εκτός από αυτά επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο επιστημονικό πεδίο. 

Υποχρεωτικά

Για την ομάδα Προσανατολισμού θετικών Σπουδών, τα κοινά μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές είναι τα εξής: Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού, Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας). Αν οι υποψήφιοι επιλέξουν να εξεταστούν και στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου επιστημονικού πεδίου. Αν επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, έχουν πρόβσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο. 

Για την Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής τα κοινά μαθήματα είναι: Μαθήματικά Ομάδας Προσανατολισμού, Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον και Νεοελληνική Γλώσσσα. Αν οι υποψήφιοι επιλεξουν να εξετασθούν και στη Βιολογική Γενικής Παιδείας, έχουν πρόσβαση στο 3ο επιστημονικό πεδίο. Αν εξεταστούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, έχουν πρόσβαση στο 4ο επιστημονικό πεδίο.

Επίσης, σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο, όσον αφορά το άσυλο, αυτεπάγγελτη επέμβαση της Αστυνομίας ''επιτρέπεται μόνο για αδικήματα κατά της ζωής'', ενώ για οτιδήποτε άλλο απαιτείται η σύγκληση ενός (δυσκίνητου) 7μελούς - στα μεγάλα ΑΕ- πρυτανικού Συμβουλίου με τη συμμετοχή φοιτητή και διοικητικού υπαλλήλου. Με το ίδιο νομοσχέδιο καταργείται η διαγωγή κοσμία από τα σχολεία, ενώ παραμένουν όλες οι διατάξεις για τους Ειδικούς Λογαριασμούς τους (μεταφορά τουλάχιστον 30% των διαθεσίμων τους στα ταμεία κρατικής χρηματοδότησής τους), για την εκλογή πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων από διαφορετικό ψηφοδέλτιο και τον ''αναγκαστικό'' περιορισμό των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά.