ΕΛΛΑΔΑ

Σε ρυθμούς... Black Friday η χώρα - Στο «κυνήγι» των προσφορών οι καταναλωτές (φωτό)

Δημοσίευση 23 Νοεμβρίου 2018, 10:05 / Ανανεώθηκε 24 Νοεμβρίου 2018, 20:17
Σε ρυθμούς... Black Friday η χώρα - Στο «κυνήγι» των προσφορών οι καταναλωτές (φωτό)
Facebook Twitter Whatsapp

Ποια προϊόντα ξεπούλησαν

Χωρίς ουρές και μεγάλη αναμονή κυλά μέχρι στιγμής η Black Friday, η οποία στην Ελλάδα διαρκεί... μία εβδομάδα, με αποτέλεσμα να μην παρατηρείται ο πανικός που βλέπουμε σε άλλες χώρες.

Παιχνιδομηχανές, κινητά, tablets και αξεσουάρ για υπολογιστές είναι στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεων, ενώ πολλοί είναι οι καταναλωτές που αγοράζουν τηλεοράσεις και οθόνες υπολογιστών. Την ίδια ώρα, ψηλά στην προτίμηση των καταναλωτών είναι και τα ρούχα. 

Την ίδια ώρα στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες του thestival.gr, από νωρίς το πρωί ήταν πολλοί εκείνοι που στήθηκαν έξω από γνωστό πολυκατάστημα στο κέντρο της πόλης, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις προσφορές.

Μαλιστά, αρκετοί ήταν και οι μαθητές που όπως είπαν προτίμησαν να κάνουν κοπάνα από το σχολείο τους για να κάνουν τα ψώνια τους. 

Σύμφωνα, πάντως, με έρευνα του ηλεκτρονικού marketplace Picodi ανάμεσα σε καταναλωτές που πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου, η Black Friday αντιμετωπίζεται ως μια πράγματι καλή ευκαιρία για έξυπνες αγορές.

Το 36% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα επωφεληθεί από τις εκπτώσεις που προσφέρονται κατά τη διάρκεια της Black Friday, ενώ το 77% εξοικονομεί χρήματα ειδικά για τα ψώνια της ημέρας. Σύμφωνα με το Picodi, το 62% θα πραγματοποιήσει τις αγορές του αυθόρμητα.

Tο 37% θα αγοράσει 2-3 προϊόντα, ενώ το 32% ενδιαφέρεται να αποκτήσει 5 ή παραπάνω καινούργια προϊόντα. Φέτος, οι άνδρες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα κατά μέσον όρο από ό,τι οι γυναίκες κατά τη διάρκεια των προσφορών – 244 ευρώ έναντι 205 ευρώ αντιστοίχως. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 71% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πέρυσι κατάφερε να βρει πραγματικές εκπτώσεις τη συγκεκριμένη μέρα.

Οδηγός... επιβίωσης για την Black Friday

Tην ώρα που οι μηχανές των εμπορικών κέντρων δουλεύουν στο φουλ και οι καταναλωτές κυνηγούν αγοραστικές ευκαιρίες για την Black Friday, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δημοσιεύει τις ακόλουθες συμβουλές. 

-  Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 26/11/2018.

-  Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

- Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

- Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.

- Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής  στη σχετική αγορά. 

Οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνει η σύμβαση είναι κυρίως οι εξής:

  • τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος
  • η τελική τιμή, περιλαμβανομένων όλων των φόρων και επιβαρύνσεων
  • τα (ενδεχόμενα) έξοδα αποστολής - και τυχόν άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις
  • ο τρόπος πληρωμής, αποστολής ή εκτέλεσης της παραγγελίας
  • η ταυτότητα του εμπόρου, η ταχυδρομική διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου του
  • η διάρκεια της σύμβασης (ενδεχομένως).

-  με αγορές μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, καταλόγου πωλήσεων δι' αλληλογραφίας, ή από κατ' οίκον πωλητές (πόρτα-πόρτα), πρέπει να σας παρέχονται και οι εξής, πιο λεπτομερείς, πληροφορίες πριν από την αγορά:

  • η ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή
  • οι τυχόν περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες
  • το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας σας εντός 14 ημερών
  • οι διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση
  • οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών
  • ο αριθμός εμπορικού μητρώου του εμπόρου

Ενόψει Black Friday επισκεφθήκαμε το κατάστημα Public στο Mall, για να δούμε τις μοναδικές προσφορές:

 

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr