current views are: 15

20 Δεκεμβρίου 2018
Δημοσίευση11:49

Το νέο σύστημα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών – Τα μόρια και τα προσόντα

Την ίδια ώρα οι εκπαιδευτικοί διαδηλώνουν έξω από το υπουργείο.

Δημοσίευση 11:49’

Την ίδια ώρα οι εκπαιδευτικοί διαδηλώνουν έξω από το υπουργείο.

To νέο σύστημα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, το οποίο θα βασίζεται σε τρία κριτήρια που σχετίζονται με την προϋπηρεσία των αναπληρωτών, με ακαδημαϊκά και κοινωνικά κριτήρια παρουσίασε το υπουργείο Παιδείας.

Την ίδια ώρα οι εκπαιδευτικοί διαδηλώνουν έξω από το υπουργείο, ενώ δεν προσήλθαν νωρίτερα στο ραντεβού με τον υπουργό κ. Κ. Γραβρόγλου.

Ο σχεδιασμός του υπουργείου προβλέπει 15.000 μόνιμους διορισμούς μέσα σε μία τριετία και ειδικότερα 4.500 διορισμούς το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά.

Βασικοί άξονες

Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση συγκροτεί την πρότασή της με τους εξής βασικούς άξονες υλοποίησης:

-την προκήρυξη και ευθύνη της διαδικασίας αναλαμβάνει το ΑΣΕΠ με σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων μέσω προκήρυξης κάθε δύο χρόνια,
-οι προβλέψεις του ν. 3848/2010 και του γραπτού διαγωνισμού καταργούνται,
-τίθεται σε ισχύ ενιαίο σύστημα μοριοδότησης για μόνιμους και αναπληρωτές,
-συντάσσεται ενιαίος πίνακας που θα χρησιμοποιείται τόσο για τον διορισμό μονίμων όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών,
-προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της Παιδαγωγικής Επάρκειας όσων εκπαιδευτικών δεν τη διαθέτουν.

Κριτήρια

Το νέο σύστημα διορισμών στηρίζεται στους εξής πυλώνες κριτήριων:

-προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120 μήνες,
-ακαδημαϊκά προσόντα,
-κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία).

Όπως σημειώνει το υπουργείο, το προτεινόμενο σύστημα μοριοδότησης επιδιώκει:

α) να αξιοποιηθεί η πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με στόχο την απορρόφηση μεγάλου μέρους όσων για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ταυτόχρονα,

β) να μην αποκλείονται από ουσιαστική διεκδίκηση των προκηρυγμένων θέσεων νέοι εκπαιδευτικοί με μικρή ή χωρίς προϋπηρεσία αλλά με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.

Στην κατεύθυνση αυτή, όπως επισημαίνεται, αποδίδεται ίση βαρύτητα στην προϋπηρεσία και στα ακαδημαϊκά προσόντα:

Α. Ακαδημαϊκά Προσόντα

– Διδακτορικό δίπλωμα: 40 μονάδες.

– Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: 20 μονάδες.

– Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: 7 μονάδες

– Δεύτερο πτυχίο: 16 μονάδες

– Ο βαθμός του πτυχίου έως 21 μονάδες και ως εξής: για πτυχία με χαρακτηρισμό «Καλώς» 7 μονάδες, με χαρακτηρισμό «Λίαν Καλώς» 14 μονάδες και με χαρακτηρισμό «Άριστα» 21 μονάδες.

– Γνώση μιας ξένης γλώσσας:

Άριστη γνώση: 8 μονάδες.
Πολύ καλή γνώση: 6 μονάδες.
Καλή γνώση: 4 μονάδες.
Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων τίτλων μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος.

– Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου): 4 μονάδες.

– Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον 300 ωρών: 4 μονάδες.

Όπως διευκρινίζεται, το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.

Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία

– Μια μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες, 120 μονάδες.

Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 120 μονάδες.

Γ. Κοινωνικά κριτήρια

Αριθμός τέκνωv

Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνου.

Υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

H θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης ή αλλιώς η θεσμοθέτηση του δικαιώματος πρόσβασης όλων των παιδιών 4-6 ετών στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποτελεί πολιτική απόφαση στήριξης και ενίσχυσης τόσο της δημόσιας εκπαίδευσης όσο και του εισοδήματος της οικογένειας.

Η δέσμευση θέσεων στους παιδικούς σταθμούς από παιδιά ηλικίας 4-5 ετών τα οποία παρέμεναν εκτός εκπαιδευτικού συστήματος και ο συνακόλουθος αποκλεισμός μικρότερων παιδιών 0-4 ετών από τις δομές αγωγής και φροντίδας, δημιούργησε ένα φαύλο κύκλο αποκλεισμών.

Η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων (ηλικίας 4-5 ετών) στο νηπιαγωγείο απελευθερώνει θέσεις στους παιδικούς σταθμούς για τα μικρότερα παιδιά και κυρίως τα βρέφη που, κατά κανόνα, αποκλείονται από τις δομές κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας λόγω έλλειψης θέσεων.

Ως προς την υλοποίηση της θεσμοθέτησης της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, εντός τριετίας 2018-21, τα συναρμόδια υπουργεία (Εσωτερικών, Υποδομών και Παιδείας) θα καταθέσουν, εντός του Ιανουαρίου, ολοκληρωμένο σχεδιασμό αντιμετώπισης του συνόλου των αναγκών στη σχολική στέγη για τη Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση στο σύνολο της χώρας (περίπου 650 νέες αίθουσες Νηπιαγωγείου).

Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο-δημοτικό

Στοχεύοντας στη βελτίωση της παιδαγωγικής και διδακτικής υποστήριξης των μαθητών των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων θεσμοθετείται, με ρύθμιση που θα έρθει για ψήφιση άμεσα στη Βουλή, η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα από τους 25 μαθητές που είναι σήμερα στους 22 μαθητές, με σταδιακή εφαρμογή του μέτρου εκκινώντας από το σχολικό έτος 2019-2020 για το Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού.

Τέλος σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου θα έρθει άμεσα για ψήφιση στη Βουλή ρύθμιση με σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα και στο περιεχόμενο σπουδών της Γ΄ Λυκείου, καθώς και η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, μόνο με το απολυτήριο, για κάποια Τμήματα Ανωτάτων Σχολών. Επίσης προβλέπεται η σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα ημερήσια και σε 22 στα εσπερινά Λύκεια. Η μείωση θα αρχίσει από την Γ΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020.


σχετικα αρθρα