ΕΛΛΑΔΑ

Κυκλοφοριακό χάος στη Συγγρού για ακόμα 15 ημέρες λόγω έργων

Δημοσίευση 5 Ιουνίου 2019, 23:00 / Ανανεώθηκε 5 Ιουνίου 2019, 23:30
Facebook Twitter Whatsapp

Γιατί τα έργα δεν μπορούν να γίνουν νύχτα

Φθορές άνω των 40 χρόνων, από την εποχή που η Συγγρού µετατρεπόταν µέσα σε λίγες µέρες σε λεωφόρο ευρωπαϊκών προδιαγραφών προκειµένου να περάσει από πάνω της ο Γάλλος πρόεδρος Ζισκάρ ντ’ Εστέν, έρχονται να αποκαταστήσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο ύψος της Καλλιρρόης και οδηγούν στην καθηµερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών.

Σύμφωνα με το «Έθνος», Λόγω των έργων που ξεκίνησαν χθες και µπορεί να διαρκέσουν έως και 15 ηµέρες, θα µείνουν κλειστές δύο από τις τρεις λωρίδες στο ρεύµα ανόδου προς Αθήνα και σε µήκος περίπου 250-300 µέτρων.

Το συγκεκριμένο τµήµα βρίσκεται ακριβώς ανάµεσα στη γέφυρα που βγάζει δεξιά προς την Καλλιρρόης και στο φανάρι µε τη Φραντζή. Είναι δηλαδή το κοµµάτι στο οποίο η φαρδιά, όπως ανεβαίνει από την παραλία, Λεωφόρος Συγγρού στενεύει και συνεχίζει µπροστά από το Φιξ, για να καταλήξει στους Στύλους του Ολυµπίου Διός. 

Οπως είναι φυσικό, η απώλεια δύο λωρίδων δηµιούργησε τεράστιο µποτιλιάρισµα ιδιαίτερα τις ώρες της κυκλοφοριακής αιχµής, καθώς η εναποµένουσα λωρίδα δεν µπορούσε να αντέξει τον φόρτο.

Γιατί δεν µπορούσαν όµως τα έργα να γίνονται νύχτα, όπως συµβαίνει σε πολλές άλλες περιπτώσεις συντήρησης οδικών αξόνων; Νέα άσφαλτος Οπως αναφέρουν αρµόδιοι µηχανικοί της Περιφέρειας Αττικής, η οποία είναι υπεύθυνη για το έργο, δεν πρόκειται για έργα απλής ασφαλτόστρωσης.

Στο συγκεκριµένο τµήµα, λέει ο µηχανικός Νίκος Στραβοδήµος, στέλεχος της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδοµών, «αφού αφαιρεθεί η παλιά άσφαλτος, γίνεται εκσκαφή σε βάθος άνω των 60 εκατοστών, αφαιρείται όλο το υπέδαφος που είναι σαθρό και γεµάτο υγρασία και στη συνέχεια τοποθετούνται τα κατάλληλα υλικά που θα το καταστήσουν σταθερό, για να τοποθετηθεί στη συνέχεια η νέα άσφαλτος». 

Από την ώρα που ξεκίνησαν τα έργα χθες, δεκάδες φορτηγά έρχονταν να παραλάβουν το έδαφος στο οποίο «πατούσε» η άσφαλτος.

«Είναι σαν κοκκινόχωμα, γεμάτο υγρασία και εντελώς ακατάλληλο από πλευράς σταθερότητας» µας λέει ο κ. Στραβοδήµος. 

Ίσως ευθύνεται το γεγονός ότι αυτό το σηµείο βρίσκεται δίπλα στον παλαιό ρου του ποταµούΙλισού, ίσως και η ελλιπής συντήρηση από την εποχή που η Συγγρού εξελίχθηκε άρον άρον σε λεωφόρο ευρωπαϊκών προδιαγραφών µετά τη Μεταπολίτευση, προσθέτει.

Μέχρι και το 1974 η Συγγρού θύµιζε µάλλον επαρχιακή οδό, αν και υπήρχε από δεκαετίας συζήτηση για τον εκσυγχρονισµό της.

Με εντολή του πρώτου µεταπολιτευτικού πρωθυπουργού, Κ. Καραµανλή, έγιναν το 1975 τα πρώτα έργα ανάπλασης µέσα σε δέκα ηµέρες εν όψει της επίσηµης επίσκεψης του Γάλλου προέδρου Βαλερί Ζισκάρ ντ’ Εστέν. Ηταν η εποχή του «Ελλάς - Γαλλία συµµαχία» και το 1979, πάλι µε αφορµή επίσκεψη του Ζισκάρ ντ’ Εστέν εν όψει της εισόδου της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ, έγιναν και πάλι µε διαδικασίες-εξπρές νέα έργα διαπλάτυνσης µέσω των οποίων η Συγγρού πήρε τη σηµερινή µορφή της ως κλειστή λεωφόρος, µε φοίνικες και χωρίς φανάρια να διακόπτουν τη ροή της κυκλοφορίας. 

Για λεωφόρο που κατασκευάστηκε µε τόσο συνοπτικές διαδικασίες φαίνεται πως η Συγγρούάντεξε σχετικά καλά τέσσερις δεκαετίες. Οµως η κατάσταση είναι δύσκολη ειδικά στα τµήµατα όπου περνούν κάθε µέρα βαριά οχήµατα, όπως τα λεωφορεία. Εκεί όπου γίνονται τώρα τα έργα η άσφαλτος έχει πάρει κλίση και δεν µπορεί να αποκατασταθεί απλώς µε αλλαγή του ασφαλτοτάπητα, καταλήγει ο κ. Στραβοδήµος.