Αλλάζουν όλα στην ύλη και τον τρόπο εξέτασης των πανελληνίων εξετάσεων καθώς το υπουργείο Παιδείας εμφανίζεται αποφασισμένο να διορθώσει τις στρεβλώσεις του νόμου Γαβρόγλου.
Ειδικότερα βαίνει προς κατάργηση η ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης που έδινε δυνατότητα εισαγωγής μόνο με το απολυτήριο σε κάποιες σχολές χαμηλής ζήτησης.
Το υπουργείο θα προτείνει στη Βουλή ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς, σύμφωνα με τις κ.κ. Κεραμέως και Ζαχαράκη, η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει «δύο βασικές στρεβλώσεις»: «Αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στον διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται».
Όπως ανέφεραν, εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, «χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς».
Τέλος, ανακοίνωσαν ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.
Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε, μείωση της ύλης σε Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία και Αρχαία, και μείωση του συντελεστή της λογοτεχνίας στη συνεξέταση με την Έκθεση.
Όσον αφορά στις αλλαγές στις πανελλήνιες, το υπουργείο έχει διασαφηνίσει ότι από το 2020 θα τεθούν σε εφαρμογή διάφορες αλλαγές βελτίωσης του συστήματος που μελετώνται αυτή την περίοδο και θα ανακοινωθούν έγκαιρα. Για τα παιδιά που έδωσαν πανελλήνιες το 2018-19 και δίνουν και φέτος, η υφυπουργός εξήγησε ότι «θα εξεταστούν με την ίδια ύλη».
Αλλάζει και η ύλη των πανελληνίων σύμφωνα την υπουργό Νίκη Κεραμέως, σημειώνοντας ότι «σκοπεύουμε στον εξορθολογισμό της ύλης, μία μείωση της ύλης στα μαθήματα επειδή ακριβώς η ύλη ήταν αχανής, ήταν πάρα πολύ μεγάλη ήταν αδύνατη η κάλυψη της εντός του σχολικού έτους και γι’ αυτό πρώτον θα ανακοινώσουμε μία μείωση της ύλης».
Στους βασικούς στόχους του Υπουργείου εντάσσεται και η βελτίωση του τρόπου εξέτασης των μαθητών. Οι κ.κ. Κεραμέως και Ζαχαράκη χαρακτήρισαν «θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη». Ωστόσο, τόνισαν ότι «ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς».
Αναφορικά με τον διαγωνισμό 4.500 θέσεων στην ειδική αγωγή, η κ. Ζαχαράκη διευκρίνισε σε πρόσφατη συνέντευξή της: ότι «Αν και ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, εμείς προχωράμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε. Ωστόσο, λόγω της καθυστέρησης, αυτοί οι καθηγητές δεν θα μπορούν να έχουν διοριστεί τον Σεπτέμβρη και θα πάμε με αναπληρωτές. Θα καλύψουμε δηλαδή τις υποχρεώσεις για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες αυτών των παιδιών. Σκοπεύουμε μέσα στη χρονιά να έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός», κατέληξε.
ολες οι ειδησεις
- Συνελήφθη 69χρονος δραπέτης: Εξαπατούσε τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων που ενοικίαζε
- Άμστερνταμ: Μέτρα για τον περιορισμό του υπερτουρισμού – Απαγορεύει να χτιστούν νέα ξενοδοχεία
- ΠΟΥ: Ανησυχία για τη μετάδοση της γρίπης των πτηνών σε ανθρώπους
- Σίφνος: Κορυφαίος ελληνικός γαστρονομικός προορισμός, σύμφωνα με το Conde Nast Traveler και το National Geographic
Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr