ΕΛΛΑΔΑ

Παιδεία: Οι αλλαγές της τελευταίας στιγμής – Τι γίνεται με επαγγελματική εκπαίδευση και πειραματικά σχολεία

Δημοσίευση 18 Μαΐου 2020, 09:00 / Ανανεώθηκε 18 Μαΐου 2020, 09:09
Παιδεία: Οι αλλαγές της τελευταίας στιγμής – Τι γίνεται με επαγγελματική εκπαίδευση και πειραματικά σχολεία
Facebook Twitter Whatsapp

Δεν θα υπάρξουν αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση και τα πειραματικά σχολεία δεν θα μετατραπούν σε πρότυπα, εξηγεί η υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στο πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή.

Σε αλλαγές προχώρησε το υπουργείο Παιδείας στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του, το οποίο καταθέτει σύντομα στη Βουλή. Μεταξύ αυτών προβλέπεται πως δεν θα γίνονται εισαγωγικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των πρότυπων σχολείων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο αλλά μόνο στην εισαγωγική βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή μόνο από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Επιπρόσθετα, δεν αυξάνεται τελικά ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις του Δημοτικού από 22 σε 24 (μαζί με την προσαύξηση του 10% σε 26), όπως είχε εισηγηθεί αρχικά το υπουργείο Παιδείας.

Πρόκειται για τις δύο κύριες αλλαγές στις οποίες προχώρησε το υπουργείο Παιδείας. Δεν μετατρέπονται όμως τελικά σε πρότυπα τα πανεπιστημιακά πειραματικά σχολεία της χώρας όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί, αλλά θα διατηρήσουν τον χαρακτήρα τους και θα δέχονται υποψηφίους με κλήρωση. Οπως είναι γνωστό, οι φετινές εξετάσεις για τα πρότυπα σχολεία (και την εισαγωγή στα γυμνάσιά τους) έχουν προγραμματιστεί για τις 29 Ιουνίου και η κλήρωση για τα πειραματικά στις 25 του ίδιου μήνα.

Επίσης, όπως λέει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στα «ΝΕΑ», δεν θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο οι αλλαγές που είχαν ανακοινωθεί σχετικά με τα Επαγγελματικά Λύκεια και σίγουρα όχι ο ηλικιακός «κόφτης» των 17 ετών κατ’ ανώτερο για όσους παρακολουθούσαν τα προγράμματά τους.

Για τα δημοτικά σχολεία και το αν θα ανοίξουν την 1η Ιουνίου δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση καθώς αναμένονται τα πρώτα επιδημιολογικά στοιχεία από το άνοιγμα των υπόλοιπων βαθμίδων από τους ειδικούς.

«Το μελετάμε διεξοδικά, μαζί με τους ειδικούς, όπως κάναμε από την αρχή. Αναμένουμε τα πρώτα επιδημιολογικά αποτελέσματα από το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων αλλά και των άλλων δομών της χώρας, ώστε να αποφασίσουμε εντός των επόμενων ημερών. Σε κάθε περίπτωση, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση συνεχίζεται για τους μαθητές Δημοτικού, ώστε καμία ημέρα να μην πηγαίνει χαμένη», εξήγησε στη διάρκεια της συνέντευξης η Νίκη Κεραμέως.

Αναφερόμενη στα πρώτα δεδομένα από το άνοιγμα των σχολείο η κ. Κεραμέως εμφανίστηκε ικανοποιημένη. «Μόλις το 3,5% των εκπαιδευτικών απουσίασε, συμπεριλαμβανομένων όσων πήραν άδεια για ειδικούς λόγους που σχετίζονται με τον νέο κορωνοϊό, ενώ και η συμμετοχή των μαθητών κινήθηκε στα αναμενόμενα επίπεδα. Στις σχολικές μονάδες τηρήθηκαν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης: αντισηπτικά με μέριμνα του υπουργείου σε κάθε τάξη, θρανία σε απόσταση τουλάχιστον 1,5 μ., μαθητές εκ περιτροπής, 15 άτομα κατά μέγιστο αριθμό σε κάθε τμήμα, οδηγίες ΕΟΔΥ προς εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και η Δευτέρα αφιερώθηκε στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών, ξεχωριστά διαλείμματα, καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, απαγόρευση λειτουργίας κυλικείων, ειδική άδεια για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ολα βαίνουν καλώς. Αναμένουμε σήμερα το άνοιγμα γυμνασίων και των υπόλοιπων τάξεων του Λυκείου», εξήγησε.

Δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων στα ΑΕΙ

Κληθείσα να σχολιάσει τι ξεχωρίζει στο πολυνομοσχέδιο η κ. Κεραμέως έκανε αναφορά μεταξύ άλλων στα ΑΕΙ και στη δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

Η υπουργός έκανε λόγο για «ρυθμίσεις που αφορούν την ενίσχυση του Πανεπιστημίου, για παράδειγμα μέσω της δυνατότητας ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων αυτόνομα από κάθε ΑΕΙ και δίχως να απαιτείται έγκριση υπουργού, τη θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ καθώς και θερινών προγραμμάτων, αλλά και την εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές».