current views are: 6

30 Ιουνίου 2020
Δημοσίευση17:26

Στα σκαριά νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση – Οι βασικοί άξονες της μεταρρύθμισης

Όπως ανέφερε η υπουργός, το σχέδιο νόμου βρίσκεται «σε στάδιο τελικής επεξεργασίας» και περιλαμβάνει μια «συνεκτική και ολιστική μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της δια βίου μάθησης»

Δημοσίευση 17:26’

Όπως ανέφερε η υπουργός, το σχέδιο νόμου βρίσκεται «σε στάδιο τελικής επεξεργασίας» και περιλαμβάνει μια «συνεκτική και ολιστική μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της δια βίου μάθησης»

Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την «Αναβάθμιση του σχολείου», η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει έτοιμη τη νέα νομοθετική της πρωτοβουλία, με αντικείμενο αυτή τη φορά την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Μάλιστα, η υπουργός Παιδείας, Νικη Κεραμέως, έκανε γνωστούς νωρίτερα σήμερα, τους πυλώνες του σχεδίου νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, κατά την έναρξη διήμερου συνεδρίου που συνδιοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP) και το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Κατάρτισης (ETF).

Επιπλέον, όπως υπογράμμισε η κ. Κεραμέως, το σχέδιο νόμου βρίσκεται «σε στάδιο τελικής επεξεργασίας» και περιλαμβάνει μια «συνεκτική και ολιστική μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της δια βίου μάθησης».

Οι βασικοί πυλώνες του νέου θεσμικού πλαισίου, όπως τους ανέπτυξε η υπουργός, είναι οι εξής:

  • Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης, της επαγγελματικής κατάρτισης και δια βίου μάθησης.
  • Ενίσχυση των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), για παράδειγμα όσον αφορά σε προγράμματα σπουδών, στον τεχνολογικό εξοπλισμό, στην κατάρτιση των εκπαιδευτών.
  • Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων και Πειραματικών ΙΕΚ.
  • Άμεση σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης και της αγορά εργασίας, με την ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της πολιτικής για την ΕΕΚ και τη ΔΒΜ.
  • Θεσμοθέτηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

«Προτεραιότητά μας, να καταστεί η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, από λύση ανάγκης για λίγους, συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς», επεσήμανε η υπουργός.

Τέλος, σημείωσε ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι – με βάση και την ευρωπαϊκή εμπειρία – η άμεση σύνδεση των παρεμβάσεων στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση με την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση του ποσοστού ανεργίας, κυρίως των νέων.


σχετικα αρθρα