current views are: 16

2 Ιουλίου 2020
Δημοσίευση04:04

Αντιπυρική περίοδος: Πόσα πυροσβεστικά αεροσκάφη διαθέτει η Ελλάδα

Απαντήσεις ΥΕΘΑ σε θέματα αεροπυρόσβεσης. Ο κ. Παναγιωτόπουλος υπενθύμισε ότι «για την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας των ιπτάμενων μέσων πυρόσβεσης, λαμβάνει χώρα πρόγραμμα χειμερινής συντήρησης, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη από τη λήξη της προηγούμενης αντιπυρικής περιόδου

Δημοσίευση 04:04’

Απαντήσεις ΥΕΘΑ σε θέματα αεροπυρόσβεσης. Ο κ. Παναγιωτόπουλος υπενθύμισε ότι «για την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας των ιπτάμενων μέσων πυρόσβεσης, λαμβάνει χώρα πρόγραμμα χειμερινής συντήρησης, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη από τη λήξη της προηγούμενης αντιπυρικής περιόδου

Με βάση το χρονοδιάγραμμα επισκευών, η πλέον πρόσφατη εκτίμηση διαθεσιμότητας των (πυροσβεστικών) αεροσκαφών θα είναι (σ.σ για τη φετινή αντιπυρική περίοδο) εννέα  CL-215, πέντε  CL-415 και δεκαεννέα  PZL. Αυτό γνωστοποίησε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος απαντώντας (30-6-2020) σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή (9-6-2020) ο βουλευτής  της Ελληνικής Λύσης Βασίλειος Βιλιάρδος με θέμα «Ενίσχυση του στόλου «Canadair», με αναβαθμίσεις και παραγγελίες νέων αεροσκαφών του ιδίου κατασκευαστή».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος υπενθύμισε ότι «για την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας των ιπτάμενων μέσων πυρόσβεσης, λαμβάνει χώρα πρόγραμμα χειμερινής συντήρησης, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη από τη λήξη της προηγούμενης αντιπυρικής περιόδου (31-10-2019), και βάσει του οποίου αποδίδονται σταδιακά τα αεροσκάφη προς επιχειρησιακή εκμετάλλευση».

Παράλληλα διευκρίνισε ότι «σε ό,τι αφορά στην προμήθεια νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών, αυτή εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Πυροσβεστικού Σώματος, ενώ η διαχείριση των πόρων και μέσων από την Ευρωπαϊκή Ένωση που προκύπτουν από τη δράση»RescEU» 2020 ανήκει στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας».

Απαντώντας δε σε ερώτηση του ίδιου βουλευτή με θέμα «Μετατροπή μεταγωγικών αεροσκαφών «C-27J» σε πυροσβεστικά», ο κ. Παναγιωτόπουλος γνωστοποίησε τα εξής:

– Η Πολεμική Αεροπορία, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των διαθεσίμων αεροσκαφών  C-27J σε συνδυασμό με τις ανελαστικές αποστολές αυτών σε αεροδιακομιδές, έρευνα – διάσωση και λοιπές επιχειρησιακές αποστολές, δεν προτίθεται να προβεί σε μελέτη τροποποίησης της χρήσης τους για ανάληψη αποστολών αεροπυρόσβεσης, τουλάχιστον κατά την παρούσα φάση. 

-Πάντως, μετατροπή των αεροσκαφών C-27J σε ρόλο αεροπυρόσβεσης με χρήση εγκιβωτισμένου υγρού, είναι εφικτή χωρίς κόστος μετατροπής, πλην του κόστους χρήσης των εγκιβωτισμένων παλετών υγρού, εκτιμώμενου ύψους 700 δολαρίων (USD) ανά κοντέινερ και συνολικού κόστους ανά αποστολή 4200 δολαρίων (USD), που αφορά στη ρίψη έξι παλετών το μέγιστο.

-Σε κάθε περίπτωση δεν απαιτούνται τροποποιήσεις ή μετατροπές των συγκεκριμένων αεροσκαφών για να αναλάβουν, ενδεχομένως, αποστολές αεροπυρόσβεσης με χρήση εγκιβωτισμένου υγρού, πλην της ειδικής εκπαίδευσης που πρέπει να λάβει το ιπτάμενο προσωπικό στην τεχνική ρίψης του εν λόγω υλικού. Τέλος διευκρίνισε ότι η ΕΑΒ δεν διαθέτει τεχνογνωσία και πιστοποιημένο προσωπικό για τη συντήρηση, τυχόν τροποποιήσεις και μετατροπές για αυτόν τον τύπο αεροσκαφών.


σχετικα αρθρα