ΕΛΛΑΔΑ

Αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης: Ανοίγουν τις πύλες τους τρεις σταθμοί της γραμμής 3 του Μετρό

Δημοσίευση 5 Ιουλίου 2020, 17:00 / Ανανεώθηκε 5 Ιουλίου 2020, 17:33
Αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης: Ανοίγουν τις πύλες τους τρεις σταθμοί της γραμμής 3 του Μετρό
Photo: Intime
Facebook Twitter Whatsapp

Ανοίγουν τις πύλες τους Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια. Στους νέους σταθμούς δε θα τοποθετηθούν πύλες ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε αυτή τη φάση αλλά ακυρωτικά μηχανήματα αντίστοιχα με των λεωφορείων.

Ανακατατάξεις στο συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας έρχονται τις επόμενες ημέρες.  Ειδικότερα, τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό παραδίδονται στο επιβατικό κοινό τις επόμενες ημέρες, με την επέκταση της Γραμμής 3 έως τη Νίκαια.

Πρόκειται για τους σταθμούς Αγία ΒαρβάραΚορυδαλλός και Νίκαια, μέσω των οποίων θα εξυπηρετούνται ημερησίως πάνω από 60.000 επιβάτες.
Ο σταθμός Αγία Βαρβάρα βρίσκεται στην πλατεία της Αγίας Ελεούσας. Ο σταθμός Κορυδαλλός βρίσκεται στην κεντρική πλατεία του δήμου, στην πλατεία Ελευθερίας, ενώ ο σταθμός στην Νίκαια βρίσκεται στην πλατεία Ελευθέριος Βενιζέλος.

Με την λειτουργία των σταθμών αυτών θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος που απαιτείται για τη μετάβαση στο κέντρο της Αθήνας, αλλά θα υπάρξει και μείωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης τόσο στις περιοχές αυτές όσο και στο κέντρο της πόλης.

Για παράδειγμα η απόσταση από τον Κορυδαλλό στο Σύνταγμα δεν θα ξεπερνά τα 20 λεπτά με τη χρήση του Μετρό, όταν τώρα με το αυτοκίνητο σε συνθήκες αιχμής απαιτείται περισσότερη από μία ώρα.

Μέχρι το 2022 η επέκταση της γραμμής 3

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., και συνολικά έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο»).

Για τους τρεις πρώτους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια») τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν από το πρωί της ερχόμενης Τρίτης, ενώ το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε λειτουργία το 2022.

Mε τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά υπολογίζεται να προστεθούν περί τους 60.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ η διαδρομή Νίκαια – Σύνταγμα θα διανύεται σε 14 λεπτά.

Ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ βρίσκεται στην πλατεία της Αγίας Ελεούσας, ο σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ στην πλατεία Ελευθερίας και ο σταθμός ΝΙΚΑΙΑ στην πλατεία Ελ. Βενιζέλος, δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 45 λεπτά όταν ολοκληρωθεί το έργο.

Οι τρεις σταθμοί που θα εγκαινιαστούν την Δευτέρα είναι οι πρώτοι που δίνονται σε εμπορική λειτουργία από το 2013 οπότε και είχε ανοίξει ο σταθμός «Αγία Μαρίνα». Με την έναρξη λειτουργίας τους το μήκος της γραμμής 3 θα αυξηθεί κατά 4 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει πλέον 24 σταθμούς έως το Αεροδρόμιο.

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα και τα προβλήματα

Όπως αναφέρει το athenstransport.com ενώ το αρχικό χρονοδιάγραμμα μιλούσε για παράδοση ολόκληρης της επέκτασης ως το 2017, η οικονομική κρίση, κατασκευαστικές δυσκολίες και άλλα, κυρίως γραφειοκρατικά, προβλήματα έφεραν καθυστέρηση και οδήγησαν στην τμηματική παράδοση του έργου, με τους 3 τελευταίους σταθμούς της επέκτασης (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) να αναμένεται να παραδοθούν σε 2 χρόνια από σήμερα.

Τελευταία από τα σημαντικά προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν πριν την παράδοση των σταθμών, ήταν το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για το οποία υπάρχει διαμάχη μεταξύ της Αττικό Μετρό και της εταιρείας που πριν από μία δεκαετία υπέγραψε σύμβαση για το έργο, αλλά και η έλλειψη προσωπικού για στελέχωση των εκδοτηρίων εισιτηρίων στους νέους σταθμούς.

Η Αττικό Μετρό και η ΣΤΑΣΥ κατέφυγαν σε προσωρινές λύσεις για να μην υπάρξει και νέα καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα. Οι νέοι σταθμοί δεν θα διαθέτουν πύλες ηλεκτρονικού εισιτηρίου αλλά μόνο ακυρωτικά μηχανήματα, παρόμοια με αυτά που έχουν τοποθετηθεί εντός των λεωφορείων.

Παράλληλα, και για πρώτη φορά, τα εκδοτήρια των νέων σταθμών θα στελεχωθούν προσωρινά από υπαλλήλους ιδιωτικής εταιρείας, μέχρις ότου βρεθεί προσωπικό της ΣΤΑΣΥ για να τα στελεχώσει (αν αποφασιστεί να παραμείνουν ανοικτά και δεν ακολουθήσουν την μοίρα των περισσότερων εκδοτηρίων). Χτες, η ΣΤΑΣΥ ανέθεσε στην εταιρεία ISS FACILITY SERVICES AE τη στελέχωση των εκδοτηρίων για περίοδο 3 μηνών αντί ποσού 19.800 ευρώ.