ΕΛΛΑΔΑ

Κορωνοϊός: Νέες οδηγίες για τη διαχείριση των θετικών κρουσμάτων

Δημοσίευση 9 Ιουλίου 2020, 13:00 / Ανανεώθηκε 9 Ιουλίου 2020, 13:47
Κορωνοϊός: Νέες οδηγίες για τη διαχείριση των θετικών κρουσμάτων
Photo: Intime
Facebook Twitter Whatsapp

Ο υφυπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης απέστειλε νέες οδηγίες για τον τρόπο διαχείρισης των θετικών κρουσμάτων κορωνοϊού.

Οι οδηγίες στάλθηκαν προς όλους τους Διοικητές Νοσοκομείων, Υγειονομικών Περιφερειών, Εργαστηρίων και Ιατρικούς Συλλόγους όλης της χώρας.

Ο λόγος που προχώρησε ο υφυπουργός στην κίνηση αυτή ήταν η σύγχυση που δημιουργήσει με τα εισαγόμενα κρούσματα στα νησιά, αλλά και το θέμα με τους δύο Σέρβους που βρέθηκαν θετικοί και πήγαν στο νοσοκομείο με ταξί.

Πώς ενημερώνεται ο θετικός στην COVID-19 τουρίστας

Σύμφωνα με τις νέες οδηγίες, σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος το Εργαστήριο ενημερώνει πάραυτα τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Στη συνέχεια η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ενημερώνει:

  • Τον ασθενή σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δηλώσει στο passenger Locator Form (PLF)
  • Τον ιατρό του Ξενοδοχείου ή τον συμβεβλημένο Ιατρό του τουριστικού καταλύματος όταν πρόκειται για μικρότερες μονάδες
  • Την πληρέστερη Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ (Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας)
  • Το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του ΕΚΑΒ στους τηελφωνικούς αριθμούς 213214 3253, 213 214 3172 και 210 7714470.

Πώς μεταφέρεται ο ασθενής σε «ξενοδοχείο καραντίνας»

  1. Σχετικά με το συντονισμό της μεταφοράς του επιβεβαιωμένου κρούσματος αναλαμβάνει το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του ΕΚΑΒ (ΕΣΚΕ-ΕΚΑΒ).
  2. Ο ιατρός της ξενοδοχειακής μονάδας ή ο συμβεβλημένος ιατρός του τουριστικού καταλύματος ή Υγειονομική Μονάδα  του ΕΣΥ ενημερώνουν το ΕΚΑΒ για τη μεταφορά του ασθενή-τουρίστα από το τουριστικό κατάλυμα στο Χώρο Φιλοξενίας.
  3. Στις περιπτώσεις που ο ασθενής-τουρίστας αρνείται τη μεταφορά του ή ο ασθενής-τουρίστας δεν βρίσκεται στο χώρο (τουριστικό κατάλυμα) το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο του ΕΚΑΒ ειδοποιεί την Πολιτική Προστασία ώστε να εφαρμόσει το αντίστοιχο Πρωτόκολλο Διαχείρισης.

Τι γίνεται εάν ο τουρίστας πηγαίνει αυτοβούλως σε μονάδα του ΕΣΥ

Σε περίπτωση όπου ο τουρίστας προσέρχεται αυτοβούλως σε υγειονομική μονάδα του ΕΣΥ (νοσοκομείο, Κέντρο Υγείας ή Περιφερειακό Ιατρείο) εκτιμάται από τον Ιατρό της μονάδας με βάση τα υφιστάμενα υγειονομικά πρωτόκολλα και εφόσον κριθεί αναγκαίο υποβάλλεται σε λήψη δείγματος για Covid-19 ακολουθείται η διαδικασία του ύποπτου κρούσματος και ενημερώνεται η Πολιτική Προστασία για το ΕΚΑΒ.

Επισημαίνεται πως την ευθύνη παρακολούθησης της πορείας του ασθενούς την έχει η πλησιέστερη Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ (Νοσοκομείο-Κέντρο Υγείας) στο χώρο Φιλοξενίας (κατάλυμα απομόνωσης).

Υπενθυμίζεται ότι η λήψη δείγματος πραγματοποιείται:

  • Στις πύλες εισόδου της χώρας από κλιμάκια του ΕΟΔΥ και της Πολιτικής Προστασίας
  • Από ιατρό του ξενοδοχείου
  • Από τον ιδιώτη ιατρό που θα κληθεί από το τουριστικό κατάλυμα για το σκοπό αυτό
  • Από το ιατρικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας του Περιφερειακού Ιατρείου ή του Νοσοκομείου
  • Από τα κλιμάκια των ΚΟΜΥ του ΕΟΔΥ.

Η παραπομπή για εργαστηριακό έλεγχο (δήλωση δείγματος) καταχωρείται υποχρεωτικά από όλους στο Μητρώο Ασθενών COVID 19. Τα Εργαστήρια που διενεργούν τους ελέγχους οφείλουν να καταχωρούν τα αποτελέσματα στο Μητρώο COVID 19 και μόνο. Κάθε άλλος τρόπος καταγραφής αποτελέσματος καταργείται. Για το σκοπό αυτό όλα τα εργαστήρια πρέπει άμεσα να ελέγξουν την πρόσβασή του στο Μητρώο Ασθενών COVID 19.

Σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος τα Εργαστήρια όπως επικοινωνούν άμεσα με την γραμμή βοήθειας της ΗΔΙΚΑ 11131 (Help Desk) και στο email [email protected]