current views are: 6

27 Ιουλίου 2020
Δημοσίευση18:33

Έρχονται ανατροπές στον «Μεγάλο Περίπατο» – Τι αλλάζει στην Πανεπιστημίου

Τι προβλέπει η πρόταση του δημάρχου Αθηναίων. Προς παραχώρηση στους οδηγούς, ακόμη μιας λωρίδας κυκλοφορίας.

Δημοσίευση 18:33’

Τι προβλέπει η πρόταση του δημάρχου Αθηναίων. Προς παραχώρηση στους οδηγούς, ακόμη μιας λωρίδας κυκλοφορίας.

Αλλαγές στον «Μεγάλο Περίπατο» και συγκεκριμένα στην οδό Πανεπιστημίου ψήφισε το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας.

Τι αλλάζει

Συγκεκριμένα, δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, πρότεινε να αποδοθεί μια λωρίδα παραπάνω για τα αυτοκίνητα στην Πανεπιστημίου. Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων, «η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο, δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου».

«Δεν χρησιμοποιούμε την διαβούλευση στους τύπους ή για τους τύπους. Την κάνουμε πιο συστηματική και τη διευρύνουμε» ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων και ανακοίνωσε ότι η διαβούλευση θα κορυφωθεί με μια τριήμερη δημόσια συζήτηση όλων των φορέων στις αρχές Σεπτεμβρίου, στη βάση όλων των δεδομένων που θα υπάρχουν τότε.

Μίλησε επίσης και για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο το οποίο καταρτίζεται από τον Δήμο Αθηναίων και θα αποτελέσει κορωνίδα της διαβούλευσης καθώς είναι το θεσμικό εκείνο όχημα που «θα μας επιτρέψει να λαμβάνουμε αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου και στη διαχείρισή του. Επιπλέον θα μας επιτρέψει να εξασφαλιστεί η δυνατότητα θεσμοθέτησης πεζοδρόμων, διαπλάτυνσης πεζοδρομίων και χαρακτηρισμού δρόμων ήπιας κυκλοφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα και να αποκτήσει το δημοτικό συμβούλιο εργαλεία πολιτικής για τις χρήσεις γης» τόνισε ο Κώστας Μπακογιάννης.

«Στις 16 Ιουλίου, συζητήσαμε με τους εκπροσώπους των επίσημων φορέων του τουρισμού. Μιλήσαμε στη βάση της μελέτης της Marketing Greece που εκπονήθηκε ειδικά για τον Μεγάλο Περίπατο και τον Τουρισμό και κάναμε συγκεκριμένες προτάσεις. Κυρίως ακούσαμε. Τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, του HATTA, του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών, της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού, του, Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής, του HAPCO, της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού», είπε ο κ. Μπακογιάννης και συνέχισε:

«Στις 24 Ιουλίου συζητήσαμε πάλι έχοντας συγκεκριμένη μελέτη και προτάσεις, με τους εκπροσώπους των επιχειρηματικών και εμπορικών φορέων. Ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος, η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδος, η ΓΣΕΒΕΕ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος,  Το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η Ελληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, Το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών».

Κατά τα άλλα, σύμφωνα με τον κ. Μπακογιάννη:  

  • «Για πρώτη φορά από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, λειτουργεί συντονιστικό όργανο για την κυκλοφορία και την εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου. Ένα όργανο που λειτουργεί με εκπροσώπους του Δήμου μας, των τεχνικών υπηρεσιών και του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας, της τροχαίας, του ΟΑΣΑ, του ΟΣΥ, του ΕΜΠ και του Υπουργείου Μεταφορών. Είναι ο συντονισμός που χρειάζεται για να βλέπουμε τον Μεγάλο Περίπατο στην πράξη, στην εφαρμογή του, καθημερινά.
  • Ανοίγουμε ένα ξεχωριστό κεφάλαιο για την προσβασιμότητα και τις μετακινήσεις των Ατόμων με Αναπηρία. Ένα κεφάλαιο που έπρεπε να είναι αυτοτελές και ξεχωριστό εδώ και πολλά χρόνια. Έχει έρθει η ώρα να το δούμε σοβαρά και διαφορετικά. Όχι με ευχολόγια αλλά στην πράξη. Και αυτό το κάνουμε πάλι με διαβούλευση. Μιλάμε με τους εκπροσώπους των φορέων και ακούμε, συναποφασίζουμε παρεμβάσεις. Ήδη, με την συμφωνία που υπογράψαμε με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, ανεβάζουμε τον πήχη και συζητάμε με τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην πόλη. Ήδη, ο Μεγάλος Περίπατος, γίνεται η μήτρα των αλλαγών για την πρόσβαση των ατόμων με κινητικά προβλήματα.
  • Μία σημαντική απόδειξη ότι ο Μεγάλος Περίπατος γεννήθηκε και εξελίσσεται με διάλογο και συζήτηση, είναι και το αποτέλεσμα της διαβούλευσης. Τι ακούσαμε, τι συζητήσαμε και πώς προχωράμε. Συνεχίζουν να καταγράφονται όλες οι απόψεις, αλλά και προτάσεις βελτίωσης του έργου. Είναι προτάσεις που αξιολογούνται από τους επιστήμονες και τους ειδικούς. Και οφείλουμε, τις προτάσεις που λειτουργούν θετικά για την εξέλιξη του έργου, να της υιοθετήσουμε και να τις ενισχύσουμε.
  • Μέσα σε αυτές τις βελτιώσεις, συμπεριλαμβάνονται και οι στοχευμένες παρατηρήσεις του κυρίου Γερουλάνου και τον ευχαριστώ που τις έκανε.
  • Βελτιώσεις:

-Κυκλοφοριακά:

Α. Λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, ελεγχόμενη στάθμευση, κλπ.)

Β. Ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων

Γ. Διαρκής αστυνόμευση

Δ. Συνεχής παρακολούθηση και αποτίμηση της επιρροής των ρυθμίσεων

Ε. Επίσης, η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των ΜΜΜ, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου.

-Διαβούλευση:

Α. Αξιοποιούμε τον διάλογο ως εργαλείο βελτίωσης του έργου και όχημα για να εξελιχθεί με τις καλύτερες προδιαγραφές. Η διαβούλευση κορυφώνεται με ένα τριήμερο ανοιχτής και ζωντανής συζήτησης με όλους τους φορείς στις αρχές του Σεπτέμβρη. Ο διάλογος θα διεξαχθεί δημόσια, βάσει όλων των δεδομένων που έχουμε στη διάθεσή μας.

Β. Σε αυτή την κατεύθυνση έχω ζητήσει από τον κύριο Γιαννή, τον οποίο και ευχαριστώ για όλα, να δημοσιοποιηθούν όχι μόνο τα συμπεράσματα της μελέτης, αλλά όλη η έρευνα καθώς και όλα τα σενάρια, που απορρίφθηκαν προτού καταλήξουμε στο σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου και να δημοσιοποιηθούν όλοι οι συνεργαζόμενοι με το ΕΜΠ φορείς και ιδιώτες.

Γ. Παράλληλα, δίνεται ήδη σε δημοσιότητά και για διαβούλευση όλο το μελετητικό κεφάλαιο που έχει στη διάθεση του ο Δήμος. 

  • Συστήνουμε δυο νέες δομές:

Μονάδα Ενημέρωσης και Υποστήριξης για τα ερωτήματα και τις προτάσεις των πολιτών

-Μόνιμο Παρατηρητήριο Κινητικότητας στην Αθήνα

  • Στην Αθήνα γεννιέται κάτι μεγάλο. Ας αντέξουμε τους πόνους του τοκετού. Ένα πράγμα  θέλω να καταστήσω σε όλους εσάς σαφές: ότι η μεγαλύτερη επιτυχία αυτού του έργου, δεν είναι μόνο τα οφέλη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Είναι αυτό που θα έχουμε κατακτήσει στο τέλος. Πέρα από ιδεολογίες, πέρα από πλειοψηφίες και συσχετισμούς, θα έχουμε μιλήσει, θα έχουμε διαφωνήσει, αλλά θα έχουμε καταλήξει σε κοινές λύσεις που θα αλλάξουν προς το καλύτερο την Αθήνα. Και δεν θα είναι έργο ενός δημάρχου, θα είναι έργο όλων μας».

σχετικα αρθρα