current views are: 6

31 Αυγούστου 2020
Δημοσίευση04:11

Έρχονται αλλαγές στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Οι σχολές θα ορίζουν τη βάση σε τουλάχιστον ένα μάθημα

Όλες οι αλλαγές που εξετάζονται από το υπουργείο Παιδείας, μετά και τη φετινή βουτιά των βάσεων αλλά και την εισαγωγή σε σχολές μαθητών που παρέδωσαν… λευκή κόλλα.

Δημοσίευση 04:11’

Όλες οι αλλαγές που εξετάζονται από το υπουργείο Παιδείας, μετά και τη φετινή βουτιά των βάσεων αλλά και την εισαγωγή σε σχολές μαθητών που παρέδωσαν… λευκή κόλλα.

Αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, ειδικά μετά τη φετινή «βουτιά» των Βάσεων, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ανέφερε ότι «πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει» η εισαγωγή υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων με πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε ΑΕΙ. «Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην Επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η Κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όσο για τον τρόπο εισαγωγής, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι «βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές – η Οικονομία, στις Σχολές πληροφορικής η πληροφορική. Ανάμεσα σε διάφορες λύσεις που συζητάμε».

Και πρόσθεσε ότι «ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Παν/μιων – όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο».

Η υπουργός προανήγγειλε επίσης αναδιάταξη των σχολών και των τμημάτων, λέγοντας ότι «πρέπει ο χάρτης να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση πραγματικών αναγκών της χώρας. Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας – δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία».  

Φοιτητές με… λευκή κόλλα

Να σημειωθεί πως συζητήσεις προκάλεσε η εισαγωγή σε τμήματα μαθητών που απλά παρέδωσαν… λευκή κόλλα.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του τμήματος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου «Δασολογίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος» στο Καρπενήσι, η βάση εισαγωγής του οποίου είναι τα 625 μόρια, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να περάσει υποψήφιος με λευκή κόλλα.

Το Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος ιδρύθηκε με το Ν.4589 ΦΕΚ 13Α/29-1-2019 και εντάχθηκε στη Σχολή Επιστημών των Φυτών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το Τμήμα λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και έχει έδρα το Καρπενήσι. Στεγάζεται στις κτιριακές εγκαταστάσεις του Τμήματος Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του πρώην ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, που λειτούργησε στο Καρπενήσι από το 1983 έως το 2019, όταν καταργήθηκε με τον παραπάνω νόμο.

Χαμηλές είναι οι βάσεις και στο τμήμα περιβάλλοντος Ζακύνθου με 900 μόρια, στο τμήμα Ζωικής παραγωγής στο Μεσολόγγι με 1025 και στο τμήμα  Φυτικής Παραγωγής στο Μεσολόγγι, με  1700 μόρια, αλλά και στο μήμα μηχανικών και ορυκτών πόρων Κρήτης με 2.650 μόρια.

Ακόμα ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το χαμηλό των βάσεων είναι ότι υποψήφιος πέρασε στο τμήμα μαθηματικών Σάμου με μόλις 3.125 μόρια. Ενώ, με 3.950 μόρια υποψήφιος πέρασε στο τμήμα Γεωγραφίας Μυτιλήνης. Άλλος πέρασε με 4200 μόρια στο τμήμα Μουσικής  Ρεθύμνου και με 4.400 μόρια στο τμήμα Ιταλικής γλώσσας Αθήνας.

Όπως ανέφερε η υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμέως, το 42% των τμημάτων έχει βάση εισαγωγής κάτω των 10.000 μορίων, για όσους έδωσαν με το νέο σύστημα από τα ΓΕΛ, με το αντίστοιχο ποσοστό τμημάτων για όσους έδωσαν με το νέο σύστημα από τα ΕΠΑΛ να είναι στο 30%. Γενικότερα, όπως είπε η υπουργός, το 32% των υποψηφίων των ΓΕΛ είχε επιτυχία με λιγότερα από 10.000 μόρια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ είναι 25%. 


σχετικα αρθρα