ΕΛΛΑΔΑ

ΓΓ υπουργείου Παιδείας: «Άκρως παράνομη πράξη οι καταλήψεις – Παρορμητισμός, το κίνητρο των παιδιών»

Δημοσίευση 28 Σεπτεμβρίου 2020, 14:00 / Ανανεώθηκε 28 Σεπτεμβρίου 2020, 14:06
ΓΓ υπουργείου Παιδείας: «Άκρως παράνομη πράξη οι καταλήψεις – Παρορμητισμός, το κίνητρο των παιδιών»
Photo: INTIME
Facebook Twitter Whatsapp

Η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκτίμησε πάντως ότι το φαινόμενο των καταλήψεων -κατά τις οποίες καταγράφονται διάφορα επεισόδια- έχει φθίνουσα πορεία.

«Άκρως παράνομη πράξη», χαρακτήρισε τις καταλήψεις σχολικών μονάδων η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα.

Μιλώντας στο OPEN TV για τις καταλήψεις των σχολείων, που έχουν ήδη ξεπεράσει τις 300, η κυρία Γκίκα υποστήριξε ότι «είναι μια θλιβερή κατάσταση. Είναι μια άκρως παράνομη πράξη το να καταλαμβάνουμε ένα δημόσιο κτίριο. Είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί με δεδομένο ότι έμειναν κλειστά τα σχολεία και τους προηγούμενους μήνες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού».

Η κυρία Γκίκα στη συνέχεια τόνισε ότι οι καταλήψεις των σχολείων γίνονται «χωρίς να υπάρχουν ουσιαστικά αιτήματα», σημειώνοντας ότι το βασικό κίνητρο είναι ο παρορμητισμός και ο ενθουσιασμός. «Το έχω ζήσει κι εγώ σαν μάχιμη εκπαιδευτικός επί χρόνια. Είναι λίγο σαν μόδα» προσέθεσε.

Η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκτίμησε πάντως ότι το φαινόμενο των καταλήψεων -κατά τις οποίες καταγράφονται διάφορα επεισόδια- έχει φθίνουσα πορεία. «Έτυχε το Σαββατοκύριακο να είμαι στην Καλαμάτα. Την Παρασκευή είχαν επτά σχολεία κατάληψη, σήμερα έχουν μόνο δυο. Η πορεία είναι φθίνουσα. Με διάλογο και συζήτηση θα το λύσουμε» είπε.

Κεραμέως: Διάλογος γίνεται με ανοικτά σχολεία

«Ο διάλογος γίνεται μόνο με ανοικτά σχολεία. Δεν μπορεί κανείς να στερεί από τον άλλον το δικαίωμα στη μάθηση και να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία», επεσήμανε από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1.

Επίσης, χαρακτήρισε την κατάσταση «μεταβαλλόμενη», καθώς, όπως είπε, «ένα σχολείο μπορεί το πρωί να ξεκινάει με κατάληψη και μετά από δύο ώρες να μην είναι σε κατάληψη». Παράλληλα, σχολίασε ότι πολλά από τα αιτήματα των καταλήψεων είναι «άσχετα με την εκπαιδευτική διαδικασία».

Επεσήμανε δε, ότι το υπουργείο Παιδείας είναι σε συνεχή συνεργασία με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Περιφερειακούς Διευθυντές «για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα». Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η υπουργός, εξετάζεται η αναπλήρωση των ωρών που έχουν χαθεί λόγω καταλήψεων.