current views are: 9

14 Δεκεμβρίου 2020
Δημοσίευση05:16

«Μουδιασμένοι» οι καταναλωτές την πρώτη μέρα του click away – Αυτά είναι τα βήματα για τις αγορές σας

Λιγοστή ήταν η κίνηση στα καταστήματα την πρώτη μέρα της νέας «κανονικότητας» για το λιανεμπόριο. Έπαιξε ρόλο η κακοκαιρία τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης που επανέλαβε ότι σε περίπτωση που δεν τηρούνται τα μέτρα θα πάρθει πίσω η απόφαση για το άνοιγμα.

Δημοσίευση 05:16’

Λιγοστή ήταν η κίνηση στα καταστήματα την πρώτη μέρα της νέας «κανονικότητας» για το λιανεμπόριο. Έπαιξε ρόλο η κακοκαιρία τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης που επανέλαβε ότι σε περίπτωση που δεν τηρούνται τα μέτρα θα πάρθει πίσω η απόφαση για το άνοιγμα.

Πρεμιέρα έκανε την Κυριακή το λιανεμπόριο με τη μέθοδο του click away, με την αγορά να αποκτά ξανά ζωή, με την ελπίδα ότι θα «σώσει» ότι σώζεται από τον τζίρο των Χριστουγέννων.

Ωστόσο, η κίνηση που διαπιστώθηκε δεν ήταν αυτή που θα μπορούσε να ικανοποιήσει τους καταστηματάρχες. Τα μαγαζιά είχαν προετοιμαστεί ώστε να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, είχαν κλείσει τα ραντεβού με τους πελάτες, ενώ POS και ταμειακές μηχανές είχαν τοποθετηθεί κοντά στις εισόδους, έτσι ώστε να μην υπάρξει καμία πιθανότητα να εισέλθει κάποιος στα καταστήματα.

Νωρίς το μεσημέρι, στην καρδιά του λιανεμπορίου, στην Ερμού, η κίνηση ήταν περιορισμένη και λίγα καταστήματα περίμεναν τους πελάτες, ενώ παρόμοια ήταν η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη.

Ως εκ τούτου, οι έμποροι παρουσιάζονται διστακτικοί για το πόσο μπορεί να λειτουργήσει η μέθοδος του click away και αν αυτός είναι ένας τρόπος που θα φέρει αποτελέσματα για να μειωθεί η ζημιά.

Η πρώτη μέρα ήταν υποτονική, ωστόσο σαφέστερη εικόνα θα υπάρξει τις επόμενες ημέρες και όταν ο καιρός θα επιτρέψει σε περισσότερο κόσμο να επιλέξει τις αγορές του μέσα από το click away. Το γεγονός μάλιστα ότι οι ηλεκτρονικές αγορές καθυστερούν δραματικά, θα αναγκάσει ορισμένους να ξανασκεφτούν αυτή τη μέθοδο.

Την ίδια στιγμή, στο ΦΕΚ που εκδόθηκε αναφέρονται και άλλα καταστήματα που μπορούν να λειτουργήσουν με click away, όπως είναι τα εμπορικά κέντρα, τα οποία υπό προϋποθέσεις θα μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές, αρκεί να έχουν ειδικό σημείο πώλησης σε χώρο εξωτερικώς του εμπορικού κέντρου.

Πώς γίνονται οι αγορές

Με τη μέθοδο του click away, η οποία έχει ισχύ τουλάχιστον μέχρι τις 7 Ιανουαρίου, απαγορεύεται η φυσική περιήγηση των καταναλωτών στα καταστήματα.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να επιλέγουν τα προϊόντας τους είτε μέσω του e-shop μιας επιχείρησης, είτε προβαίνοντας σε τηλεφωνική παραγγελία από το κατάστημα, ή έστω να τα δουν απο τη βιτρίνα του καταστήματος.

Για να μπορέσει να παραλάβει αυτό που έχει παραγγείλει, θα πρέπει να έχει στείλει μήνυμα για τη «μετακίνηση 2» στο 13033.

Αυτά είναι τα βήματα

  1. Επιλέγεις το κατάστημα από το οποίο θέλεις να αγοράσεις το προϊόν.
  2. Διαλέγεις πώς θα εξοφλήσεις την παραγγελία σου. Υπάρχουν δύο τρόποι: πρώτος τρόπος με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος. Δεύτερος τρόπος η πληρωμή μόνο με πιστωτική κάρτα έξω από το κατάστημα κατά την ώρα παραλαβής του προϊόντος.
  3. Με την ολοκλήρωση της παραγγελίας, λαμβάνεις ένα SMS στο κινητό το οποίο πιστοποιεί την ολοκλήρωση της παραγγελίας (σ.σ άλλα μαγαζιά επιλέγουν και το email). Με δεύτερο SMS καλείσαι να επιλέξεις μέρα και ώρα για την παραλαβή του προϊόντος (μέσα στις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων: Δευτέρα έως Σάββατο αλλά και Κυριακή καθώς επιτρέπεται η λειτουργία των καταστημάτων κάτι βέβαια που εξαρτάται από την επιλογή της κάθε επιχείρησης.
  4. Με επιλογή της ώρας και της ημέρας, αποστέλλεται επιβεβαιωτικό μήνυμα το οποίο αποτελεί και το “έγγραφό” για την νόμιμη μετακίνηση στο κατάστημα. Προσοχή όμως σε αυτό το βήμα: Δεν είναι δεδομένο ότι όλες οι επιχειρήσεις θα δίνουν το δικαίωμα στον πελάτη να επιλέξει εκείνος την ώρα και την ημέρα. Μπορεί το ίδιο το κατάστημα (για λόγους προγραμματισμού) να ορίσει το ραντεβού.
  5. Επισκέπτεσαι στο κατάστημα στην συμφωνημένη ημερομηνία και ώρα για την παραλαβή του προϊόντος. Πρέπει να έχεις μαζί σου το SMS που πιστοποιεί την συναλλαγή αλλά και να έχεις αποστείλει SMS με τον κωδικό 2 στο 13033. Μεγάλες αλυσίδες, θα σηματοδοτήσουν συγκεκριμένα σημεία προκειμένου μπροστά στο κατάστημα (σ.σ ήδη ξεκίνησαν οι σχετικές διαφημίσεις) προκειμένου να τηρείται η σειρά η οποία δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 9 άτομα.

Οι τέσσερις βασικοί κανόνες του click away:

  • Το χρονικό περιθώριο που έχεις για την μετακίνησή σου προς το κατάστημα της επιλογής σου είναι μια ώρα πριν από την αναγραφόμενη ώρα παραλαβής στο κατάστημα και μια ώρα μετά.
  • Στις ουρές έξω από το κατάστημα, θα επιτρέπονται έως 9 άτομα με τήρηση αποστάσεων τουλάχιστον δύο μέτρα ο ένας από τον άλλο.
  • Πρέπει να στείλεις SMS στο νούμερο 13033 για την μετακίνησή σου προς το κατάστημα της επιλογής σου
  • Δεν επιτρέπει να μπεις στο κατάστημα, δεν επιτρέπει συνοδός κατά την παραλαβή της παραγγελίας. Μόνο ένα άτομο ανά παραγγελία.

Γεωργιάδης: «Λουκέτο» ξανα αν υπάρξει συνωστισμός

«Έχουμε πει ότι αν δούμε εικόνες συνωστισμού θα κλείσουμε αμέσως. Αφετέρου είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους λοιμωξιολόγους, αν μας δώσουν σήμα θα κλείσουμε. Κάναμε την εναλλακτική πρόταση για την παράδοση εκτός των καταστημάτων, εμένα επιλογή μου ήταν να είναι ανοιχτά τα καταστήματα, αλλά αυτό ήταν επιδημιολογικά αδύνατο», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης στο Mega.

«Η πρώτη μέρα της παράδοσης εκτός κύλισε εξαιρετικά ικανοποιητικά. Σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες υπήρχαν χιλιάδες παραγγελίες που εκτελέστηκαν σήμερα. Ο πιο βασικός μας στόχος που ήταν να αποφορτίσουμε τους ταχυμεταφορείς, φαίνεται πως επετεύχθη. Πολλά μικρά καταστήματα έκαναν κάτι παραπάνω. Δεν θέλω να πουλήσω ότι μπορεί να ισοφαρίσουν τον κανονικό τους τζίρο», πρόσθεσε για την πρεμιέρα του click away.

«Τα εμπορικά κέντρα δεν λειτουργούν, όπως είχαμε πει. Δεν μπορεί κάποιος να μπει στους κοινόχρηστους χώρους των εμπορικών κέντρων. Εφόσον πρόκειται όμως για ραντεβού με ένα πελάτη, για τα καταστήματα των εμπορικών κέντρων, μπορούν να κάνουν το ίδιο με τα υπόλοιπα καταστήματα παραδίδοντας στο δρόμο, σε έναν εξωτερικό χώρο, πάντα με ραντεβού και σε συγκεκριμένο χρόνο. Δε θέλαμε να ευνοήσουμε τα μεν ή τα δε καταστήματα», είπε ο ίδιος αναφορικά με τη λειτουργία των εμπορικών κέντρων.

Σχετικά με το από πού μπορούν να αγοράσουν οι γονείς παιχνίδια, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «Μπορούν και τα σούπερ μάρκετ να πουλάνε παιχνίδια, αλλά μόνο με παράδοση εκτός. Για την αγορά παιχνιδιών κρίνεται το πώς θα πάνε οι πωλήσεις την εορταστική περίοδο. Για λόγους ισονομίας, είπαμε παράδοση εκτός στα παιχνίδια, παντού».


σχετικα αρθρα