current views are: 16

9 Φεβρουαρίου 2021
Δημοσίευση10:30

Ο Alpha 98,9 άνοιξε μικρόφωνο στους οδηγούς ταξί – Κραυγή απόγνωσης: «Έχουμε καταστραφεί» – Τα αιτήματά τους

Το μεροκάματο που μένει στην τσέπη στο τέλος της ημέρας, δεν επιτρέπει σε κανέναν μια αξιοπρεπή διαβίωση.

Δημοσίευση 10:30’

Το μεροκάματο που μένει στην τσέπη στο τέλος της ημέρας, δεν επιτρέπει σε κανέναν μια αξιοπρεπή διαβίωση.

Πολίτες δεύτερης κατηγορίας αισθάνονται οι οδηγοί των ταξί που κάνουν έκκληση στην κυβέρνηση να σκύψει πάνω από τα προβλήματά τους, προτού… αφανιστούν ως κλάδος. Ο Alpha 98,9 και η εκπομπή «Ραντάρ», με τον Τάκη Χατζή και τον Δήμο Βερύκιο, άνοιξε τα μικρόφωνα στους ανθρώπους που ψάχνουν με το… τουφέκι για μια κούρσα. Το μεροκάματο που μένει στην τσέπη στο τέλος της ημέρας, δεν επιτρέπει σε κανέναν μια αξιοπρεπή διαβίωση.

Πρόεδρος ΣΑΤΑ, Βασίλης Μαραγκάκης

«Από τον Μάρτιο του 2020 λάβαμε βοήθημα 800 ευρώ, μπήκαμε στις δύο τελευταίες επιστρεπτέες, με κέρδος 500 ευρώ. Πολλοί συνάδελφοι έμειναν εκτός. Στις πρώτες απείχαν συνειδητά, καθώς μιλούσαν για ένα δάνειο, κι όχι ουσιαστική ενίσχυση. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κράτους, δόθηκαν για τον κλάδο μας 55 εκατ. ευρώ. Άρα, 40.000 ιδιοκτήτες έλαβαν 1200 ευρώ τον χρόνο. Στις άλλες μεταφορές έχουν πάρει επιπλέον οικονομική ενίσχυση που δεν έχει λάβει ο κλάδος μας.

Προτάσεις: Εμείς ζητάμε σταθερή ενίσχυση στα πρότυπα των ευρωπαϊκών χωρών. Πρόσβαση στα κοινοτικά προγράμματα, διαγραφή ή ρύθμιση χρεών, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, επιδότηση για το 2020, κουπόνια χρήσης ταξί σε ευπαθείς ομάδες, μειωμένος ΦΠΑ, κατάργηση τέλους επιτηδεύματος για 2020 και 2021, επιδότηση για αντικατάσταση των ταξίμετρων, να μπούμε στο πρόγραμμα επιδότησης σταθερών δαπανών».

Παναγιώτης Πλακογιάννης

«Είμαστε στον δρόμο, με εκατοντάδες κενά χιλιόμετρα. Δεν καλύπτουμε τις υποχρεώσεις του μήνα. Θα θέλαμε να σκύψουν πάνω στο πρόβλημά μας. 26 χρόνια στη δουλειά δεν είχα αφήσει πο΄τε απλήρωτο το ταμείο μου».

Γιάννης Καζέρος

«Έχουν μειωθεί το εισόδημά μας 80%».

Όλγα Πετράκη

«Είμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή, αλλά δεν μας αντιμετωπίζουν έτσι. Πρέπει να σκύψουν πάνω σε μας. Να με αντιμετωπίσουν σαν σωστό επαγγελματία».

Παναγιώτης Σταυριανάκης

«Είμαι διπλωματούχος μηχανολόγος μηχανικός του Πολυτεχνείου. Πολλοί βρήκαμε το ταξί ως συμπλήρωμα. Αυτή την περίοδο όποιος δεν έχει άλλη πηγή εισοδήματος, είναι καταστραμμένος. Στο εξωτερικό έχουν ενισχύσει τα ταξί, είναι συνταρακτικές οι διαφορές σε σχέση με εδώ. Πρέπει να γίνει κάτι για τους ιδιοκτήτες. Να μας δώσουν κι εμείς ένα επίδομα, να κλειδώσουμε τα ταξί μας κι αν μας πιάσουν να κυκλοφορούμε, να έχουμε το ανάλογο πρόστιμο».

Γιώργος Τσίφος

«Χθες από τις 10 το πρωί έως τις 11 το βράδυ γύρισα με μεροκάματο 29,02 ευρώ. Δεν είναι δυνατόν να παίρνουν όλοι οι άλλοι κι εμείς τίποτα. Τα αεροπλάνα και τα πούλμαν είχα κάλυψη του 50% των θέσεών τους».

Γιώργος Καρακώστας

«Να αλλάξει η παροιμία που λέει ότι του κυνηγού και του ψαρού το πιάτο… και να προσθέσουμε και του ταξιτζή. Εχω τον δεύτερο πελάτης της ημέρας, το μεροκάματό μου θα ανέβει στα 14 ευρώ, από τις 6 το πρωί. Πλέον, φτιάχνω καφές από το σπίτι του, για να γλιτώνω το 1,60 που έδινε για καφέ απέξω. Με την τελευταία επιστρεπτέα, πλήρωσα τον ΕΝΦΙΑ και τον φόρο εισοδήματος. Για ΕΦΚΑ ούτε συζήτηση. Να επιδοτήσουν τουλάχιστον το ΕΦΚΑ για τους μήνες που είμαστε σε πανδημία».

Αριστέα Χατζηιωάννου

«Είναι τραγική η κατάσταση, Θέλουμε μείωση των φόρων. Δουλεύω το ίδιο ταξί με τον σύζυγό μου κι επιστρέφουμε με συνολικό μεροκάματο 50 ευρώ».

Γιώργος Λιαράκος

«Η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη. Απ’ ό,τι φαίνεται, θα επιδεινώνεται όλο και περισσότερο. Μία επιστρεπτέα πήραμε και σε αυτή μπήκαμε με το ζόρι, συν τα 800 ευρώ του Μαρτίου. 27 χρόνια αυτή τη λαίλαπα πρώτη φορά τη συναντώ στη ζωή μου ».

Άρης Αναστόπουλος

«Είμαι ώρες στην ουρά για μια κούρσα. Το μεγαλύτερο μεροκάματο που έχω βγάλει είναι 60 ευρώ, αλλά είχα πάρει δύο ασυνόδευτα. Συνήθως βγάζω από 30 μέχρι 45 ευρώ».

Νικολέτα Βίλιου

«Να δει η κυβέρνηση το θέμα της πλατφόρμας για το νομοσχέδιο που υπάρχει αναφορικά με το θέμα του ελέγχου της παραβατικότητας και της πειρατείας . Η πλατφόρμα θα έλυνε το πρόβλημα στο θέμα της πειρατείας. Ο κλάδος είναι στην Εντατική. Η Ιταλία δίνει επιδότηση σε όλα τα καύσιμα για αντικατάσταση αυτοκινήτου. Να δοθεί επιδότηση για αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον. Είμαστε ένας κλάδος που δεν έχει βοηθηθεί ποτέ από ΕΣΠΑ».

Γιώργος Βοΐλης

«Δεν ξέρουμε αν θα υπάρχουμε αύριο, λόγω της πολιτικής της πτώχευσης. Δεν μας λέει ο πρόεδρος τι έχει κάνει. Μα καθοδηγεί η ΝΔ σε έναν σκοτεινό δρόμο. Μέσα σε αυτούς που καταθέτουν τα κλειδιά, θα είμαστε κι εμείς. Ο Λυμπερόπουλος όταν μα εκπροσωπούσαμε κοιμόμασταν ήσυχοι. Μετά την ανατροπή που έκαναν οι κύριοι αυτοί είμαστε σε οικονομικό μαρασμό. Το ταξί θα έχει ημερομηνία λήξης».

Πάρις Ορφανός

«Έχει χαθεί μια βάρδια, η βραδινή. Στην Ευρώπη δίνουν επιδοτήσεις κατά μήνα κι όχι μόνο επιστρεπτέες, που κατά 50% είναι δάνεια. Στην Ευρώπη λένε τρία άτομα στο ταξί. Εδώ υπήρχε ο παραλογισμός με τον έναν επιβάτη. Να γίνει διαγραφή οφειλών λόγω πανδημίας».
Γνωστός διαμεσολαβητής έκανε εκπτώσεις από τον Νοέμβριο του 2019 στα κόμιστραμ ενώ υπάρχει νόμος για τις διαδρομές με τιμές ταξί».

Θόδωρος Ζωΐδης
«Υπομονή σε αυτούς που έχουν μπει σε χρέη και τους βρήκε αυτή η κακιά στιγμή. Δεν νομίζω ότι θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε».

Νίκος Μπαλωμένος

«Εκτελούμε μεταφορικό έργο, αλλά είμαστε στην άκρη του νήματος,, κανείς δεν μας βοηθά. Να γίνει μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Ο άλλος θα πάρει γάλα στο παιδί του, ή θα πληρώσει τις εισφορές; Να επανεξεταστούν οι επιστρεπτέες, πολλοί δεν μπήκαν. Τα λειτουργικά αυξάνονται, έχουμε φθάσει στην εξαθλίωση. Στην καλύτερη το μεροκάματο να είναι 50 ευρώ. Με κλειστή την εστίαση, έχει πεθάνει η βραδινή βάρδια».

Χρήστος Θαλής

«Από τα 800 του Μαρτίου, τα 680 πήγαν στην ασφάλεια του αυτοκινήτου. Οι επιστρεπτέες, όσοι πήραν, ήταν δάνεια και οι δύο τελευταίες ήταν ένα 500αρικο. 48 ευρώ είναι τα έξοδα την ημέρα, με το κλειδί στο χέρι. Να γίνει διαγραφή χρεών, όλα τα άλλα είναι ασπιρίνες στον άρρωστο. Ο κόσμος είναι δύο ειδών: αυτοί που έχουν ψυχολογικό πρόβλημα με το κίτρινο και το ταξί κι εκείνοι που μας λατρεύουν γιατί τους εξυπηρετούμε».

Χαράλαμπος Ακτίπης

«Αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα. Τα 50άρια που ακούστηκαν δεν μπαίνουν στην τσέπη μας,
δεν περισσεύει ούτε για γλειφιτζούρι στο παιδί που το ζητάει. Να δοθεί επιδότηση στις ασφαλιστικές εισφορές. Σε λίγο θα είμαστε ανασφάλιστοι».

Κώστας
«Έκατσα στο “Λαϊκό” γύρω στις 3 ώρες. Πήρα καφέ. Πήρα σάντουιτς και στο τέλος πήρα έναν παππού και μου έδωσε δύο ευρώ, λέγοντας μας “αυτά έχω μόνο”. Μας έχουν ξεφτιλίσει. Οι συνάδελφοι ντρέπονται να πουν ότι πάνε στο σπίτι τους χωρίς μεροκάματο και λένε ότι πάνε με 30 και 50 ευρώ. Μας έχουν αφήσει στο έλεος».

Χρήστος Παπαδόπουλος

«Οι επιστρεπτέες, χρυσές είναι, αλλά είναι δάνειο και το μεγαλύτερο ποσοστό των συναδέλφων δεν τις έλαβε. Γιατί ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία, αποζημιώθηκαν για τις κενές θέσεις; Η άδεια του ταξί λέει 4 άτομα. Εμείς βάσει απόφασης της κυβέρνησης μπορούσαμε να πάρουμε ένα άτομο και με τη βοήθειά σας φθάσουμε στους δύο επιβάτες. Οι κενές θέσεις, δεν πρέπει να αποζημιωθούν; Γιατί μας διαχωρίζουν ως κλάδο;».

Χρήστος Κωτσόβολος

«Να που πει ένας αξιωματούχος γιατί πέταξαν έξω από την Επιστρεπτέα τις νέες επιχειρήσεις. Δεν έχω πάρει καμία. Ούτε ένα ευρώ. Θα μείνουμε και χωρίς ασφαλιστική κάλυψη».

Θανάσης Καράμπελας

«Από τις 7 το πρωί γυρνάω σπίτι στις 10 το βράδυ. Δεν έχω κουράγιο να φάω, όχι να αγγίξω τη γυναίκα μου. 32 χρόνια γάμου και κινδυνεύω να χωρίσω. Αν δεν δούλευε η γυναίκα μου, θα ήμουν φυλακή».

Πρώην πρόεδρος ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος

«Να αλλάξει η πολιτική της κυβέρνησης. Μόνο θλίψη μου δημιούργησε ακούγοντας τον πρόεδρο απέναντι σε τόσα παράπονα. Έχει τελειώσει ο κλάδος κι ακούω τα ποιηματάκια που τους φτιάχνουν οι τεχνοκράτες. Ο ταξιτζής έχει τελειώσει».


σχετικα αρθρα