current views are: 11

11 Απριλίου 2021
Δημοσίευση12:50

Επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση με ειδικότερα μέτρα και Self Test – Τι εξηγεί στο Νewpost ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης

Επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση με ειδικότερα μέτρα. Τι ορίζει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τι εξηγεί στο Νewpost Καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, κ. Δημοσθένης Σαρηγιάννης, για τη σημαντικότητα του self-testing και πώς θα καθορίσει το αποτέλεσμα. Κατά πόσο θα είναι ασφαλές το περιβάλλον του σχολείου για τα παιδιά.

Δημοσίευση 12:50’

Επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση με ειδικότερα μέτρα. Τι ορίζει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τι εξηγεί στο Νewpost Καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, κ. Δημοσθένης Σαρηγιάννης, για τη σημαντικότητα του self-testing και πώς θα καθορίσει το αποτέλεσμα. Κατά πόσο θα είναι ασφαλές το περιβάλλον του σχολείου για τα παιδιά.

Η πανδημία θέτει πρωτοφανείς οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις που στην παρούσα φάση, επιστήμονες, πολίτες και κυβέρνηση πρέπει να σταθούν ενωμένοι απέναντι στον κορωνοιό. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μεγάλες αβεβαιότητες και είναι ζωτικής σημασίας να επικεντρωθούμε στον κρατικό στόχο. Είτε αυτός είναι η ανάκαμψη, είτε είναι η κανονικότητα.

Μετά το άνοιγμα του λιανεμπορίου, ήρθε και η σειρά της δια ζώσης επαναλειτουργίας των Λυκείων από τη Δευτέρα 12 Απριλίου. Οι συζητήσεις  των τελευταίων ημερών επικεντρώθηκαν στο τι θα γίνει με τις υπόλοιπες βαθμίδες,  στο πότε θ΄ ανοίξουν, για την αποτελεσματικότητα των Self Test και για την αύξηση των κρουσμάτων.

Για να μιλήσουμε για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχολικού  οδικού κώδικα που θα επιφέρει και ένα πιο ασφαλές περιβάλλον στα παιδιά πρέπει να ακολουθήσουμε κάποιες κατευθυντήριες γραμμές. Και το αρμόδιο υπουργείο από την περασμένη βδομάδα ανακοίνωσε τις κυβερνητικές αποφάσεις σχετικά με τις εκπαιδευτικές δομές, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι,  είναι νωρίς ακόμα να μιλάμε για άνοιγμα όλων των βαθμίδων ακόμα και μετά το Πάσχα γιατί προτεραιότητα έχουν τα λύκεια. Ωστόσο για να φτάσουμε μέχρι εκεί πρέπει να επιτύχουμε, όλα αυτά που δρομολόγησε το υπουργείο αυτές τις μέρες.

Την ίδια άποψη έχει και ο  Καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, κ. Δημοσθένης Σαρηγιάννης, Μιλώντας στο Newpost, σχετικά με το άνοιγμα των λυκείων και την αναμενόμενη αύξηση των κρουσμάτων, τόνισε «Ο τρόπος ο οποίος σχεδιάζεται το άνοιγμα των λυκείων είναι σωστός ως προς τα τεστ αυτοδιάγνωσης,  όμως  δεν αρκεί μόνο αυτό, πρέπει  να τηρηθούν όλα τα μέτρα.»  

«Οι ιδέες είναι εξαιρετικές η εφαρμογή είναι που με ανησυχεί. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να γίνονται όλα πιο οργανωμένα. Δεν ξέρω αν είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε με πληρότητα δράσεων» συμπλήρωσε  

«Όσο πιο νωρίς εφαρμόσουμε τα μέτρα τόσο πιο γρήγορα θα σταματήσουμε την αύξηση. Θα ήταν ουτοπικό να πιστεύουμε ότι θα έχουμε αναστροφή πορείας χωρίς να λάβουμε τα σωστά μέτρα.» τόνισε

Για την αύξηση των κρουσμάτων είπε: «Το άνοιγμα των λυκείων, δημιουργεί μια αύξηση στις επαφές της τάξης του 3%. Σίγουρα αυτό δεν είναι ένα αμελητέο ποσό, αν σκεφτούμε ότι το λιανικό εμπόριο είναι της τάξης του 5%.» 

Δια ζώσης μάθηση με  ειδικότερα  μέτρα

Τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν και πάλι τα μαθήματα στην τάξη, τηρουμένων όλων των μέτρων που έχει ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας από τις 7 Απριλίου.

Ποια είναι αυτά:

  • – η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
  • – τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,
  • – οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,
  • – η χρήση αντισηπτικών,
  • – οι σχολαστικοί καθαρισμοί,
  • – οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,
  • – τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων

Ειδικότερα μέτρα για ένα ασφαλές περιβάλλον

Στα ειδικότερα μέτρα επικεντρώθηκε και ο κύριος Σαρηγιάννης. «Το ξέρω ότι δεν είναι εφικτό, όμως επιμένω ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις θα πρέπει να μειωθεί» τόνισε στο Newpost

«κάποιες δραστηριότητες, όπως καλλιτεχνικές, πρέπει να περιοριστούν. Στην ουσία δεν ανοίγει το λύκειο υπο τις συνθήκες τις παλιές. Πρέπει κάποιες δραστηριότητες να μην γίνονται» ανέφερε 

«Επίσης, πρέπει να τηρούνται ακόμα και τα μέτρα μέσα στα σχολικά λεωφορεία. Μάσκες,  αποστάσεις, ανοιχτά παράθυρα.»

 «θα ήταν καλύτερα  να γινόταν ταυτόχρονα και τηλεκπαίδευση. Τουλάχιστον όχι για όλες τις τάξεις. Τεχνικά στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να γίνει. Διεθνώς είναι κάτι το οποίο προτείνεται.» είπε 

«Το σπουδαιότερη κίνηση που κάνουμε αυτή τη στιγμή,  είναι χρήση των Self Test» τόνισε

Σε ερώτηση του Newpost, αν είναι ένα ασφαλές περιβάλλον το σχολείο για τους νέους, απάντησε: «Αυτό είναι και το βασικότερο ζήτημα μας, να μπορούμε να τους έχουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για τα παιδιά του λυκείου»,  ενώ συμπλήρωσε  «πιστεύω είναι πιο ασφαλείς αυτή τη στιγμή υπο τις συνθήκες που είμαστε. Τα παιδιά έχουν την δική τους κοινωνικότητα, έχουν την δυνατότητα να δράσουν με υπευθυνότητα. Να φοράνε μάσκες και να κρατάνε τις αποστάσεις. Τα παιδιά των λυκείων έχουν δική τους κοινωνικότητα σε σχέση με τα παιδιά των πιο μικρών βαθμίδων» τόνισε

Στην ερώτηση αν είναι όντως πιο ελεγχόμενοι οι μαθητές πηγαίνοντας σχολείο, απάντησε: «Ναι αυτό ισχύει,  γιατί ένα παιδί 6 ετών που παίζει στην αυλή δεν μπορεί να ελεγχθεί τόσο.»

Ενώ τόνισε: «Δεν ήταν όμως αυτός ο λόγος που πήγαν οι μαθητές σχολείο, αλλά οι πανελλαδικές» 

Το στοίχημα του Self Testing  – Τι λέει ο Σαρηγιάννης

Ένα άλλο σημαντικό, προληπτικό μέτρο είναι  η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό Λυκείου, προκειμένου να εξασφαλιστεί τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οι  γονείς με το ΑΜΚΑ των παιδιών, μπορούν να προμηθευτούν από το φαρμακείο. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς.

Το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ και στη συνέχεια να δηλώνεται το αποτέλεσμα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet.

«Το στοίχημα είναι να λειτουργήσουν σωστά τα self Test. Αν γίνει αυτό  τότε θεωρώ ότι δε θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα με τα σχολεία. Είμαι θερμός οπαδός των self test, είναι  ευχαριστημένος που εφαρμόστηκε η ιδέα των self test γιατί ήταν κάτι που το πρότεινα εδώ πολύ καιρό» 

«Μπορούμε με τα Self test να αναχαιτίσουμε την πανδημία.  Μπορούμε να αντιστρέψουμε την πορεία.»

Το καλό και το κακό σενάριο σύμφωνα με τον κύριο Σαρηγιάννη

«Αν τα πράγματα δεν πάνε καλά η κορύφωση θα είναι μετά το Πάσχα. Αν όλα λειτουργήσουν σύμφωνα με όσα έχουμε σκεφτεί, η κορύφωση θα είναι αυτές τις μέρες» είπε χαρακτηριστικά στο Newpost.

«Το θέμα είναι να προλάβουμε να έχουμε θετικό αποτέλεσμα, δε θα ήθελα να σκεφτώ το αρνητικό σενάριο» 

Κρίσιμες μέρες

Ερωτηθείς αν στην ουσία βιώνουμε τις κρίσιμές μέρες απάντησε:  Θα μπορούσε να το πούμε και έτσι. Είναι «κρίσιμες» λόγω των self Test”. Δεν είναι θέμα εποχικότητας, δεν παίζει ρόλο στην μείωση των κρουσμάτων. «Συμφωνώ ότι ο καιρός μπορεί να επηρεάζει τη συμπεριφορά μας και μας δίνει τη δυνατότητα να βγούμε έξω, επηρεάζει τις επαφές. Αλλά η εποχικότητα δεν είναι ένα μαγικό ραβδί που κάνει τον ιό να πεθαίνει» πρόσθεσε 

«Από κάποια στιγμή και έπειτα θα υπάρξει μεγάλη διασπορά από την άλλη πρέπει να έχουμε μεγάλο αριθμό εμβολιασμένων  ώστε να υπεισέρχεται στην εξίσωση σημαντική επίδραση του εμβολιασμού»

Πότε θα ανοίξουν οι υπόλοιπες βαθμίδες

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  συζητά συστηματικά με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, ελπίζοντας σύντομα να είναι σε θέση να επαναλειτουργήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτές.

Η υπουργός ανάφερε κατά τη διάρκεια της βδομάδας σε συνέντευξη της, ότι είναι αδύνατον να ανοίξουν πριν το Πάσχα τα σχολεία, έτσι κι αλλιώς δυο βδομάδες, απομένουν μέχρι τις διακοπές του Πάσχα, γι’ αυτό θα συνεχιστεί κανονικά η τηλεκπαίδευση για τις υπόλοιπες ηλικίες, αποκλείοντας με τον τρόπο αυτό επαναλειτουργία στο διάστημα.

Άλλωστε, επανέλαβε ότι τα Λύκεια έχουν μείνει κλειστά το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα συγκριτικά με τις υπόλοιπες σχολικές βαθμίδες και οι μαθητές της Γ’ Λυκείου ετοιμάζονται να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις.

Σχετικά με το άνοιγμα τον υπόλοιπων βαθμίδων ο κύριος Σαρηγιάννης τόνισε ότι είναι νωρίς να ξέρουμε από τώρα τι θα γίνει. Θα φανεί τις επόμενες μέρες


σχετικα αρθρα