current views are: 6

15 Μαΐου 2017
Δημοσίευση15:12

Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων για το πολυνομοσχέδιο

Χάσμα μεταξύ των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων με το υπουργείο Παιδείας φαίνεται να έχει δημιουργηθεί με αφορμή τις αλλαγές που έρχεται να φέρει στο χώρο της Παιδείας και δε της ιδιωτικής το Πολυνομοσχέδιο.

Δημοσίευση 15:12’

Χάσμα μεταξύ των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων με το υπουργείο Παιδείας φαίνεται να έχει δημιουργηθεί με αφορμή τις αλλαγές που έρχεται να φέρει στο χώρο της Παιδείας και δε της ιδιωτικής το Πολυνομοσχέδιο.

Χάσμα μεταξύ των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων με το υπουργείο Παιδείας φαίνεται να έχει δημιουργηθεί με αφορμή τις αλλαγές που έρχεται να φέρει στο χώρο της Παιδείας και δε της ιδιωτικής το Πολυνομοσχέδιο.

Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων κάνει λόγο για «εξόφθαλμες περιπτώσεις σοβιετικού τύπου κρατικής παρέμβασης», σχολιάζοντας σε έντονο ύφος τις ρυθμίσεις που προωθούνται από το υπουργείο για την τροποποίηση του νόμου Φίλη για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Οι σχολάρχες αναφέρουν ότι με βάση τα όσα δρομολογούνται, αφαιρείται το διευθυντικό δικαίωμα της αξιολόγησης από το ιδιωτικό σχολείο και ανατίθεται σε μια επιτροπή, «η οποία θα χρησιμοποιείται ως «φύλλο συκής» για μια χρονοβόρα και ψυχοφθόρα διαδικασία «κρίσης» δύο χρόνων». Ο ΣΙΣ επικρίνει το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, ο εκπαιδευτικός συνεχίζει να υπηρετεί στο σχολείο, το οποίο τον κρίνει ανεπαρκή. «Με άλλα λόγια σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός κριθεί ανεπαρκής, αυτός δεν μπορεί ούτε να αξιολογηθεί ούτε να αντικατασταθεί», αναφέρει σχετική ανακοίνωση.

Από την μεριά του το υπουργείο σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τα πνεύματα απάντησε στην ανακοίνωση του ΙΣΙΣ κάνοντας λόγο για διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση και την προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. «Φαίνεται πως για κάποιους αυτό είναι άκρως ενοχλητικό», σημειώνει στην απάντησή του το υπουργείο και προσθέτει: «Μας προκαλεί θλίψη η ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων που θεωρεί ότι εκπροσωπεί εκπαιδευτικά ιδρύματα. Τέτοιες ανακοινώσεις δεν θα έπρεπε να έχουν θέση στον δημόσιο διάλογο και δηλητηριάζουν τον δημόσιο βίο».

Σε συνέχεια της παραπάνω απάντησης, το υπουργείο Παιδείας ήρθε σήμερα να δώσει μια γεύση των όσων συμφωνήθηκαν μεταξύ Αθήνας και Θεσμών , επισημαίνοντας ότι οι ρυθμίσεις που κατέληξαν οι δυο μεριές , παρουσιάζοντας μια σειρά διευκρινίσεων που αφορούν τους εκπαιδευτικούς.

Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία προστατεύονται λόγω και της εμπλοκής καταρχάς του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που θεσμοθετεί τα κριτήρια με βάση τα οποία κρίνονται αλλά και των σχολικών συμβούλων που συμμετέχουν στις εκθέσεις αξιολόγησης τους.

Από το φάσμα εργαζομένων στην ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται αναφορά και σε εκείνους που εργάζονται στα φροντιστήρια, επισημαίνοντας ότι παρά τις ασφυκτικές, όπως λέει, πιέσεις των θεσμών θα συνεχίσουν να εργάζονται και να αμείβονται με βάση τον μέσο όρο των ωρών απασχόλησης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (21 ώρες εβδομαδιαία/ 25 ένσημα).

Αναλυτικότερα, το υπουργείο επισημαίνει:

Α. Για την καταγγελία της σύμβασης

«ανεπάρκεια ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων»

Τι ισχύει:

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, μετά από καταγγελία που του στέλνει ο ιδιοκτήτης σχολείου, συντάσσει δύο ετήσιες υπηρεσιακές εκθέσεις προς το κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο.  Για τη διαπίστωση της ανεπάρκειας ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων του εκπαιδευτικού απαιτούνται τουλάχιστον δύο υπηρεσιακές εκθέσεις και αφορούν δύο συνεχόμενα έτη. Η «αιτιολόγηση» διαπιστώνεται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

Ο Διευθυντής εκπαίδευσης δεν έχει αρμοδιότητα να παρέμβει και να «διορθώσει» διδακτικές ή εκπαιδευτικές ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού.

Πώς αντικαθίσταται:

Η διδακτική, παιδαγωγική ανεπάρκεια ή επαγγελματική ασυνέπεια που συνιστά λόγο καταγγελίας της σύμβασης στηρίζεται σε τουλάχιστον δύο (2) εκθέσεις που αφορούν τουλάχιστον δύο (2) συνεχόμενα διδακτικά έτη βάσει κριτηρίων που καθορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Δεν αλλάζει η προϋπόθεση των δύο συνεχομένων ετών και των δύο εκθέσεων.

Ο Διευθυντής του σχολείου συντάσσει την πρώτη έκθεση μόνος του και την κοινοποιεί στον Σχολικό Σύμβουλο, ο οποίος έχει την αρμοδιότητα και την υποχρέωση να παρέμβει και να παρακολουθήσει την πορεία του εκπαιδευτικού τη δεύτερη χρονιά. Οι εκθέσεις δεν είναι αυθαίρετες, αλλά «απαντούν» στα κριτήρια που θέτει το ΙΕΠ. Σε περίπτωση διαφωνίας τη δεύτερη χρονιά, συντάσσονται διαφορετικές εκθέσεις.

Αντί της αρχικής καταγγελίας από τον ιδιοκτήτη σχολείου τώρα εμπλέκεται ο Διευθυντής του σχολείου με κανόνες ΙΕΠ αλλά και ο σχολικός σύμβουλος ο οποίος σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς παρακολουθεί και παρεμβαίνει στη λειτουργία του δασκάλου/καθηγητή.

Άρα: ελαχιστοποιείται η αυθαιρεσία. Σήμερα ο ιδιοκτήτης σχολείου χωρίς την παρέμβαση κανενός άλλου στέλνει καταγγελία στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τη νέα ρύθμιση εμπλέκεται ο σχολικός σύμβουλος. Επιπλέον, στη νέα ρύθμιση, όλα γίνονται με βάση κριτήρια που διαμορφώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Β. Νομιμότητα της καταγγελίας

Τι ισχύει:

Το αρμόδιο κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο (ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ), επιβεβαιώνει εάν η σύμβαση εργασίας καταγγέλθηκε νομίμως και διαπιστώνει εάν η καταγγελία είναι καταχρηστική ή μη.

Στη συνέχεια το συμβούλιο διατυπώνει σχετική εισήγηση στον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος υποχρεούται  να εκδώσει διαπιστωτική πράξη, σύμφωνη με την εισήγηση του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

Πώς αντικαθίσταται:

Η νομιμότητα της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας που στηρίζεται στις αιτιολογημένες εκθέσεις δύο ετών, κρίνεται από ανεξάρτητη Επιτροπή η οποία εξετάζει αν η σύμβαση εργασίας καταγγέλθηκε νομίμως και αν η καταγγελία είναι καταχρηστική ή μη και αποφαίνεται σχετικά.

Η Επιτροπή αυτή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος  και αποτελείται από τρεις (3) Πρωτοδίκες με υπηρετούντες στο Τμήμα Εργατικών Διαφορών του Πρωτοδικείου Αθηνών οι οποίοι υποδεικνύονται με τους αναπληρωτές τους  από το Τριμελές Συμβούλιο Διεύθυνσης του Πρωτοδικείου.


σχετικα αρθρα