current views are: 9

17 Μαΐου 2017
Δημοσίευση04:00

ΟΣΕ: Πληρώσαμε 143.900.000 ευρώ για ανενεργό σύστημα ασφαλείας!

Για κινδύνους που ελλοχεύουν καθημερινά από τη μη λειτουργία του ψηφιακού συστήματος παρακολούθησης της ταχύτητας και ρύθμισης κυκλοφορίας των 

Δημοσίευση 04:00’

Για κινδύνους που ελλοχεύουν καθημερινά από τη μη λειτουργία του ψηφιακού συστήματος παρακολούθησης της ταχύτητας και ρύθμισης κυκλοφορίας των 

Για κινδύνους που ελλοχεύουν καθημερινά από τη μη λειτουργία του ψηφιακού συστήματος παρακολούθησης της ταχύτητας και ρύθμισης κυκλοφορίας των συρμών κάνουν λόγο ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας και Βασίλης Τουρλής, με αφορμή το δυστύχημα στο Άδενδρο, με τρεις νεκρούς.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας “Ελευθερία του Τύπου” η διοίκηση του ΟΣΕ δέχεται “πυρά” από συνδικαλιστές των μηχανοδηγών για τη μη υλοποίηση του διευρωπαϊκού συστήματος ERTMS (European Railways Traffic Management System) για την ασφάλεια κυκλοφορίας των συρμών και την απαιτούμενη διαλειτουργικότητα μεταξύ σιδηροδρομικών δικτύων. 

Το έργο κόστους 143.900.000 ευρώ (χρονοδιάγραμμα 2006-2017), παραμένει ανενεργό, σύμφωνα με τις καταγγελίες, με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί η αυτόματη προστασία στην παραβίαση ερυθρού φωτοσήματος. “Έχουν διατεθεί για το συγκεκριμένο έργο από το 2000 απίστευτα κονδύλια, αλλά ακόμα δεν λειτουργούν τα συστήματα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους λέει στην εφημερίδα “Ελευθερία του Τύπου” ο κ. Γενιδούνιας.

Ο ίδιος συνεχίζει με την καταγραφή των “αδυναμιών” του δικτύου , όπως η προβληματική λειτουργία των συστημάτων Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης: “Το προσωπικό είναι εμπειρότατο και οι μηχανοδηγοί ίσως οι καταλληλότεροι της Ευρώπης.

Σε κάθε τρένο υπάρχει εγκατεστημένη συσκευή προστασίας, αλλά για άγνωστους λόγους, δεν είναι ακόμα ενεργοποιημένη”!  Όσο για την τραγωδία στο Άδενδρο, τονίζει ότι αναμένει το επίσημο πόρισμα: “Δεν θα απαντήσω σε συγκεχυμένες πληροφορίες, αφού δεν μας λένε σε ποιο σημείο έδειξε ο ταχογράφος ότι έτρεχε η αμαξοστοιχία με 130 χιλιόμετρα (ενώ έπρεπε να κινείται με 60 χλμ.) Μπορεί 300 με 500 μέτρα πριν από τον σταθμό να οδηγείς με 160 χιλιόμετρα και να κόβεις σταδιακά…”

Ο κ. Τουρλής υπενθυμίζει το δυστύχημα στο ίδιο σημείο τον Οκτώβριο του 2005: ” Τότε ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα. Δώδεκα χρόνια μετά, δεν συγχωρείται το ανθρώπινο λάθος σε εργαζόμενους του ΟΣΕ που διανύουν αποστάσεις πάνω από 500 χιλιόμετρα ημερησίως. Οι μελέτες έγιναν σε αστραπιαίους ρυθμόυς και τα έργα δεν τελείωσαν ποτέ, με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί ούτε η ψηφιακή συσκευή που ελέγχει την ταχύτητα και το σύστημα “Αυτόματη Εποπτεία Συρμών“. Έχουν προηγηθεί αναφορές , εξώδικα, ακόμα και μηνυτήρια αναφορά“.

Εν τω μεταξύ, σε σταθερή κατάσταση νοσηλεύονται στη Β’ Χειρουργική Κλινική του “Παπανικολάου” οι τρεις τραυματίες (ένας 40χρονος και δύο γυναίκες, ηλικίας, ηλικίας 58 και 41 ετών).