ΕΛΛΑΔΑ

Γ.Γ. Μεταφορών στον Alpha 98,9: 1.200 λεωφορεία καθημερινά στους δρόμους - Έρχεται δημοπράτηση νέων, πιο φιλικών στο περιβάλλον

Δημοσίευση 22 Απριλίου 2021, 13:00 / Ανανεώθηκε 22 Απριλίου 2021, 13:52
Γ.Γ. Μεταφορών στον Alpha 98,9: 1.200 λεωφορεία καθημερινά στους δρόμους - Έρχεται δημοπράτηση νέων, πιο φιλικών στο περιβάλλον
Facebook Twitter Whatsapp

«Η Αθήνα είναι η πρώτη πόλη σε όλη την Ευρώπη που έχει αυξήσει τα δρομολόγιά της μέσα στον τελευταίο χρόνο, στη λογική ενίσχυσης των δρομολογίων και εν είδει κοινωνικής πολιτικής» είπε ο κ. Ξιφαράς.

«Η κυβέρνηση αντιμετώπισε δυναμικά το θέμα των λεωφορείων. 1.200 λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους σε καθημερινή βάση» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς. Επίσης, αποκάλυψε ότι σύντομα θα γίνει δημοπράτηση για λεωφορεία πιο φιλικών στο περιβάλλον, για να κυκλοφορήσουν σε 18 μήνες.

Μιλώντας στον Alpha 98,9 και την εκπομπή «Χωρίς Μάσκα» με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο και τον Γιώργο Σμυρνή, ο κ. Ξιφαράς σημείωσε πως «από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ ήταν ένα σοβαρό θέμα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί δυναμικά, γιατί επί της ουσίας τα λεωφορεία που βρίσκονταν στους δρόμους ήταν 850 και εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι έχει γίνει δουλειά, γιατί αυτή τη στιγμή κινούνται στους δρόμους περίπου 1.200 λεωφορεία» και πρόσθεσε:

«Έγινε ανάταξη μέρους των λεωφορείων του στόλου που υπήρχε, αυξήθηκε το κονδύλι για τη συντήρηση και έγιναν και κάποιες άλλες καινοτόμες δραστηριότητες, που προέκυψαν κυρίως λόγω πανδημίας. Υπάρχει μια σύμβαση με τα ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών και έχει τεθεί σε εφαρμογή και η σύμβαση leasing, που τροφοδοτεί με νέα λεωφορεία και δρομολόγια».

Στη συνέχεια, ο κ. Ξιφαράς αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση είναι κοντά στο να προχωρήσει «έργο προμήθειας νέων λεωφορείων, με νέες τεχνολογίες, πιο φιλικές προς το περιβάλλον» Ο ίδιος εκτίμησε πως για να κυκλοφορήσουν αυτά θα χρειαστεί ένα χρονικό διάστημα 18 μηνών.

Αναφερόμενος στις συμβάσεις που έγιναν για τα νέα λεωφορεία με leasing και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, είπε ότι «οι προδιαγραφές και τα νέα λεωφορεία δεν δημιουργούν προβλήματα στα δρομολόγια, δημιουργούν προβλήματα αυτοί που αντιπολιτεύονται τα δρομολόγια. Υπάρχουν ευρωπαϊκά πρότυπα και συγκεκριμένες προδιαγραφες, με τα οποία κατασκευάζονται τα λεωφορεία. Υπάρχουν συγκεκριμένες διαγωνιστικές μέθοδοι. Είμαι σύννομοι με όλα αυτά, τηρούνται ευλαβικά. Τα νέα λεωφορεία εντάσσονται σταδιακά στη συνολική δύναμη του στόλου του ΟΣΥ και βγαίνουν στον δρόμο. Δεν μιλάμε για προβλήματα στα λεωφορεία, αλλά για προσπάθεια να βρεθούν προβλήματα. Εδώ και αρκετά χρόνια στην ΕΕ δεν κατασκευάζονται λεωφορεία με παράθυρα, αλλά υπάρχει option κάποια από τα παράθυρα να είναι ανοιγόμενα. Όταν έγινε ο διαγωνισμός, υπήρχε θέμα στο Ελεγκτικό Συνέδριο επειδή υπήρχαν μπροσούρες που έδειχναν ότι τα παράθυρα ήταν κλειστά. Αυτό γιατί έτσι κατασκευάζονται. Ο διαγωνισμός έγινε με τις εξής προδιαγραφές: στα λεωφορεία αυτά θα τοποθετηθούν τμηματικά ανοιγόμενα παράθυρα και μετά θα παραδοθούν στην ΟΣΥ. Δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή στους δρόμους λεωφορεία χωρίς παράθυρα, έχουν ανοιγόμενα». «Μετά την τροποποίηση η παραλαβαή από την ΟΣΥ».

Στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών υπογράμμισε ότι «τα τρένα πάνε από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, αλλά το πλήθος των δρομολογίων είναι κάτι που πρέπει να το δούμε. Η επιβατική κίνηση εξυπηρετείται, αλλά είναι περιορισμένη. Σε όλη την Ευρώπη λόγω του lockdown, επειδή όλες οι εταιρείες αστικών συγκοινωνιών λειτουργούν ως εταιρείες, εφόσον έχει μειωθεί η ζήτηση έχει μειωθεί και η προσφορά ή έχει μείνει σταθερή, με εξαίρεση 1-2 πόλεις. Η Αθήνα είναι η πρώτη πόλη σε όλη την Ευρώπη που έχει αυξήσει τα δρομολόγιά της μέσα στον τελευταίο χρόνο, στη λογική ενίσχυσης των δρομολογίων και εν είδει κοινωνικής πολιτικής. Τα δρομολόγια σχεδιάζονται με βάση τη ζήτηση που έχουν».

Τέλος, ο κ. Ξιφαράς μίλησε για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, επισημαίνοντας τα εξής: «το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας σε σχέση με της υπόλοιπης Ευρώπης είναι αρκετά πίσω και αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για το υπουργείο μας, τόσο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και σε επίπεδο ανάπτυξης. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόγραμμα ΣΔΙΤ, που αποτελεί και την πρόταση που έχουμε κάνει για το Ταμείο Ανάκαμψης, γιατί είναι σημαντικό να συντηρείται το δίκτυο, ενώ από πλευράς υποδομών υπάρχει ένα πακέτο 3,3 δισ. ευρώ για έργα ανάπτυξης και ολοκλήρωσης του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ήταν το τμήμα από Κιάτο μέχρι Θεσσαλονίκη και πρόσφατα δόθηκε στην κυκλοφορία και το τμήμα Κιάτο μέχρι Ροδοδάφνη. Η υπόλοιπη χώρα στερείται σύγχρονου και οικολογικού δικτύου. Πέρα από την επιβατική κίνηση, το τρένο είναι σημαντικό και για την εμπορευματική δραστηριότητα, ειδικά για την Ελλάδα που έχει όλα τα φόντα να γίνει εμπορευματικό hub».

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr