ΕΛΛΑΔΑ

Η επιστροφή του Δακτυλίου: Τί θα γίνει με τα «μονά-ζυγά» - Τη γλιτώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Δημοσίευση 9 Οκτωβρίου 2021, 08:00 / Ανανεώθηκε 9 Οκτωβρίου 2021, 08:08
Η επιστροφή του Δακτυλίου: Τί θα γίνει με τα «μονά-ζυγά» - Τη γλιτώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Facebook Twitter Whatsapp

Ένας Δακτύλιος «χωρίς παραθυράκια» ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου στο κέντρο της Αθήνας.

Σε έναν Δακτύλιο... καθαρό και «χωρίς παραθυράκια» αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Όπως εξήγησε στον Real FM, ο «καθαρός Δακτύλιος» θα βασίζεται, σε πρώτη φάση, στη λογική των μονών-ζυγών, αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά. «Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε "καθαρός δακτύλιος"», τόνισε χαρακτηριστικά.

Το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο και περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Ανέφερε επίσης, ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι, όπως υπογράμμισε, το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.

«Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. 'Αποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η περιφέρεια και δύο υπουργεία.

«Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής. Όσον αφορά εξάλλου στον «Μεγάλο Περίπατο», καταρχάς σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση, καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς. Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες, ο δήμος και ο δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».

«'Ερχεται» η Γραμμή 4 του Μετρό: To καλοκαίρι του '22 οι τρεις νέοι σταθμοί σε Πειραιά

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης στον Real FM, ότι ξεκινάνε οι εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό. Σημείωσε ότι έχουν γίνει κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να ταλαιπωρηθούν όσο το δυνατόν λιγότερο οι κάτοικοι της Αθήνας, ενώ τόνισε πως όταν το φιλοπεριβαλλοντικό αυτό έργο ολοκληρωθεί θα λύσει πολλά προβλήματα.

«Η Γραμμή 4 είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε και ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Θα δώσει πραγματικά λύση και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει η Αθήνα, αλλά είναι και ένα καθαρά φιλοπεριβαλλοντικό έργο. Η κατασκευαστική περίοδος θα είναι επτά χρόνια», είπε ο κ. Καραμανλής.

Υπενθύμισε επίσης, ότι οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά θα είναι έτοιμοι το καλοκαίρι.

Όσο για το Μετρό Θεσσαλονίκης, σημείωσε: «Μετά από έναν διχασμό και ένα ζήτημα τεχνικό που είχε πολιτικοποιηθεί, το θέμα με τα αρχαία έχει λήξει στο ανώτατο επίπεδο, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Έχει ξεκινήσει η απόσπαση και επανατοποθέτηση».

Ο κ. Καραμανλής, μάλιστα, άφησε αιχμές για κάποιους που θέλουν να δημιουργούν προβλήματα και επισήμανε ότι η καθυστέρηση των έργων δεν ευνοεί τους πολίτες, αλλά συνήθως ευνοεί τους αναδόχους, δηλαδή τους εργολάβους, διότι η καθυστέρηση σημαίνει παραπάνω χρήματα.

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr