current views are: 13

29 Ιουνίου 2022
Δημοσίευση04:19

Χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ σήμερα η Αθήνα: «Μήλον της Έριδος» τα δρομολόγια που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες

Αν και οι εργαζόμενοι στα οδικά μέσα της Αθήνας είχαν δείξει ανοχή στην είσοδο των ιδιωτών έως τώρα, η νέα παράταση φαίνεται ότι ξεχείλισε το ποτήρι με αποτέλεσμα σήμερα 29 Ιουνίου να μην κυκλοφορήσουν καθόλου λεωφορεία και τρόλεΐ καθώς οι εργαζόμενοι στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) προκήρυξαν άμεσα 24ωρη απεργία.

Δημοσίευση 04:19’

Αν και οι εργαζόμενοι στα οδικά μέσα της Αθήνας είχαν δείξει ανοχή στην είσοδο των ιδιωτών έως τώρα, η νέα παράταση φαίνεται ότι ξεχείλισε το ποτήρι με αποτέλεσμα σήμερα 29 Ιουνίου να μην κυκλοφορήσουν καθόλου λεωφορεία και τρόλεΐ καθώς οι εργαζόμενοι στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) προκήρυξαν άμεσα 24ωρη απεργία.

Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού. Με τη φράση αυτή μπορεί να περιγράψει κανείς την είσοδο των ιδιωτικών ΚΤΕΛ στη δημόσια συγκοινωνία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης για 2 χρόνια, η οποία όμως φαίνεται πως ήρθε όχι μόνο για να …μείνει, αλλά και να επεκταθεί καθώς στο υπουργείο Μεταφορών υπάρχει ήδη η πρόβλεψη για την αύξηση των παραχωρούμενων γραμμών από τις 60 στις 90.

Αν και οι εργαζόμενοι στα οδικά μέσα της Αθήνας είχαν δείξει ανοχή στην είσοδο των ιδιωτών έως τώρα, η νέα παράταση φαίνεται ότι ξεχείλισε το ποτήρι με αποτέλεσμα σήμερα 29 Ιουνίου να μην κυκλοφορήσουν καθόλου λεωφορεία και τρόλεΐ καθώς οι εργαζόμενοι στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) προκήρυξαν άμεσα 24ωρη απεργία.

Βάσει της τροπολογίας προβλέπεται παράταση ενός έτους στις συμβάσεις μέσω των οποίων παραχωρούνται αστικά δρομολόγια σε εταιρείες ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε ό,τι αφορά την Αθήνα, αυτό σημαίνει ότι η υφιστάμενη σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ Αττικής η οποία κανονικά λήγει το ερχόμενο φθινόπωρο, θα λήξει στα τέλη του 2023.

Υπενθυμίζεται ότι με τη συγκεκριμένη σύμβαση τα ΚΤΕΛ είχαν αναλάβει τη διενέργεια δρομολογίων σε 60 περιφερειακές λεωφορειακές γραμμές της Αττικής με βασικό επιχείρημα την ενίσχυση του στόλου εξαιτίας του κορωνοιού. Πλέον σε αυτό το επιχείρημα προστίθεται και το αυξημένο ενεργειακό κόστος εξαιτίας του οποίου το υπουργείο σημειώνει ότι αναμένει τη μείωση των μετακινήσεων με ίδια μέσα.

Πάντως η παράταση της παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου για ένα χρόνο εγείρει αμφιβολίες και για το πότε θα ενταχθούν τελικά στο στόλο τα καινούρια λεωφορεία που θα αποκτηθούν από τον εν εξελίξει διαγωνισμό. Οπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο έως τώρα, τα πρώτα οχήματα πρόκειται να ενσωματωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2023. Ωστόσο η παράταση δίνει πίστωση χρόνου για μεγαλύτερο διάστημα.

Στην ανάλυση των συνεπειών της ρύθμισης επισημαίνεται ότι η παράταση αποτελεί ένα αναγκαίο μέτρο για την αντιμετώπιση της διάδοσης και διασποράς της νόσου του κορωνοϊού από τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μέσω της παράτασης της δυνατότητας ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου. Ειδικότερα – αναφέρεται – «καθώς δεν εξαλείφθηκε η πανδημία και εκτιμάται από τους ειδικούς επιστήμονες ότι θα συνεχίσει να υφίσταται, υπάρχει ανάγκη καλύτερης εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και αποφυγής του συνωστισμού».

Να σημειωθεί ότι με την ισχύουσα ρύθμιση περί ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου δεν προβλέπεται δυνατότητα παράτασης των συμβάσεων ανάθεσης, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, να κινδυνεύει να διακοπεί το έργο. «Τούτο σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι δημόσιοι συγκοινωνιακοί φορείς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη χρειάζονται ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να αποκτήσουν τον αναγκαίο αριθμό σύγχρονων λεωφορείων και το απαραίτητο προσωπικό για την εκτέλεση του συνόλου του έργου που τους έχει ανατεθεί στην περιοχή ευθύνης τους».

Οσο για το πρόσθετο κόστος της παραχώρησης συγκοινωνιακών γραμμών στα ΚΤΕΛ, αν και στα συνοδευτικά κείμενα τονίζεται πως «είναι πολύ μικρότερο έναντι του κόστους παροχής από τους δημόσιους συγκοινωνιακούς φορείς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναφέρεται ότι αυτό αναμένεται να ανέλθει:

Για το 2022 σε ποσό περίπου 7 εκατομμυρίων ευρώ

Για το 2023 σε πσό περίπου 48 εκατομμυρίων ευρώ.


σχετικα αρθρα