current views are: 10

6 Οκτωβρίου 2017
Δημοσίευση11:30

Με στάσεις εργασίας απαντούν οι συνδικαλιστές στον Χρ. Σπίρτζη – Στα άκρα η κόντρα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Πολεμικό κλίμα –Ζητούν ενημέρωση για την εφαρμογή του μέτρου

Δημοσίευση 11:30’

Πολεμικό κλίμα –Ζητούν ενημέρωση για την εφαρμογή του μέτρου

Στα άκρα φαίνεται πως οδηγείται η κόντρα των συνδικαλιστών στα μέσα σταθερής τροχιάς με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Έπειτα από την ανταλλαγή σκληρών ανακοινώσεων και τις απειλές απολύσεων από τον υπουργό, οι εργαζόμενοι απαντούν με στάσεις εργασίας τη Δευτέρα.

Ειδικότερα, η στάση εργασίας αφορά τον ΗΣΑΠ και θα πραγματοποιηθεί από τις 12:00 έως τις 15:00, δηλαδή τις ώρες αιχμής, με το επιβατικό κοινό να ετοιμάζεται για μια ημέρα ταλαιπωρίας. Οι εργαζόμενοι ζητούν από τον κ. Σπίρτζη και τη ΣΤΑΣΥ να δρομολογηθούν λύσεις σχετικά με τα προβλήματα που προέκυψαν κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Η ανακοίνωση των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ:

Κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του νέου συστήματος έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ, σύμφωνα με τις εντολές του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη, η ταλαιπωρία των επιβατών ήταν πολύ μεγάλη και οι εντάσεις και οι διαπληκτισμοί με τους εργαζόμενους συνεχείς.

Βέβαια, ο κ. Σπίρτζης αρκέστηκε να επιδίδεται σε ανέξοδους λεονταρισμούς, απειλώντας τους εργαζόμενους με εισαγγελείς και πειθαρχικά και ουδόλως ασχολήθηκε με το πώς θα γίνει η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Αντίθετα, το Σωματείο μας, εδώ και ένα (1) χρόνο, βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους συναδέλφους εκδότες, καταγράφει προβλήματα και αστοχίες και ενημερώνουμε, εγγράφως, το Υπουργείο Μεταφορών, τον ΟΑΣΑ και τη Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ..

Οι παρεμβάσεις μας είχαν θετικά αποτελέσματα, αφού πολλές αστοχίες και ελλείψεις αποκαταστάθηκαν. Εάν είχε προχωρήσει η συνεργασία και ο διάλογος, που επιδιώκουμε, θα είχαν επιλυθεί και άλλα και δεν θα παρουσιαζόταν η άσχημη εικόνα, με τις τεράστιες ουρές, στους κεντρικούς σταθμούς του δικτύου.

Συνεχίζοντας τις προσπάθειές μας ανταποκριθήκαμε σε πρόσκληση και πήραμε μέρος σε σύσκεψη στον ΟΑΣΑ, όπου καταθέσαμε τις παρατηρήσεις και προτάσεις μας για την επίλυση των προβλημάτων.

Με την ευκαιρία θα πρέπει να σημειώσουμε σε σχέση με στοιχεία, που παρουσίασε ο ΟΑΣΑ για τις βλάβες του συστήματος, ότι μόνο οι επίσημα καταγεγραμμένες της τελευταίας εβδομάδας ήταν 110 !

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ορισμένα από τα ζητήματα, που θέσαμε και πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν:

1. Δεν υπάρχει καμία προετοιμασία για την αντικατάσταση στο τέλος του μηνός εκατοντάδων χιλιάδων χάρτινων καρτών με ηλεκτρονικές στα 15 σημεία πώλησης.

2. Δεν έχουν γίνει από τα αρμόδια Υπουργεία οι αναγκαίες ενέργειες για την ελεύθερη μετακίνηση των δικαιούχων (ΑΜΕΑ, άνεργοι κ.α)

3. Δεν έχει γίνει προμήθεια του αναγκαίου αριθμού ηλεκτρονικών εισιτηρίων για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της απλής διαδρομής. Έτσι, οι επιβάτες θα είναι αναγκασμένοι να αγοράσουν ημερήσιο εισιτήριο, που κοστίζει πολύ ακριβότερα.

4. Δεν έχουν ενημερωθεί οι επιβάτες για τη λειτουργία του νέου συστήματος.

5. Δεν έχει τοποθετηθεί σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών POS σε όλα τα εκδοτήρια.

Είναι προφανές ότι μετά απ’ αυτές τις παρατηρήσεις μας η ευθύνη για την ταλαιπωρία των επιβατών θα βαρύνει αποκλειστικά και προσωπικά τον κ. υπουργό, που εμμένει στη βιαστική λειτουργία του νέου συστήματος αδιαφορώντας για τις συνέπειες σε επιβάτες και εργαζόμενους.

Να σημειώσουμε δε ότι σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο χρειάστηκε 18 και πλέον μήνες και εδώ ο κ. υπουργός θέλει να γίνει σε 7 μήνες!

Για αυτό να ξέρει ο κ. υπουργός ότι για το πόσο και εάν λειτουργεί σωστά το σύστημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου αυτό το βιώνει καθημερινά ο επιβάτης.

Επίσης, ζητάμε απ’ όλους να σταματήσουν να παίζουν επικοινωνιακά παιχνίδια σε βάρος των επιβατών και του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών θεωρώντας ότι βρίσκουν «έδαφος» για να συκοφαντήσουν και να πλήξουν το συνδικαλιστικό κίνημα.

Τέλος, καταγγέλλουμε ως απαράδεκτες, άθλιες και αυταρχικές τις απειλές του υπουργού Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη προς τους εργαζόμενους.

Ο κ. υπουργός οφείλει να ξέρει ότι οι απειλές, οι «επιστρατεύσεις» και γενικότερα ο αυταρχισμός δεν κάμπτει τους εργαζόμενους και να κατανοήσει, μια για πάντα, ότι ούτε οι εισαγγελείς ούτε τα πειθαρχικά θα σταματήσουν τη συνδικαλιστική δράση και τις συλλογικές αποφάσεις.

Ο κ. Σπίρτζης οφείλει να ανακαλέσει τώρα τις απειλές του. Σε διαφορετική περίπτωση θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις μέχρι να το πράξει.

Το χρονικό της κόντρας

Η αντιπαράθεση ξέσπασε με αφορμή την άρνηση των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ να εκδίδουν ηλεκτρονικά εισιτήρια καταγγέλλοντας πως πριν την εφαρμογή του μέτρου, δεν υπήρξε διάλογος για την αντιμετώπιση των προβλημάτων τα οποία ενδεχομένως να προέκυπταν.

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης απάντησε σε οργισμένο τόνο στην ανακοίνωση, δίνοντας εντολή να παραπεμφθεί άμεσα στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης όποιος εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί να εκδώσει από ηλεκτρονικό εισιτήριο ή ηλεκτρονική κάρτα. Ζήτησε επίσης να ενημερωθούν αμέσως οι εισαγγελικές Αρχές και να πράξουν τα δέοντα.

Σε κάθε περίπτωση, τα προβλήματα για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν λείπουν, αν και ο ΟΑΣΑ απάντησε πως πρόκειται για μικροζητήματα τεχνικής φύσης τα οποία επιλύονται άμεσα. 

Πυρά και από τη ΝΔ 

Θέση στην αντιπαράθεση πήρε και η Νέα Δημοκρατία, η οποία δια του Τομεάρχη Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή κάνει λόγο για «φιάσκο» και εξαπολύει πυρά κατά της κυβέρνησης. «Επί μήνες καλούσαμε το Υπουργείο να ξεκινήσει σταδιακά τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος, αλλά δυστυχώς δεν βρήκαμε καμιά ανταπόκριση. Κι ενώ επί τόσο καιρό δεν έκαναν τίποτα, χωρίς την παραμικρή προεργασία, αποπειράθηκαν, μέσα σε ένα βράδυ, να ξεκινήσει η λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου… Χωρίς να έχει προηγηθεί ούτε η απαραίτητη εκπαίδευση και ενημέρωση των αρμοδίων υπαλλήλων, ούτε η ελάχιστη εξοικείωση του επιβατικού κοινού» σημειώνει ο κ. Καραμανλής και συνεχίζει:

«Οι εσωτερικές κόντρες του Υπουργείου με τους συνδικαλιστικούς φορείς δεν απασχολούν το επιβατικό κοινό. Αυτό που ενδιαφέρει τους πολίτες είναι η εύκολη και γρήγορη προμήθεια εισιτηρίου και η απρόσκοπτη και ασφαλής λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς». 

 


σχετικα αρθρα