current views are: 13

12 Οκτωβρίου 2017
Δημοσίευση23:31

Περισσότεροι από 270 Έλληνες εκθέτες στην φετινή Anuga

Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναζητούν πλέον διέξοδο στο εξωτερικό.

Δημοσίευση 23:31’
Τρόφιμα

Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναζητούν πλέον διέξοδο στο εξωτερικό.

Η συμμετοχή περισσότερων από 270 Ελλήνων εκθετών στην φετινή Anuga (7-11/10/2017), την μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στον κόσμο, υποδηλώνει το μεγάλο ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων για τις αγορές του εξωτερικό. 

Δεν χωρά αμφιβολία ότι η εξωστρέφεια οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην οικονομική κρίση, που πλήττει εδώ και αρκετά πλέον χρόνια τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες αναζητούν διέξοδο στο εξωτερικό.

Περίπου 20-25% αύξηση της ελληνικής συμμετοχής στην Anuga σε σχέση με το 2016, καταγράφει ο επικεφαλής της εταιρείας διοργάνωσης εκθέσεων Promo Solution Αθανάσιος Πίγκος. Μιλώντας στο μικρόφωνο της Deutsche Welle δηλώνει ενθουσιασμένος για νέα και καινοτόμα ελληνικά προϊόντα στην φετινή Anuga, όπως μπισκότα με κύριο συστατικό το βελανίδι Κέας, όλα και περισσότερα αραφινάριστα ελαιόλαδα, ακόμα και σοκολατάκια με συστατικό τη φέτα. 

Ο επικεφαλής της Promo Solution θεωρεί ωστόσο ότι η ποιότητα ενός προϊόντος αποτελεί μόνο την αρχή για μια επιτυχημένη εξαγωγή του στο εξωτερικό.
Το προϊόν χρειάζεται στρατηγικές προώθησης. Πρέπει η συσκευασία να προσαρμοστεί στην αγορά στην οποία απευθύνεται, αλλά και στη γεύση του εκεί καταναλωτή. Καθοριστικό είναι επίσης ποιο “κανάλι” είναι το κατάλληλο για το προϊόν. Κάποια προϊόντα είναι για σουπερμάρκετ, αλλά για ντελικατέσεν. Όταν ξεκαθαρίσει ένας επιχειρηματίας προς τα που θέλει να πάει, προσαρμόζει και τη στρατηγική του. Οφείλουμε συνεπώς να βρούμε τρόπους για να πουλήσουμε τα προϊόντα μας ακριβότερα και να τα διαφοροποιήσουμε. Δεν μπορούμε διαφορετικά να ανταγωνιστούμε ομοειδή ιταλικά και ισπανικά προϊόντα. Δεν μπορεί να χτυπάμε την τιμή και να μην κερδίζουμε. Δεν μπορούμε να επιβιώσουμε έτσι».

Το ζήτημα είναι να πειστεί για το προϊόν το γερμανικό λιανικό εμπόριο

Στον επαγγελματισμό, την αξιοπιστία και τη σωστή στρατηγική προώθησης εστιάζει και ο Κώστας Πετρίδης. Έλληνας δεύτερης γενιάς στη Γερμανία, εργάζεται για την γερμανική εταιρία Biovano και προμηθεύει με κυρίως ελληνικά βιολογικά φρούτα και λαχανικά κορυφαίες γερμανικές αλυσίδες σουπερμάρκετ όπως Metro, Aldi, Edeka, Hit, Kaufland και Alnatura. Ως αγοραστής επομένως ο Κώστας Πετρίδης γνωρίζει πολύ καλά ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληροί ένα ελληνικό προϊόν για να φθάσει να πωλείται στο ράφι μιας μεγάλης γερμανικής αλυσίδας:

«Οι έλληνες παραγωγοί έχουν δυσκολίες να εισέλθουν και να καθιερωθούν στην γερμανική αγορά. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι παραδοσιακά το γερμανικό λιανικό εμπόριο εστιάζει σε Ισπανία και Ιταλία. Εάν όμως ένα ελληνικό προϊόν μπορέσει να πείσει με τη ποιότητά του μια φορά το γερμανικό λιανικό εμπόριο, τότε καθιερώνεται στο ράφι των καταστημάτων. Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται ένας επαγγελματισμός, μια προσαρμογή στις ανάγκες των γερμανών καταναλωτών αλλά και στις απαιτήσεις των αλυσίδων. Αν το προϊόν είναι πραγματικά καλό τότε θα μπορέσει ακόμα και να παραγκωνίσει ιταλικά ή ισπανικά. Και τολμώ μάλιστα να πω ότι μπορείς να επιτύχεις ακόμα και καλύτερες τιμές από τους ανταγωνιστές σου. Ως εταιρεία καταφέραμε να προωθήσαμε σε γερμανικές αλυσίδες ελληνικά προϊόντα, παραδέχομαι ωστόσο ότι χρειάστηκαν 5 με 10 χρόνια για να το πετύχουμε. Αυτό γίνεται μόνο αν ο έλληνας παραγωγός έχει ανοιχτό μυαλό, είναι καινοτόμος και εφαρμόζει όλα όσα χρειάζονται για να πετύχει στο εξωτερικό. Απαιτείται ωστόσο επιμονή και μακρόπνοο σχέδιο».

 


σχετικα αρθρα