ΕΛΛΑΔΑ

Οι Ίκαροι που έχασαν τη ζωή τους πετώντας Mirage – Συγκλονιστικές μαρτυρίες από πιλότους που γλίτωσαν την τελευταία στιγμή

Δημοσίευση 13 Απριλίου 2018, 19:02 / Ανανεώθηκε 13 Απριλίου 2018, 22:43
Facebook Twitter Whatsapp

Τα 15 περιστατικά με αυτό τον τύπο αεροσκάφους

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

«Γκρίζες» μνήμες ξύπνησε η πτώση του Mirage 2000-5 που κατέπεσε το μεσημέρι της Πέμπτης ανοιχτά της Σκύρου, στέλνοντας στον θάνατο τον 34χρονο σμηναγό Γιώργο Μπαλαταδώρο.

Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλων συμβάντων στα οποία ενεπλάκησαν Mirage της πολεμικής Αεροπορίας ενώ σε μερικές εξ’ αυτών περιπτώσεις υπήρξαν και ανθρώπινες απώλειες . Ειδικότερα, από το 1991 έως σήμερα έχουν καταγραφεί 15 μείζονα περιστατικά ασφαλείας από οποία προέκυψαν 13 ολικές απώλειες αεροσκαφών ενώ σε 5 από αυτές υπήρξαν θύματα.

Στον πίνακα που ακολουθεί καταγράφονται αναλυτικά 15 περιστατικά από την ένταξη των Mirage στην υπηρεσία της Πολεμικής Αεροπορίας.

Πηγή: Ισοζύγιο Στρατιωτικής Ισχύος‏

Η «μαύρη» λίστα

Τα τελευταία χρόνια σημειώθηκαν ακόμη τέσσερις θανατηφόρες πτώσεις αντίστοιχων αεροσκαφών.

Στις 14 Απριλίου 2006 αεροσκάφος Mirage 2000EG της Πολεμικής Αεροπορίας πέφτει στο Πτώο όρος, κοντά στο Γαλαξίδι, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο πιλότος του, Παντελής Γκέλης. Στις 15 Απριλίου σε απόκρημνη περιοχή του Πτώου όρους, βόρεια της λίμνης Παραλίμνης και σε υψόμετρο 1.000 ποδών, βρίσκονται τα συντρίμμια του μαχητικού αεροσκάφους, αλλά η σορός του Σμηναγού αγνοείται.

Το 1998 ο Υποσμηναγός Νίκος Παρούσης χάνει τη ζωή του, όταν το Mirage 2000 με το οποίο επέστρεφε από αποστολή στο Αιγαίο, πέφτει στον Ωρωπό, σχεδόν δίπλα από το αεροδρόμιο της Τανάγρας.

Ήταν 30 Σεπτέμβριου του 1997, όταν ο Υποσμηναγός (Ι) Στρατάκιας Δημήτριος χειριζόμενος το Mirage 2000 s/n «210» επιστρέφοντας για προσγείωση στην Σκύρο μετά από διατεταγμένη υπηρεσία, προσθαλάσσωσε το αεροσκάφος του λίγο πριν τον διάδρομο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να βυθιστεί και ο υποσμηναγός να βρει τραγικό θάνατο.

Στις 28 Ιουλίου 1997 ο Ιωακείμ Παντελάκης Σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια διατεταγμέ­νης πτήσεως, όταν το αεροσκάφος Mirage 2000 του οποίου ήταν κυβερνήτης έπεσε στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της νήσου Σκύρου.

Συγκλονιστικές μαρτυρίες

«Αν καθυστερούσαμε 10 δευτερόλεπτα το αλεξίπτωτο δεν θα άνοιγε» δήλωσε ο Αντιπτέραρχος Γιώργος Γερούλης όταν οι κινητήρες του Phantom στο οποίο επέβαινε πήραν φωτιά και εκείνος εκτοξεύθηκε στον αέρα.  Ο κ. Γερούλης περιέγραψε με γλαφυρότητα τα λεπτά που μεσολάβησαν από την στιγμή που πάτησε το κουμπί του αεροσκάφους για την εκτόξευση μέχρι την πτώση του στην θάλασσα.

Ο αντιπτέραρχος Γ. Ιατρίδης περιέγραψε την δική του ιστορία τρόμου στον αέρα, ενώ όπως ο ίδιος λέει «όλη σου η ζωή πέρνα από τα μάτια σου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα».

Ο τελευταίος διάλογος πριν την τραγωδία της Πέμπτης

«Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη», είπε ο 34χρονος σμηναγός στον τελευταίο του διάλογο με τον χειριστή του δεύτερου Mirage 2000-5.

Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε ο απεσταλμένος του Epsilon στη Σκύρο, ο πιλότος εξετάστηκε αμέσως από τον γιατρό της βάσης. Οι συνάδελφοί του, σοκαρισμένοι κι εκείνοι με τα όσα είχαν συμβεί, τον ρώτησαν τι έγινε. Τους αποκάλυψε τον διάλογο που είχε με τον αρχηγό της αποστολής, τον Γιώργο Μπαλταδώρο.

«Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη», του είπε ο 34χρονος σμηναγός. Και εκείνος του απάντησε: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω».

Το «μαύρο κουτί» θα... φωτίσει τα ακριβή αίτια της τραγωδίας

Την ίδια ώρα σε πλήρη εξέλιξη είναι οι έρευνες για τον εντοπισμό του «μαύρου κουτιού» του Mirage 2000-5 που αναμένεται να φωτίσει τα ακριβή αίτια της τραγωδίας.

Ομάδα δυτών «χτενίζει» το βυθό προκειμένου να εντοπίσει τον καταγραφέα πτήσης που αναμένεται να δώσει απαντήσεις για τα αίτια της «βουτιάς θανάτου».

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr