20 Αυγούστου 2017
Δημοσίευση10:12

Πατέρας και γιος στο ίδιο Canadair – 4 δεκαετίες προσφοράς κουβαλούν τα γερασμένα αεροσκάφη

Οι δυσκολίες, η συντήρηση και ο ρόλος τους

Δημοσίευση 10:12’
canadair30895

Οι δυσκολίες, η συντήρηση και ο ρόλος τους

Τέσσερις δεκαετίες δράσης και προσφοράς «κουβαλούν» στην πλάτη τους τα παλαιότερα εκ των πυροσβεστικών αεροσκαφών που έχει στη διάθεση της η χώρα μας. 

Η «γύμνια» σε υλικά μέσα αλλά και το περίσσευμα θάρρους των πιλότων/χειριστών όσο και των μηχανικών έγινε για μία ακόμα φορά εμφανές στις πρόσφατες πυρκαγιές. 

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της «Καθημερινής» της Κυριακής η αποστολή όσων πιλοτάρουν αλλά και όσων συντηρούν τα Canadair είναι πολύ απαιτητική καθώς οι βλάβες προκύπτουν με μεγάλη συχνότητα. 

Κυβερνήτες λένε στην εφημερίδα πως σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις με τα ίδια αεροσκάφη έχουν πετάξει πατέρας και γιος!

Ένας εξ αυτών έχασε τον πατέρα του σε πτώση αεροσκάφους ιδίου τύπου πριν από 17 χρόνια και ο άλλος, γιος απόστρατου αξιωματικού, μετατέθηκε πρόσφατα από τα Mirrage – 2000 στα Canadair.

Οι δυσκολίες

Κυβερνήτες που μίλησαν στην «Καθημερινή» εξήγησαν πως η παλαιότητα των αεροσκαφών τους δυσκολεύει επιχειρησιακά.

Σε αντίθεση με τα πιο σύγχρονα Canadair CL 415 (εκ των οποίων φέτος έχουν διατεθεί στην Πυροσβεστική τέσσερα αεροσκάφη), αυτά δεν μπορούν να ανεφοδιαστούν σε οποιοδήποτε αεροδρόμια. Χρειάζεται να μεταφερθούν εκεί και τα καύσιμα τους. 

Ο ρόλος των αεροσκαφών είναι ιδιαίτερα σημαντικός αν και όπως τονίζουν οι χειριστές τους δεν σβήνουν τις φωτιές αλλά τις… καθηλώνουν. 

Οι δύο δεξαμενές των Canadair γεμίζουν με 6 τόνους νερού που αναμειγνύεται με πυροσβεστικό αφρό. 

an

Φωτογραφία: Δύο κινητήρες που θα τοποθετηθούν σε ένα από τα Canadair που επιδιορθώνεται [πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ]

Συντήρηση 

Στη μητρική βάση της Ελευσίνας στο υπόστεγο της Μοίρας Συντήρησης Αεροσκαφών δύο Canadair CL 215 περνούν από την τακτική τους συντήρηση. 
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Καθημερινής» κάθε αεροσκάφος πρέπει να λυθεί, να ελεγχθεί και να συναρμολογηθεί μία φορά σε ετήσια βάση ή εφόσον συμπληρώσει 300 ώρες πτήσεις. 

Οι μηχανικοί εξηγούν πως είναι αδύνατο και τα 11 Canadair παλαιότερου τύπου να επιχειρούν το καλοκαίρι. Πρέπει ανάλογα με το σχεδιασμό κάποια εξ αυτών να συντηρηθούν για να είναι διαθέσιμα το χειμώνα για εκπαιδευτικούς σκοπούς. 

«Η παλαιότητα επηρεάζει το θέμα της επιχειρησιακής εκμετάλλευσης και των δυνατοτήτων, όχι την ασφάλεια της πτήσης» εξηγεί ο επισμηναγός και αρχιμηχανικός στη Μοίρα Συντήρησης αεροσκαφών κ. Νίκος Φάκλαρης. 

sminagos

Φωτογραφία: Ο σμηναγός Μάξιμος Γαμουρίδης που συμμετείχε στην κατάσβεση της πυρκαγιάς στα Κύθηρα [πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ]

 


σχετικα αρθρα