ARTS AND THE CITY

Πρεμιέρα για την «Οδύσσεια» του Ρόμπερτ Ουίλσον στο Εθνικό

Δημοσίευση 27 Οκτωβρίου 2012, 12:21 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Πρεμιέρα για την «Οδύσσεια» του Ρόμπερτ Ουίλσον στο Εθνικό
Facebook Twitter Whatsapp
«Aν κατά τη διάρκεια της παράστασης θελήσετε να γελάσετε, μπορείτε να το κάνετε ελεύθερα», είπε με νόημα απευθυνόμενος στους θεατές που είχαν κατακλύσει την Κεντρική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου το βράδυ της Πέμπτης ο 71χρονος θεατράνθρωπος Ρόμπερτ Ουίλσον πριν την έναρξη της τελευταίας γενικής δοκιμής της πολυαναμενόμενης «Οδύσσειας». 
«Aν κατά τη διάρκεια της παράστασης θελήσετε να γελάσετε, μπορείτε να το κάνετε ελεύθερα», είπε με νόημα απευθυνόμενος στους θεατές που είχαν κατακλύσει την Κεντρική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου το βράδυ της Πέμπτης ο 71χρονος θεατράνθρωπος Ρόμπερτ Ουίλσον πριν την έναρξη της τελευταίας γενικής δοκιμής της πολυαναμενόμενης «Οδύσσειας». 
Η επίσημη πρεμιέρα της παράστασης που ανεβαίνει στα ελληνικά από έναν αμιγώς ελληνικό θίασο και αποτελεί μία συμπαραγωγή με το Piccolo Teatro του Μιλάνου διεξάγεται το βράδυ της Παρασκευής.

«Πριν από μιάμιση ώρα προσθέσαμε την τελευταία σκηνή στο έργο» είπε την Πέμπτη στο κοινό, απολογούμενος για την 45λεπτη καθυστέρηση και ζητώντας του παράλληλα να υποστηρίξει όσο μπορεί τους ηθοποιούς, καθώς για πρώτη φορά θα έπαιζαν ολόκληρη την παράσταση και με τις 26 σκηνές. 

Αν το ένα ατού της παράστασης είναι η εξαιρετική η ικανότητα του Ρόμπερτ Ουίλσον να διεισδύσει στο κλασικό κείμενο με τρόπο ριζοσπαστικό, φωτίζοντας όλες τις διαστάσεις του και αποκαλύπτοντας απρόσμενες πλευρές του, με αρωγούς την κίνηση, τον ήχο και το φως, καθώς και η ερμηνευτική δεινότητα των ηθοποιών, το άλλο είναι η εικαστική αρτιότητα της που είναι απαράμιλλη, όπως γίνεται εδώ και σαράντα χρόνια με τις σκηνοθεσίες του.

Ένα κυκλόραμα στο βάθος της σκηνής, αλλάζει διαρκώς υφή και χρώματα και μετατρέπει τη σκηνή σε ένα μαγικό κουτί που μεταμορφώνεται διαρκώς: άλλοτε είναι το νησί των Λωτοφάγων και άλλοτε το Βασίλειο των Νεκρών, άλλοτε το παλάτι των Φαιάκων και άλλοτε μια τρικυμισμένη θάλασσα, για να καταλήξει στη μυθική Ιθάκη του γυρισμού. 

Μέρος του σκηνικού αποτελεί και ο Κύκλωπας (στον οποίο δανείζει τη φωνή του ο Δημήτρης Πιατάς) με το γιγάντιο χέρι του να αρπάζει έναν από τους Συντρόφους του Οδυσσέα, σωριάζοντας τους υπόλοιπους στη γη.


Τρεις ρόλους-κλειδιά επωμίζεται και η Λυδία Κονιόρδου: το φάντασμα της Αντίκλειας- της μητέρας του Οδυσσέα, την βασίλισσα των Φαιάκων, Αρήτη, και τη γηραιά υπηρέτρια της Πηνελόπης , Ευρύκλεια.

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr