current views are: 1

3 Σεπτεμβρίου 2013
Δημοσίευση11:19

Η Ελλάδα συγκεντρώνει τα βλέμματα στο Φεστιβάλ Βενετίας

Τα μυστικά μιας οικογένειας βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Αβρανά, Miss Violence, η οποία προβλήθηκε στο 70ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Η ταινία του σκηνοθέτη της ταινίας Without συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ.

Δημοσίευση 11:19’
αρθρο-newpost

Τα μυστικά μιας οικογένειας βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Αβρανά, Miss Violence, η οποία προβλήθηκε στο 70ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Η ταινία του σκηνοθέτη της ταινίας Without συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ.

Τα μυστικά μιας οικογένειας βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Αβρανά, Miss Violence, η οποία προβλήθηκε στο 70ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Η ταινία του σκηνοθέτη της ταινίας Without συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ.

Η ταινία απέσπασε αρκετά θετικά σχόλια, και αρκετοί κριτικοί επαίνεσαν την κλειστοφοβική ατμόσφαιρά της και την αποστασιοποιημένη ματιά της. Ο Hollywood Reporter έγραψε ότι δεν αποτελεί μέρος του «σινεμά του παράξενου», αλλά περισσότερο μια «ελληνική τραγωδία».

Κάποιοι είδαν και αλληγορία πάνω στη σημερινή κατάσταση της Ελλάδας, την εποχή του Μνημονίου και της Τρόικας. Η 11χρονη Αγγελική αυτοκτονεί. Αυτό που ακολουθεί είναι μία σταδιακή αποκάλυψη των μυστικών της οικογένειας, η οποία δεν μοιάζει τόσο ταραγμένη από την αυτοκτονία.

Στοιχεία και γεγονότα που αποκαλύπτουμε σταδιακά μέσα από μελετημένες, στημένες με λιτότητα, σκηνές, στο πρώτο μέρος έμμεσα και διακριτικά, στο δεύτερο άμεσα, με τρόπο αντικειμενικό, με την κάμερα να παραμένει απλός παρατηρητής στα δρώμενα μιας φαινομενικά «αγίας», στην πραγματικότητα φριχτής, οικογένειας, που οδηγείται στη διάλυση.

Θετικά σχόλια απέσπασαν οι ερμηνείες, κυρίως εκείνες των Θέμη Πάνου και Ρένης Πιττακή.

Στο Φεστιβάλ προβλήθηκε και η ταινία Parkland. Ο σκηνοθέτης Πίτερ Λάντσμαν αφηγείται τα γεγονότα στη διάρκεια της δολοφονίας του Τζον Κένεντι, τον Νοέμβριο του 1963 και τις δυο μέρες που ακολούθησαν, βασικά μέσα από το νοσοκομείο Πάρκλαντ, όπου μεταφέρθηκε ο ετοιμοθάνατος πρόεδρος.

Τα γεγονότα δίνονται μέσα από τις αντιδράσεις διαφόρων προσώπων, από τους γιατρούς και τους νοσοκόμους, μέχρι τους πράκτορες του FBI, τους μυστικούς πράκτορες και τους αστυνομικούς του Τέξας, μαζί και του προσώπου εκείνου που έτυχε να τραβήξει τη δολοφονία με μια κάμερα των 8 μιλιμέτρων – σκηνές που στη συνέχεια τις αναζητούσαν όλοι, από το FBI μέχρι τα ΜΜΕ.

Στην πρώτη του αυτή ταινία, ο συγγραφέας – δημοσιογράφος Π. Λάντσμαν καταφέρνει, παρ’ όλο που γνωρίζουμε τα αποτελέσματα, να δημιουργήσει σασπένς και να θέσει μερικά νέα ερωτήματα, με βάση νέες, πρόσφατες αποκαλύψεις.

Οι αποκαλύψεις αυτές βασίστηκαν σε ένα νέο βιβλίο, σχετικά με ένα υπόμνημα, στο οποίο αναφέρεται ότι οι μυστικοί πράκτορες γνώριζαν για τον Λη Οσβαλντ, μήνες πριν από τη δολοφονία και ο οποίος μάλιστα φαίνεται να είχε επισκεφτεί τα γραφεία τους δέκα μέρες πριν από τη δολοφονία του προέδρου.