ARTS AND THE CITY

Cherry - Brandy στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Δημοσίευση 3 Ιανουαρίου 2011, 07:23 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Cherry - Brandy στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Facebook Twitter Whatsapp

Το Cherry - Brandy, βασισμένο στο Κύκνειο Άσμα του Τσέχωφ, για τον χρόνο και την μνήμη, παρουσιάζει ο χορογράφος Γιόζεφ Νατζ.

Το Cherry - Brandy, βασισμένο στο Κύκνειο Άσμα του Τσέχωφ, για τον χρόνο και την μνήμη, παρουσιάζει ο χορογράφος Γιόζεφ Νατζ.

Οι παραστάσεις θα διαρκέσουν από τις 6 έως τις 9 Ιανουαρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, στην Κεντρική Σκηνή.

Προερχόμενος από το χώρο των εικαστικών τεχνών και του τσίρκου, και συνδυάζοντας την εμπειρία του στη μιμική, την υποκριτική, τις πολεμικές τέχνες και τον αυτοσχεδιασμό, ο Γιόζεφ Νατζ αφορμάται για το έργο του Cherry-Brandy από το κείμενο του Άντον Τσέχωφ.

Στο κύκνειο άσμα (1886-87) πρωταγωνιστεί ένας γερασμένος κωμικός ηθοποιός, εγκαταλελειμμένος μέσα σε ένα άδειο σκοτεινό θέατρο.

Η ανάγνωση του έργου από τον Νατζ στέκεται ιδιαίτερα στη βαρύτητα και τη φορτισμένη από μνήμες ατμόσφαιρα του "μαύρου κουτιού", δηλαδή της άδειας θεατρικής σκηνής, που προβάλλει εδώ σαν μαύρος λάκκος, ένας απύθμενος τάφος, όπου κρύβονται φαντάσματα μιας περασμένης ζωής.

Όπως και όταν ανέβασε τον Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ το 1994, έτσι και στο Cherry-Brandy ο Νατζ δεν ενδιαφέρεται να μεταφράσει την πλοκή του θεατρικού έργου σε χορογραφία, αλλά να αποδώσει με αποσπασματικό τρόπο το βαθύτερο προβληματισμό που κρύβεται μέσα στο κείμενο.

Εξάλλου, ο πολυβραβευμένος χορογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Χορογραφικού Κέντρου της Ορλεάνης, παρότι συχνά καταπιάνεται με θέματα ή και έργα που ανήκουν παραδοσιακά στο θέατρο, εντάσσει τη δουλειά του στο χώρο του σύγχρονου χορού, που του επιτρέπει μια σύμμειξη μέσων και τεχνοτροπιών με σκοπό την ελεύθερη πτήση στο μαγικό κόσμο των εικόνων, όπως λέει και ο ίδιος.

Με το Cherry-Brandy, που ανατέθηκε στον Νατζ στο πλαίσιο ενός προγράμματος συνεργασίας μεταξύ Γαλλίας και Ρωσίας το 2010, τού δίνεται η δυνατότητα να επιστρέψει μαζί με μια ομάδα από 12 περφόρμερ στον αρχέτυπο χώρο του θεάτρου, να παίξει με τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης, ακόμη και να αφουγκραστεί τη μοναξιά και τη "σκοτεινιά" που αυτός ο χώρος συχνά εγκυμονεί.

Με μια θεατρική γλώσσα αφαιρετική και λιτή, στήνει τελικά μια σειρά εικόνων, των οποίων η φιλοσοφική ή και μεταφορική χροιά μάς επανενώνει με τις ρίζες της ίδιας της τέχνης του θεάτρου.

Διάρκεια παράστασης: 88 λεπτά (όσα και τα πλήκτρα του πιάνου)

Χορογραφία: Josef Nadj
Μουσική σύνθεση: Alain Mahé
Ηχογράφηση πιάνου και παιδικό πιάνο: Emmanuelle Tat
Φωτισμοί: Rémi Nicolas, με τη βοήθεια του Lionel Colet
Σκηνικά: Clement Dirat, Julien Fleureau
Σύλληψη και εκτέλεση προσωπείων και σκηνικών αντικειμένων: Jacqueline Bosson
Κοστούμια: Françoise Yapo
Ερμηνεύουν: Johan Bichot, Ivan Fatjo, Eric Fessenmeyer, Grégory Feurté, Peter Gemza, Anastasia Hvan, Παναγιώτα Καλλιμάνη, Anne-Sophie Lancelin, Lazare, Cécile Loyer, Josef Nadj, Emanuela Nelli, Marlène Rostaing
Μουσικά έργα από τους: Franz Schubert, John Cage, György Kurtág, Mussorgski, Bellini, Janáček, David Tudor, Merzbow, Giacinto Scelsi, György Ligeti, Lol Coxhill & Steve Beresford, Longberg
Συμπαραγωγή: Centre Chorégraphique National d’Orléans – Anton Tchekhov’s Théâtre International Festival (Ρωσία) – Theatre de la Ville–Paris (Γαλλία)

Στη συνέχεια, από τις 7 έως τις 9 Ιανουαρίου, στη μικρή σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, ακολουθεί η παράσταση "Αντιγόνες", βασισμένη στα έργα των Κοκτώ και Ανούιγ από την θεατρική φλαμανδική ομάδα TgSTAN.

 

 

 

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr