current views are: 9

30 Μαΐου 2020
Δημοσίευση17:09

Στο Ηρώδειο από 5 Ιουνίου εγκατάσταση του Διονύση Καβαλλιεράτου

Η έκθεση «Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης» εντάσσεται στο πρόγραμμα του ΝΕΟΝ «Έργο στην Πόλη 2020», το οποίο υλοποιείται για έβδομη χρονιά σε σύμπραξη με θεσμικούς φορείς.

Δημοσίευση 17:09’

Η έκθεση «Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης» εντάσσεται στο πρόγραμμα του ΝΕΟΝ «Έργο στην Πόλη 2020», το οποίο υλοποιείται για έβδομη χρονιά σε σύμπραξη με θεσμικούς φορείς.

Την πρώτη εικαστική έκθεση που πραγματοποιείται στο Ηρώδειο παρουσιάζουν ο Οργανισμός ΝΕΟΝ και το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου φέτος το καλοκαίρι, με την επιτόπια γλυπτική εγκατάσταση του Διονύση Καβαλλιεράτου, από τις 5 Ιουνίου έως 3 Ιουλίου, τηρώντας τα πρωτόκολα υγείας που επιβάλει η πανδημία.

Η έκθεση «Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης» εντάσσεται στο πρόγραμμα του ΝΕΟΝ «Έργο στην Πόλη 2020», το οποίο υλοποιείται για έβδομη χρονιά σε σύμπραξη με θεσμικούς φορείς. Όπως κάθε χρόνο, το έργο προκύπτει από ανάθεση σε σύγχρονο καλλιτέχνη με προορισμό τον δημόσιο χώρο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Η φετινή εγκατάσταση «Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης» αποτελείται από γλυπτικές μορφές που συνθέτουν έναν κυκλικό χορό. «Ο ‘Χορός’ του Διονύση Καβαλλιεράτου συνδέεται άμεσα με τους τύπους, τις τελετουργίες και την κινησιολογία του αρχαίου δράματος» σχολιάζει η επιμελήτρια της έκθεσης Πολύνα Κοσμαδάκη.«Ο καλλιτέχνης αξιοποιεί τις θρησκευτικές, σωματικές, κοινωνικο-πολιτικές συμπαραδηλώσεις/προεκτάσεις του τελετουργικού κυκλικού χορού και μας μιλά για τη σημασία της κοινότητας, της συντροφικότητας, της φιλίας, του γέλιου, της χειρονομίας, της σωματικής έκφρασης» .Τα έργα του περιγράφουν έναν σκληρό και διαταραγμένο κόσμο αστείων συμβάσεων, θεατρικών παράλογων και αδιαφορίας, με δόσεις ειρωνείας και αυτοσαρκασμού.

Το περίφημο Ωδείο του Ηρώδη του Αττικού δεσπόζει στο δυτικό άκρο της Νότιας Κλιτύος της Ακρόπολης. Χτίστηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ. προς τιμήν της γυναίκας του Ηρώδη, Ασπασίας Άννιας Ρήγιλλα και χρησιμοποιήθηκε κυρίως για μουσικές εκδηλώσεις, φιλοξενώντας 5.000 θεατές. Το μνημείο αναστηλώθηκε την περίοδο 1952-1953 με μάρμαρο Διονύσου και από το 1957 χρησιμοποιείται για τη διεξαγωγή καλλιτεχνικών εκδηλώσεων (συναυλίες, παραστάσεις αρχαίου δράματος κ.τ.λ.). Είναι ο παλαιότερος και βασικότερος χώρος παραστάσεων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στους πρόποδες της Ακρόπολης, και έχει φιλοξενήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς και εγχώριας καλλιτεχνικής σκηνής, μεταξύ αυτών τους Λουτσιάνο Παβαρότι, Φρανκ Σινάτρα, Νάνα Μούσχουρη, Λάιζα Μινέλι, Μαρία Κάλλας.