current views are: 11

19 Οκτωβρίου 2020
Δημοσίευση21:30

Πόσο επιζήμια είναι η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης για το περιβάλλον;

Τι αναφέρει η έκθεση του Συμβουλίου Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής για το περιβαλλοντικό «αποτύπωμα» της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης.

Δημοσίευση 21:30’

Τι αναφέρει η έκθεση του Συμβουλίου Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής για το περιβαλλοντικό «αποτύπωμα» της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης.

Μία νέα μελέτη του Συμβουλίου Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής (CFDA) εξετάζει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης (NYFW).

Σε συνεργασία με τη Boston Consulting Group (BCG), το CFDA δημοσιοποίησε τα ευρήματα σε έκθεση με τίτλο «Βιωσιμότητα στον Σχεδιασμό: Επανεξέταση της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης» υπογραμμίζοντας ο διττός στόχος της μελέτης είναι μία συνοπτική αποτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της NYFW καθώς και ένα «σύνολο στρατηγικών για θετική αλλαγή».

Η έκθεση περιλαμβάνει αξιολόγηση και ανάλυση του τρέχοντος οικοσυστήματος της NYFW, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής εκδηλώσεων, της εφοδιαστικής, των μεταφορών και των δημόσιων σχέσεων, προσδιορίζοντας ταυτόχρονα τις προτεραιότητες και τις ευκαιρίες για τη αναμόρφωση της σεζόν των επιδείξεων μόδας και των παρουσιάσεων.

Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι μία τυπική NYFW, της προ-Covid-19 εποχής, παράγει 40.000 έως 48.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, με μεγάλο ποσοστό από αυτό λόγω της άφιξης αεροπορικώς στη Νέα Υόρκη 10.000 συμμετεχόντων στην εκδήλωση. Σε αυτό προστίθενται και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τις πολλές μετακινήσεις τους από περιοχή σε περιοχή της Νέας Υόρκης. Στη συνέχεια, υπάρχουν επίσης εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τη φιλοξενία επισκεπτών, την παραγωγή μιας κολεξιόν, καθώς και την καθορισμένη παραγωγή.

Η κατασκευή δειγμάτων και άλλων αγαθών, καθώς και σκηνικών και υλικών που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια των επιδείξεων μόδας, παράγει μεγάλες ποσότητες απορριμάτων, προσθέτει η έκθεση, όπως και οι πολλοί χώροι όπου γίνονται τα σόου.

Αναγνωρίζουμε ότι το να κάνουμε τη NYFW πιο βιώσιμη είναι μια σταγόνα στον ωκεανό σε σύγκριση με τη βιομηχανία της μόδας στο σύνολό της, αλλά μπορεί να χρησιμεύσει ως οδηγός για αλλαγές, δήλωσε η Σάρα Γουίλερσντορφ, από την Boston Consulting Group. «Η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον ευχάριστη. Είναι απαραίτητη τόσο για τον πλανήτη μας όσο και για τη μακροπρόθεσμη ευημερία της βιομηχανίας μόδας» ανέφερε. Προς το παρόν μόνο το 8% των ενδιαφερομένων αντισταθμίζει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που παράγει κατά τη διάρκεια της NYFW.

Στην έκθεση σημειώνεται ότι η ποσότητα των απορριμμάτων και του πλεονάσματος που παράγονται σε μία Εβδομάδα Μόδας είναι κύρια αιτία της έλλειψης βιωσιμότητας στη βιομηχανία. Στο σύνολό της η βιομηχανία μόδας απελευθερώνει σήμερα 1,2 δισεκατομμύρια τόνους αερίων του θερμοκηπίου κάθε χρόνο, σχεδόν το 10% των συνολικών ετήσιων παγκόσμιων εκπομπών.

Οι άνθρωποι θα καταναλώσουν περισσότερους από 102 εκατομμύρια τόνους ρούχων την επόμενη δεκαετία, αύξηση 60% από το 2020 και το 80% θα καταλήξει σε χώρους υγειονομικής ταφής, σύμφωνα με την έρευνα που δείχνει ότι για την παραγωγή ενός και μόνο T-shirt χρειάζονται 2.700 λίτρα νερού.

Ωστόσο, επισημαίνει, ότι οι καταναλωτές ζητούν να αλλάξει η βιομηχανία, με τις αναζητήσεις στο Google για τη «βιώσιμη μόδα» να αυξάνονται κατά 12% από το 2010 έως το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Η NYFW συνεισφέρει με 600 εκατομμύρια δολάρια στην οικονομία της Νέας Υόρκης μέσω τοπικών επιχειρήσεων και δημοτικών φόρων. Επί του παρόντος, η NYFW βαθμολογείται με 53 στα 100 για τη βιωσιμότητα συνολικά.

Το πιο αποκαλυπτικό εύρημα της έκθεσης αφορά το πώς οι πελάτες και οι πολίτες ιεραρχούν τις προτεραιότητές τους για τη βιωσιμότητα. Τα βιοαποικοδομήσιμα προϊόντα και οι συσκευασίες είναι η υψηλότερη προτεραιότητα, με το 48% των ερωτηθέντων να λένε ότι θεωρούν την πρακτική σημαντική. Η ηθική μεταχείριση των εργαζόμενων που φτιάχνουν τα ρούχα βαθμολογείται χαμηλότερα: Μόνο το 39% των καταναλωτών δηλώνουν ότι οι πρακτικές δίκαιης / ηθικής εργασίας είναι σημαντικές και η δέσμευση για πρακτικές υγείας / ασφάλειας για τους εργαζόμενους έλαβε τη χαμηλότερη βαθμολογία, με μόνο το 36% των καταναλωτών να τη βλέπουν τους ως προτεραιότητα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


σχετικα αρθρα