ΓΕΥΣΗ

Περίπτωση Kit Kat: φαγητά και ποτά κατοχυρώνουν το σχήμα τους

από Επιμέλεια: Ειρήνη Βλασακάκη - Δημοσίευση 24 Αυγούστου 2018, 23:02 / Ανανεώθηκε 24 Αυγούστου 2018, 23:02
Περίπτωση Kit Kat: φαγητά και ποτά κατοχυρώνουν το σχήμα τους
Facebook Twitter Whatsapp

Ο αγώνας για την κατοχύρωση του εμπορικού σήματος πέρασε και στο σχήμα των τροφίμων

Η Nestle έχασε τη μάχη που έδινε για περισσότερο από δέκα χρόνια να κατοχυρώσει το σχήμα της με τις τέσσερις χαρακτηριστικές της μπάρες.

Η εταιρεία είχε λόγους να ελπίζει, εφόσον εμπορικά σήματα και πατέντες υπάρχουν για πολλά φαγητά και ποτά σε όλο τον κόσμο.

Και ενώ η Kit Kat απέτυχε στην κατοχύρωση σχήματος, η Toblerone ήταν πιο τυχερή.

Αποφασίστηκε πως το τριγωνικό σχήμα της σοκολατένιας μπάρας είναι ήδη αρκετό για να ξεχωρίσει η ταυτότητά της ως Toblerone.

Επίσης, το σχήμα της σοκολάτας θεωρείται σημείο αναφοράς, όπως το 1990 που μια γνωστή τότε διαφήμιση έλεγε «φτιαγμένο από τριγωνικά αμύγδαλα τριγωνικών δέντρων, τριγωνικό μέλι από τριγωνικές μέλισσες».

Βέβαια ακόμα και με τη γνωστή αυτή σοκολάτα τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα. Η εταιρεία Poundland ισχυρίστηκε πρόσφατα ότι μετά από μια μικρή αλλαγή που έγινε στις μπάρες της, το σχήμα της Toblerone δεν ήταν πια διακριτό.

Τελικά όμως, η Poundland αναγκάστηκε να αλλάξει το σχήμα της σοκολάτας Twin Peaks.

Στην Αγγλία, το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο χυμός λεμονιού Jif.

Αν και ο συγκεκριμένος χυμός ξεχωρίζει από άλλους, στο τέλος της δεκαετίας του ’80, υπήρξε ανταγωνισμός για το σχήμα του από μια αμερικανική εταιρεία, τη RealLemon. Στο δικαστήριο που τελικά οδηγήθηκε η RealLemon, ξεκίνησε ένας τρίπτυχος έλεγχος, για υποθέσεις όπου μια εταιρεία προσπαθεί να λανσάρει προϊόντα ή υπηρεσίες άλλης εταιρείας σαν δικές της.

Αν και δεν έχει κατοχυρωμένο σχήμα, η Βουλή των Λόρδων αποφάσισε πως ο χυμός λεμονιού Jif ήταν ήδη αρκετά αναγνωρίσιμος για να νιώσουν απειλή από την αμερικανική εταιρία.

Τελικά δεν απαγόρεψαν στη RealLemon τις συσκευασίες με σχήμα λεμονιού, θα έπρεπε όμως να είναι εμφανώς διαφορετικό από αυτό της εταιρείας Jif.

Το μπουκάλι της Coca-Cola

Η Coca-Cola είναι άλλη μια εταιρεία που ωφελείται του ξεχωριστού σχήματός της. 

 

Το διάσημό της σχήμα πρωτοεμφανίστηκε το 1916 μετά από προειδοποιήσεις ότι το αυθεντικό σχήμα της μπερδευόταν από άλλους αντιγραφείς.

Το σχήμα όμως του γνωστού μπουκαλιού κατοχυρώθηκε το 1960 με μια καινούρια εκδοχή όπου πάνω στο μπουκάλι ήταν γραμμένο το όνομα Coca-Cola.

Όμως το 1977 αποφασίστηκε ότι το σχήμα του μπουκαλιού ήταν ήδη αρκετό για να ξεχωρίσει, οδηγώντας έτσι σε ένα δεύτερο εμπορικό σήμα.

Pringles

Τι σχήμα έχουν τα πατατάκια Pringles; Ένα αρκετά ιδιαίτερο ώστε να κατοχυρωθεί.

Η πατέντα ξεκίνησε το 1976 ως «φύλλα κρούστας» που μπορούν να «κοπούν σε ελλειπτικά κομμάτια έχοντας παρόμοιο μέγεθος και σχήμα ψιλοκομμένης πατάτας και τηγανίζονται σε μια απλή φριτέζα.»

Μμμ, μοιάζει νόστιμο.

Hershey’s Kisses

Αυτά τα περίφημα αμερικανικά σοκολατάκια είναι γνωστά για το «λοφίο» που έχουν στην κορυφή τους, αρκετό για να το κατοχυρώσουν το 1920. 

Πηγή: BBC