current views are: 3

4 Ιανουαρίου 2015
Δημοσίευση15:59

Ναυτικές τραγωδίες που συγκλόνισαν τον πλανήτη

Άλλοτε ήταν εγκληματική αμέλεια, άλλοτε η πίεση για περισσότερα κέρδη. Ενίοτε είναι και ο άσχημος καιρός ή μια ατυχία.

Δημοσίευση 15:59’
αρθρο-newpost

Άλλοτε ήταν εγκληματική αμέλεια, άλλοτε η πίεση για περισσότερα κέρδη. Ενίοτε είναι και ο άσχημος καιρός ή μια ατυχία.

Άλλοτε ήταν εγκληματική αμέλεια, άλλοτε η πίεση για περισσότερα κέρδη. Ενίοτε είναι και ο άσχημος καιρός ή μια ατυχία. Η θάλασσα κατά καιρούς έχει μετατραπεί σε «υγρό» τάφο καραβιών και επιβατών.

Στην πρόσφατη ναυτική τραγωδία του Norman Atlantic που συγκλόνισε ολόκληρο τον κόσμο χάθηκαν 11 άτομα (οι αριθμοί μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή). Δραματικές σκηνές εκτυλίχθησαν όταν στο πλοίο ξέσπασε πυρκαγιά, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί.

Τα πράγματα έγιναν χειρότερα και από τον κακό συντονισμό της ιταλικής και της ελληνικής πλευράς και από τα αργά αντανακλαστικά του καπετάνιου.

Αυτό είναι το δεύτερο περιστατικό μέσα στον τελευταίο χρόνο καθώς τον Απρίλιο του 2014 σημειώθηκε ένα από τα χειρότερα δυστυχήματα της ιστορίας, στη Νότια Κορέα.

Η βύθιση του πλοίου Sewol κόστισε τη ζωή σε 295 επιβάτες, ανάμεσά τους πολλούς μαθητές ενός  γυμνασίου που πήγαιναν εκδρομή. Η υπερφόρτωση του πλοίου – τρεις φορές πάνω από  το κανονικό – και οι ολέθριες παραλείψεις του πληρώματος και του καπετάνιου (ο οποίος σε αντίθεση με τον ιταλό εγκατέλειψε το σκάφος με τα… παντελόνια κατεβασμένα) έφεραν την τραγωδία και μαζί της μία πρωτοφανή εσωτερική κρίση που οδήγησε στην παραίτηση του πρωθυπουργού της χώρας.

Η πιο πολύνεκρη ναυτική τραγωδία όλων συνέβη το 1987 στις Φιλιππίνες. Ένα φέρι που κατευθυνόταν προς την πρωτεύουσα της χώρας, τις Μανίλες, προσέκρουσε εν πλω με ένα τάνκερ που μετέφερε πετρέλαιο. Αμέσως και τα δύο πλοία τυλίχθηκαν στις φλόγες και μέσα σε λίγες ώρες βυθίστηκαν. Από τη φρικιαστική σύγκρουση, σκοτώθηκαν περίπου 4.000 άνθρωποι.

Στο πλοίο που αποκαλέστηκε αργότερα «ο Τιτανικός της Ασίας», όπως αποδείχθηκε αργότερα υπήρχαν οι διπλάσιοι επιβάτες από τη χωρητικότητά του και κανένας από τους κανόνες ασφαλείας δεν είχε τηρηθεί. Μάλιστα έπλεε δίχως άδεια καθώς δεν είχε περάσει από τους τεχνικούς ελέγχους.

Το 2006 συνέβη ακόμη ένα τρομαχτικό δυστύχημα. Ένα  φέρι από τη Σαουδική Αραβία που έπλεε προς την Αίγυπτο μεταφέροντας 1.414 επιβάτες εξαφανίζεται από τα ραντάρ στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι 1.020 εξ’ αυτών θα βυθιστούν στη θάλασσα μαζί με το σκάφος.

Ανατριχιαστικές μαρτυρίες είδαν το φως της δημοσιότητας για το μοιραίο δρομολόγιο. Όπως αποκάλυψαν οι επιζώντες το πλοίο συνέχιζε την πορεία του παρότι είχε ξεσπάσει πυρκαγιά, είτε στη μηχανή του πλοίου, είτε στο υπόγειο με τα αυτοκίνητα. Όλα αυτά την ώρα που στην περιοχή επικρατούσαν κάκιστες καιρικές συνθήκες που έκαναν το γερασμένο και γεμάτο παραβιάσεις των κανόνων ασφαλείας πλοίο να πλέει σαν καρυδότσουφλο στη μανιασμένη θάλασσα.  Μέσα σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η καθυστερημένη αντίδραση των αιγυπτιακών αρχών, μόλις 10 ώρες αφότου πιστεύεται πως βυθίστηκε.

 

Στη χώρα μας, η χειρότερη ναυτική τραγωδία των τελευταίων χρόνων σημειώθηκε τον Οκτώβριο του 2000. Το Express Samina καθώς προσέγγιζε το λιμάνι της Πάρου χτύπησε δύο νησίδες με αποτέλεσμα να προκληθεί ρήγμα στα δεξιά ύφαλά του.

Αμέσως το σκάφος πήρε νερά και έπειτα από μόλις 25 λεπτά αργότερα βυθίστηκε.

Συνολικά 81 άτομα χάθηκαν στον βυθό της θάλασσας, με την αντίδραση του πληρώματος να κρίνεται ανεπαρκής. Παράλληλα το πλοίο – ηλικίας 35 ετών είχε πολύ σοβαρά προβλήματα, με ένα μέλος του πληρώματος πριν το ναυάγιο να παραιτείται καταγγέλλοντας ότι το πλοίο ήταν αναξιόπλοο.


σχετικα αρθρα