current views are: 1

28 Απριλίου 2015
Δημοσίευση08:21

Ανατροπή: Ισόβια για τον καπετάνιο του Sewol

Σε ισόβια κάθειρξη καταδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό ο καπετάνιος του οχηματαγωγού Sewol, στο ναυάγιο του οποίου πριν από ένα χρόνο έχασαν τη ζωή τους 304 άνθρωποι, ανακοίνωσε δικαστική πηγή.

Δημοσίευση 08:21’
αρθρο-newpost

Σε ισόβια κάθειρξη καταδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό ο καπετάνιος του οχηματαγωγού Sewol, στο ναυάγιο του οποίου πριν από ένα χρόνο έχασαν τη ζωή τους 304 άνθρωποι, ανακοίνωσε δικαστική πηγή.

Σε ισόβια κάθειρξη καταδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό ο καπετάνιος του οχηματαγωγού Sewol, στο ναυάγιο του οποίου πριν από ένα χρόνο έχασαν τη ζωή τους 304 άνθρωποι, ανακοίνωσε δικαστική πηγή.

Το εφετείο της πόλης Γκουανγκζού, στο νότο, έκρινε τον Λι Ζουν-σακ ένοχο ανθρωποκτονιών, ανακοίνωσε η κατηγορούσα αρχή.

Πρωτοδίκως τον Νοέμβριο, ο καπετάνιος του οχηματαγωγού είχε αθωωθεί από την κατηγορία αυτή και είχε καταδικαστεί σε κάθειρξη 36 ετών για σοβαρές παραλείψεις των καθηκόντων του. Η απαλλαγή του από την κατηγορία της ανθρωποκτονίας είχε προκαλέσει την οργή των οικογενειών των θυμάτων.

Υπενθυμίζεται ότι το υπερφορτωμένο οχηματαγωγό βυθίστηκε στ΄ανοιχτά του νότιου νησιού Τζίντο στις 16 Απριλίου 2014 μαζί με τους 476 επιβαίνοντες σε αυτό, από τους οποίους 325 ήταν μαθητές του ίδιου λυκείου που ξεκινούσαν τη σχολική τους εκδρομή. Από τα 304 θύματα της τραγωδίας, 250 ήταν μαθητές.

Οι γενικοί εισαγγελείς είχαν ζητήσει την ποινή του θανάτου σε βάρος του κατηγορούμενου κρίνοντας ότι αυτός είχε εγκαταλείψει στην τύχη τους τους επιβάτες γνωρίζοντας απολύτως ότι επρόκειτο να πεθάνουν.

Η έρευνα κατέδειξε ένα συνδυασμό παραγόντων, από την υπερφόρτωση του πλοίου έως την ανικανότητα του πληρώματος, τις παράνομες εργασίες προσθήκης χώρων που αποδυνάμωσαν το αξιόπλοο του πλοίου, τη διαφθορά αξιωματούχων, τη συμπαιγνία μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων, τον βραδύ ρυθμό της επιχείρησης διάσωσης, όπως και την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των σωστικών συνεργείων.

Ωστόσο, η οργή των οικογενειών επικεντρώθηκε στα μέλη του πληρώματος, τα οποία ήταν από τους πρώτους που ανέβηκαν στις σωσίβιες λέμβους, εγκαταλείποντας στην τύχη τους εκατοντάδες επιβάτες στοιβαγμένους στο πλοίο που βυθιζόταν.

Ο θυμός των οικογενειών δεκαπλασιάστηκε όταν έγινε φανερό πως το πλήρωμα είχε δώσει εντολή στους επιβάτες να μην κινηθούν.

Σε βίντεο που είχαν τραβήξει μαθητές με τα κινητά τους τηλέφωνα και βρέθηκαν κατά την ανάσυρση των σορών από το ναυάγιο, ακουγόταν μήνυμα από τα μεγάφωνα που έδινε εντολή στους επιβάτες να μείνουν στις θέσεις τους, ενώ το πλοίο έπαιρνε όλο και μεγαλύτερη κλίση.


σχετικα αρθρα