current views are: 20

19 Φεβρουαρίου 2017
Δημοσίευση08:02

Τα σημαντικότερα μνημεία ανά τον κόσμο που μετατράπηκαν σε πασαρέλες για χάρη της μόδας

Η πρόταση του ιταλικού οίκου Gucci για τη διεξαγωγή ντεφιλέ στον χώρο της  Ακρόπολης ήταν αδιαμφισβήτητα η είδηση της εβδομάδας.

Δημοσίευση 08:02’

Η πρόταση του ιταλικού οίκου Gucci για τη διεξαγωγή ντεφιλέ στον χώρο της  Ακρόπολης ήταν αδιαμφισβήτητα η είδηση της εβδομάδας.

Η πρόταση του ιταλικού οίκου Gucci για τη διεξαγωγή ντεφιλέ στον χώρο της  Ακρόπολης ήταν αδιαμφισβήτητα η είδηση της εβδομάδας.

Το ομόφωνο “ΌΧΙ” του ΚΑΣ για την τέλεση επίδειξης υψηλής ραπτικής στο εμβληματικό μνημείο, για πολλούς θεωρήθηκε ένα σαφές μήνυμα της Ελλάδας το οποίο ξεδιαλύνει τις αυταπάτες ορισμένων που θέλουν τη χώρα να εμπορευματοποιεί την πολιτισμική της κληρονομία στο βωμό της εφήμερης -διαφήμισης. 

Τελικά η Ακρόπολη δεν “φόρεσε” το Gucci σύνολο που της προτάθηκε, με την απόρριψη του αιτήματος να προκαλεί την αντίδραση των ολίγων που θεώρησαν ότι το θέμα χωρούσε συζήτηση, φέρνοντας μάλιστα ως παράδειγμα τις περιπτώσεις άλλων χωρών που είπαν το πολυπόθητο “Ναι” παραχωρώντας μνημεία και μουσεία στη διάθεση των οίκων μόδας. Σημειώνεται δε ότι στις περισσότερες εξ’ αυτών περιπτώσεις τα διάσημα fashion brand αποτέλεσαν ένα είδος χορηγού, χρηματοδοτώντας τους αρχαιολογικούς χώρους για την αναστήλωση τους.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το μακρινό παρελθόν η Ακρόπολη είχε αποτελέσει το ιδανικό σκηνικό για την φωτογράφιση του Christian Dior. Ειδικότερα το 1951 ο φωτογράφος του γαλλικού περιοδικού Paris Match, Jean Pierre Pedrazzini, ταξίδεψε στην Αθήνα, φωτογραφίζοντας μερικά από τα ωραιότερα μοντέλα του γαλλικού οίκου στο Ερέχθειο με σκοπό την παρουσίαση της νέας συλλογής του Γάλλου μόδιστρου.

Σινικό Τείχος-Fendi (2007)

Φώτα, λάμψη και καλλίγραμμα μοντέλα  συνέθεσαν το παζλ της πιο πολυσυζητημένης επίδειξης hot couture το 2007. Το Σινικό Τείχος φιλοξένησε την επίδειξη μόδας του Fendi και δεν ήταν λίγοι οι αστέρες που έσπευσαν να θαυμάσουν από κοντά το πλούσιο θέαμα.

Μουσείο Ροντέν -Dior (2015)

Για πολλούς ο Dior έκανε την διαφορά με την επίδειξη μόδας που διοργάνωσε τον Ιανουάριο του 2015 στο Μουσείο Ροντέν στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού. Ο γνωστός γαλλικός οίκος υψηλής ραπτικής αποκάλυψε τα σχέδια του για την κολεξιόν άνοιξη/καλοκαίρι 2015 με το σκηνικό στο γαλλικό μουσείο να μοιάζει βγαλμένο από παραμύθι.

Μουσείο Λούβρου -Dior (2015)

Ο Dior φαίνεται πως έχει αδυναμία στα μουσεία της Γαλλίας γεγονός που μαρτυρά το ντεφιλέ που διοργάνωσε τoν Οκτώβριο του 2015 στο Μουσείο του Λούβρου. Σήμα κατατεθέν της επίδειξης αποτέλεσε το πελώριο βουνό από λουλούδια που είχε στηθεί στην αυλή του μουσείου και το οποίο προϊδέαζε για το ύφος της συλλογής καθώς αφορούσε την ανοιξιάτικη σειρά του οίκου μόδας.

Όπερα του Σιδνεϊ -Dion Lee (2016)

Είναι Μάιος του 2016 όταν ο  σχεδιαστής Dion Lee αποφασίζει να μετατρέψει σε ένα απέραντο catwalk την όπερα του Σίδνει. Πανύψηλα μοντέλα  φορούν τις δημιουργίες του Αυστραλιανού μόδιστρου, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και τα φλας των φωτογράφων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η όπερα του Σίδνει δεν χρησίμευσε ως “καμβάς” καλλιτεχνικής δραστηριότητας μόνο από τον Dion Lee καθώς τον Μάρτιο του 2010 τουλάχιστον 5000 άνθρωποι πόζαραν γυμνοί για τον Αμερικανό καλλιτέχνη Σπένσερ Τούνικ. 

Κούβα – Chanel (2016)

Ξυπνώντας μνήμες από την κουμμουνιστική επανάσταση του 1959 τότε που για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε επίδειξη μόδας στη Κούβα , η Chanel μετέτρεψε σε ιδιωτικό runway έναν από τους πιο κεντρικούς δρόμους -τον Prado στην Αβάνα. Το show προσέλκυσε  πλήθος κατοίκων της περιοχής οι οποίοι συγκεντρώθηκαν για να παρακολουθήσουν το θέαμα μόδας να ξεδιπλώνεται, και τους επισκέπτες να καταφτάνουν σε μια πολύχρωμη αυτοκινητοπομπή από ειδικά ενοικιαζόμενα vintage αυτοκίνητα. 

Αβαείο του Γουέστμινστερ-Gucci (2016)

Το 2016 ο οίκος Gucci φάνηκε πιο τυχερός σε σχέση με το 2017 παίρνοντας το “πράσινο φως” από την αντίστοιχη  αγγλική ΚΑΣ για το ντεφιλέ του στο Αβαείο του Γουέστμινστερ. Η απόφαση αυτή ωστόσο χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως πρωτοφανή εμπορική κίνηση, η οποία μάλιστα τότε είχε αναστατώσει την συντηρητική πτέρυγα της Εκκλησίας της Αγγλίας.

Φοντάνα ντι Τρέβι -Fendi (2016)

Άλλοι κάνουν ευχές , ο Fendi επέλεξε να κάνει επίδειξη μόδας. Το μνημείο ορόσημο της Ρώμης,  τον Ιούλιο του 2016 μετετράπη σε πασαρέλα στο πλαίσιο του εορτασμού της 90ης επετείου τoυ διάσημου οίκου, ενώ λέγεται ότι ο Fendi ξόδεψε σχεδόν 2 εκατ. ευρώ προκειμένου να το αποκαταστήσει . O Karl Lagerfeld συγκέντρωσε τα κορυφαία μοντέλα, προσκάλεσε τους διάσημους φίλους του και έστησε μπροστά από το σιντριβάνι μια μεγάλη διάφανη πασαρέλα από γυαλί.


σχετικα αρθρα