ΔΙΕΘΝΗ

WikiLeaks : Η Δαμασκός ήταν πίσω από τις επιθέσεις στις σκανδιναβικές πρεσβείες.

Δημοσίευση 27 Δεκεμβρίου 2010, 13:33 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
WikiLeaks : Η Δαμασκός ήταν πίσω από τις επιθέσεις στις σκανδιναβικές πρεσβείες.
Facebook Twitter Whatsapp

Η Συρία διευκόλυνε τις επιθέσεις κατά των σκανδιναβικών πρεσβειών στη Δαμασκό που σημειώθηκαν στις αρχές του 2006 κατά τη διάρκεια των βίαιων διαδηλώσεων για τα σκίτσα του Μωάμεθ.

Η Συρία διευκόλυνε τις επιθέσεις κατά των σκανδιναβικών πρεσβειών στη Δαμασκό που σημειώθηκαν στις αρχές του 2006 κατά τη διάρκεια των βίαιων διαδηλώσεων για τα σκίτσα του Μωάμεθ.

Σύμφωνα με αμερικανικό διπλωματικό τηλεγράφημα, το οποίο διέρρευσε από τον ιστότοπο WikiLeaks, ο πρωθυπουργός της Συρίας Μοχαμάντ Νάτζι,λίγες ημέρες πριν τις ταραχές “είχε δώσει την εντολή” στον Μεγάλο Μουφτή της Συρίας να διατάξει τους ιμάμηδες να χρησιμοποιήσουν "πολύ σκληρές λέξεις" στα κηρύγματά τους της προσευχής της Παρασκευής.

Οι πληροφορίες της αμερικανικής διπλωματίας προέρχονται από ένα μεγάλο θρησκευτικό σουνίτη ηγέτη, με μεγάλη επιρροή στην Δαμασκό, ο οποίος  έδωσε άδεια να συνεχιστούν για μεγάλο χρονικό διάστημα οι ταραχές και όταν πλέον πίστεψε ότι "πέρασε το μήνυμα", κινητοποίηθηκε για να τις σταματήσει απειλώντας ότι θα χρησιμοποιήσει βία.

Το μήνυμα της Δαμασκού προς τη Δύση, πάντα σύμφωνα με τον θρησκευτικό ηγέτη, ήταν: "Ορίστε τί θα συνέβαινε αν επιτρέπαμε να υπάρξει πραγματική δημοκρατία (στη χώρα) και αφήναμε τους ισλαμιστές να αποφασίζουν".

Στις 4 Φεβρουαρίου 2006 η πρσβεία της Δανίας στη Δαμασκό, στο κτίριο της οποίας στεγάζονταν οι αντιπροσωπείες της Σουηδίας και της Χιλής καθώς και η νορβηγική πρεσβεία, πυρπολήθηκε από διαδηλωτές οι οποίοι διαμαρτύρονταν για τη δημοσίευση 12 σκίτσων του Μωάμεθ από εφημερίδα της Δανίας.

Η Δανία είχε ανακαλέσει τον πρεσβευτή της στη Δαμασκό για να διαμαρτυρηθεί για την ελλιπή προστασία που είχαν προσφέρει οι αρχές της Συρίας.

Η εφημερίδα Aftenposten, που δημοσίευσε αυτό το αμερικανικό διπλωματικό τηλεγράφημα στον ιστότοπό της, έλαβε το Δεκέμβριο με άγνωστο τρόπο και τα 250.000 τηλεγραφήματα που έχει στη διάθεσή του ο WikiLeaks, χωρίς να έχει κάνει κάποια συμφωνία με τον ιστότοπο, όπως τα πέντε έντυπα (New York Times, Guardian, Le Monde, El Pais, Der Spiegel) που δημοσιεύουν τα διπλωματικά έγγραφα που έχουν διαρρεύσει.