ΔΙΕΘΝΗ

"Φρένο χρέους" βάζει η Γερμανία στον μηχανισμό στήριξης του ευρώ

Δημοσίευση 3 Ιανουαρίου 2011, 20:04 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
"Φρένο χρέους" βάζει η Γερμανία στον μηχανισμό στήριξης του ευρώ
Facebook Twitter Whatsapp

Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel στόχος του Βερολίνου είναι, οι χώρες που θα προσφεύγουν στο μηχανισμό στήριξης του ευρώ, να αναλαμβάνουν αυστηρές δεσμεύσεις, ακόμα και την επιβολή «φρένου χρέους» κατά το πρότυπο της Γερμανίας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel στόχος του Βερολίνου είναι, οι χώρες που θα προσφεύγουν στο μηχανισμό στήριξης του ευρώ, να αναλαμβάνουν αυστηρές δεσμεύσεις, ακόμα και την επιβολή «φρένου χρέους» κατά το πρότυπο της Γερμανίας.

Συγκεκριμενοποιούνται τα σχέδια του Βερολίνου για το Μόνιμο Μηχανισμό Στήριξης του ευρώ (ESM) που προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ μετά το 2013 και θα αντικαταστήσει το σημερινό μηχανισμό EFSF βάσει της απόφασης του τελευταίου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες.

Ενώ η σχετική απαγόρευση έχει ήδη συνταγματική ισχύ στη Γερμανία, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Spiegel, σε αντίθεση με τον ισχύοντα σήμερα μηχανισμό EFSF, ο υπό σύσταση μηχανισμός ΕSM θα μπορεί να αγοράζει ομόλογα υπερχρεωμένων χωρών, προκειμένου να μη χρειάζεται η συνδρομή της ΕΚΤ .

Το δημοσίευμα του Spiegel αναφέρει ότι ο μηχανισμός δεν θα είναι ένα αυθύπαρκτο Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο δίπλα στην ΕΚΤ, όπως προέβλεπαν τα «σχέδια επί χάρτου» του γερμανικού υπ. Οικονομικών που είχαν διαρρεύσει πριν από τα Χριστούγεννα. 

Αντίθετα ο μελλοντικός μηχανισμός ESM θα είναι ένα «διακρατικό εργαλείο των χωρών-μελών της Ευρωζώνης». Αυτό σημαίνει ότι όλες οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται ομόφωνα, κατά συνέπεια κάθε μέλος θα έχει δικαίωμα βέτο.

Οι αρχικοί, βασικοί σχεδιασμοί του υπ. Οικονομικών του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε (CDU) για ένα Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο είναι αντικείμενο ενδοκυβερνητικής κριτικής. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, σε «εσωτερικό σημείωμα» με παραλήπτη τον υπ. Οικονομίας Ράινερ Μπρούντερλε (FDP), αναφέρεται ότι ενέχει τον κίνδυνο «με το χρόνο να μετατραπεί σε πυρήνα μιας πολιτικά κατευθυνόμενης ένωσης μεταφοράς πόρων».