ΔΙΕΘΝΗ

Ο αστρονομικός γρίφος με την κότα και το αυγό

Δημοσίευση 10 Ιανουαρίου 2011, 21:43 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Ο αστρονομικός γρίφος με την κότα και το αυγό
Facebook Twitter Whatsapp

Η ανακάλυψη μίας μαύρης τρύπας σε ένα κοντινό γαλαξία νάνο, μπορεί να δώσει εξηγήσεις για την δημιουργία και την εξέλιξη των γαλαξιών, καθώς σχεδόν κάθε μεγάλος γαλαξίας γύρω από το κέντρο του περιβάλλεται από μία πλειάδα αστέρων, αυτό το κέντρο ονομάζεται μαύρη τρύπα και το αστρονομικό ερώτημα που απασχολεί τους επιστήμονες μοιάζει με την ερώτηση “αν έκανε το αυγό την κότα ή η κότα το αυγό”.

Προσπαθώντας οι επιστήμονες να ανακαλύψουν αν προϋπήρξε η μαύρη τρύπα ή το σύμπλεγμα των αστεριών που την περιβάλλει, εξέτασαν τον γαλαξία νάνο Henize 2-10.

Οι πρώτες ενδείξεις της έρευνας αποκαλύπτουν, ότι ο μικροσκοπικός γαλαξίας δεν έχει ακόμα σχηματίσει αυτό το χαρακτηριστικό σύμπλεγμα των αστεριών, ενώ στο πρώιμο αυτό στάδιο της εξελικτικής του πορείας πιθανότατα έχει σχηματίσει μία μαύρη τρύπα.

Το σχήμα του γαλαξία Henize 2-10, είναι ακόμα ακανόνιστο και ακόμα διαμορφώνεται δίνοντας σημαντικές πληροφορίες στους αστρολόγους για τα πρώτα στάδια της ζωής των γαλαξιών.

Επίσης αυτή η νέα ανακάλυψη πληροφορεί ότι οι γαλαξίες σχηματίζουν πρώτα το κέντρο τους και στην συνέχεια σχηματίζονται τα αστέρια που το περιβάλλουν.

Η Amy Reines υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια, η οποία ανακάλυψε την μαύρη τρύπα δήλωσε ότι : “ Πρόκειται για αξιόπιστες πληροφορίες αλλά δεν θα έλεγα ότι έχουμε καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα, γιατί ακόμα δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει μία σταθερή διαδικασία στον σχηματισμό των γαλαξιών”.

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις