current views are: 14

25 Οκτωβρίου 2019
Δημοσίευση14:09

«Μαμά, πεθαίνω»: Το ανατριχιαστικό SMS που φέρεται να έστειλε Βιετναμέζα μέσα από το φορτηγό του θανάτου στο Έσσεξ

«Λυπάμαι μαμά, ο δρόμος μου για το εξωτερικό δεν πέτυχε»

Δημοσίευση 14:09’

«Λυπάμαι μαμά, ο δρόμος μου για το εξωτερικό δεν πέτυχε»

Ανδρόγυνο από το Βιετνάμ, εξέφρασε φόβους ότι η κόρη τους βρισκόταν στο φορτηγό – νεκροφόρα με τα 39 θύματα, στο Έσσεξ.

Όπως μεταδίδουν τα βρετανικά ΜΜΕ, η Pham Thi Tra My έστειλε μηνύματα στη μητέρα της την 22η Οκτωβρίου, λέγοντας ότι ασφυκτιά μέσα στο φορτηγό. «Λυπάμαι μαμά, ο δρόμος μου για το εξωτερικό δεν πέτυχε», «Μαμά σ’ αγαπώ και τον μπαμπά πολύ. Πεθαίνω επειδή δεν μπορώ να αναπνεύσω», έγραψε στα τελευταία της μηνύματα η 26χρονη.

Η οικογένεια απευθύνθηκε για βοήθεια σε οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων του Βιετνάμ. Η μητέρα της 26χρονης υποστηρίζει ότι η κόρη της ταξίδεψε στην Κίνα για να μπορέσει να φτάσει στο Ηνωμένο Βασίλειο, ελπίζοντας σε μια καλύτερη ζωή. Η οργάνωση Hoa Nghiem μέσω social media ανήρτησε φωτογραφία της νεαρής. Στην ανάρτηση σημειώνεται πως υπάρχουν ακόμα έξι άνθρωποι που μπορεί να βρίσκονταν μέσα στο φορτηγό στο Εσσεξ, για το οποίοι οι έρευνες στρέφονται σε εμπλοκή Κινέζων δουλεμπόρων.

Την ίδια στιγμή, δύο ακόμη άτομα συνελήφθησαν για την υπόθεση. Ειδικότερα, στα χέρια των αρχών έπεσαν ένας 38χρονος άνδρας και με 38χρονη γυναίκα από την πόλη Γουόρινγκτον, με την κατηγορία της συνωμοσίας για διακίνηση ανθρώπων και για ανθρωποκτονία.

Έτσι, μετά και τη σύλληψη την περασμένη Τετάρτη του Μο Ρόμπινσον, του οδηγού του φορτηγού, στο ψυγείο-κοντέινερ του οποίου βρέθηκαν οι σοροί των 39 Κινέζων μεταναστών- στα χέρια της βρετανικής αστυνομίας βρίσκονται τρία άτομα. «Προχωρήσαμε στην εκτέλεση ενταλμάτων σύλληψης στο Τσέσιρ στο πλαίσιο της έρευνας για τα 39 πτώματα που βρέθηκαν σε ρυμουλκούμενο φορτηγού στο Γκρέις. Ένας 38χρονος άνδρας και μια 38χρονη γυναίκα από το Γουόριγκτον συνελήφθησαν», ανέφερε εκπρόσωπος της αστυνομίας του Εσσεξ.

Οι εξελίξεις αυτές έρχονται την ώρα που στο φως της δημοσιότητας βγαίνουν νέα σοκαριστικά στοιχεία για τη φρικιαστική υπόθεση .

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, οι 39 Κινέζοι μετανάστες (31 άνδρες, 8 γυναίκες και ένα ανήλικο) φέρεται να είχαν κλειδωθεί για μέρες μέσα στο κοντέινερ που έμελλε να γίνει το φέρετρό τους.

Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Guardian, οι άνθρωποι ήταν ήδη παγιδευμένοι μέσα στο φορτηγό, όταν αυτό έφτανε στις βελγικές ακτές με προορισμό την Αγγλία. Οι βελγικές Αρχές ανέφεραν ότι τα θύματα ήταν στοιβαγμένα μέσα στο φορτηγό για τουλάχιστον δέκα ώρες, με θερμοκρασίες που έφταναν ως και τους μείον 25 βαθμούς Κελσίου.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του βελγικού λιμανιού Zeebrugge, απ’ όπου και ξεκίνησε το ταξίδι του θανάτου, «ένα κοντέινερ-ψυγείο, όπως αυτό, είναι τελείως σφραγισμένο». Εργαζόμενοι στα λιμάνια δηλώνουν στην Daily Mail ότι «ακόμα και αν δεν είχε ενεργοποιηθεί η ψύξη, όποιος ήταν κλεισμένος μέσα στο κοντέινερ για μεγάλο χρονικό διάστημα θα πέθαινε από ασφυξία. Τα φέρετρα έχουν περισσότερο αέρα από αυτά τα κοντέινερ όταν είναι σφραγισμένα».

Οι νεκροψίες στα θύματα έχουν ήδη ξεκινήσει και απ’ αυτές να εξακριβωθεί αν τα θύματα έχασαν τη ζωή τους από το κρύο ή από ασφυξία.

Μέσα σε μια εβδομάδα το κοντέινερ είχε περάσει δύο φορές από τη Μάγχη

Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει η Daily Mail, το κοντέινερ μέσα στο οποίο βρέθηκαν τα 39 θύματα είχε περάσει δύο φορές το κανάλι ανάμεσα στο Βέλγιο και τη Βρετανία μέσα σε μία εβδομάδα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα, το φορτηγό-ψυγείο είχε κάνει στάση στα καυτά προσφυγικά περάσματα της Δουνκέρκης (παραμεθόριος πόλη στη γαλλική ακτή της Μάγχης κοντά στα βελγικά σύνορα) και του Καλέ στη Γαλλία, σε τρία ταξίδια που έκανε στο Βέλγιο προτού φτάσει στο λιμάνι του Ζεεμπρούγκε.

Αυτά τα στοιχεία ενισχύουν τις υποψίες ότι το φορτηγό το οποίο νοικιαζόταν έναντι 250 λιρών την εβδομάδα, μπορεί να έχει χρησιμοποιηθεί πολλές φορές από δουλεμπόρους.

Η συμμορία των «Snakeheads»

Πηγές που επικαλείται η εφημερίδα «Daily Mail» αναφέρουν ότι οι άτυχοι μετανάστες ήταν από τη Φουτζιάν, μια φτωχή επαρχία της νοτιοανατολικής Κίνας την οποία ελέγχουν δουλέμποροι, γνωστοί ως «Snakeheads» (κεφάλια φιδιών), οι οποίοι χρεώνουν 20.000 λίρες για να περνούν λαθραία μετανάστες στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω Σερβίας, Ουγγαρίας, Αυστρίας και Γαλλίας.

Πρόκειται για την ίδια συμμορία δουλεμπόρων που είχαν κατηγορηθεί και για την τραγωδία με τους 58 Κινέζους μετανάστες που βρέθηκαν νεκροί στο Ντόβερ, το 2000.

Μάλιστα, η συμμορία λέγεται πως έχει στενές επαφές και με τους γκάνγκστερ της «Τριάδας», μιας άλλης συμμορίας φόβητρο στην Κίνα.

Οι Snakeheads βρίσκουν ανθρώπους σε ανέχεια, τους υπόσχονται μια καλύτερη ζωή στη Δύση και αφού τους χρεώνουν 30.000 λίρες Αγγλίας για το ταξίδι, τους μεταφέρουν στην Ευρώπη για να τους κάνουν σύγχρονους σκλάβους. Τους μεταφέρουν από τη Φουτζιάν στην Ευρώπη όπου τους βρίσκουν καταλύματα και στη συνέχεια τους επιβιβάζουν σε φορτηγά που μεταφέρουν προϊόντα, σε άθλιες συνθήκες, χωρίς τουαλέτα, φαγητό και νερό.

Και όταν οι «πελάτες» τους πιάσουν δουλειά στις ευρωπαϊκές χώρες όπου θα μεταφερθούν, θα πρέπει να αρχίσουν να αποπληρώνουν τους Snakeheads για το ταξίδι των 30.000 λιρών. Σύμφωνα με πηγή που μίλησε στη Mirror αλλά δεν θέλησε να κατονομαστεί, οι μετανάστες αρχίζουν να πληρώνουν τη συμμορία μόλις πιάσουν δουλειά και με στόχο να ξεπληρώσουν το χρέος τους σε διάστημα τριών ετών. Αν δεν το κάνουν, οι Snakeheads πιέζουν τις οικογένειές τους στην Κίνα να πληρώσουν το χρέος.

Καθώς οι έρευνες εξακολουθούν να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη σε Ιρλανδία, Βέλγιο, Κίνα και Βρετανία, η βρετανική Αστυνομία συνεχίζει την ανάκριση του οδηγού του φορτηγού, Μο Ρόμπινσον. Στο μεταξύ, η ιρλανδική εταιρεία μεταφορών, στην οποία ανήκει το φορτηγό, ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε πλήρη συνεργασία με τις αστυνομικές Αρχές, επιμένοντας πως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την υπόθεση ο 25χρονος Ρόμπινσον. Παράλληλα, υπάρχουν αναφορές ότι οι αστυνομικοί επικεντρώνουν τις έρευνές τους σε τρεις υπόπτους , μέλη συμμορίας που έχει έδρα στη Βόρεια Ιρλανδία, στην πόλη Άρμαγκ.

 

σχετικα αρθρα