current views are: 9

29 Μαρτίου 2018
Δημοσίευση20:09

Πώς o όμιλος της Cambridge Analytica επηρέαζε εκλογές σε όλο τον κόσμο

Από τη Λετονία μέχρι τη Νιγηρία και το Πακιστάν, ο όμιλος SCL καμάρωνε ότι κατάφερε να επηρεάσει τους ψηφοφόρους

Δημοσίευση 20:09’

Από τη Λετονία μέχρι τη Νιγηρία και το Πακιστάν, ο όμιλος SCL καμάρωνε ότι κατάφερε να επηρεάσει τους ψηφοφόρους

Έγγραφα που δημοσιοποιήθηκαν την Πέμπτη από τη βρετανική κυβέρνηση αποκαλύπτουν πώς η αμαρτωλή Cambridge Analytica και οι εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόταν επηρέασαν εκλογές σε όλο τον κόσμο, από τη Λετονία μέχρι τη Νιγηρία.

Σε κάποιες περιπτώσεις οι σύμβουλοι προσπαθούσαν να πείσουν τους αναποφάσιστους ψηφοφόρους να μην προσέλθουν στις κάλπες, ενώ σε άλλες δημιουργούσε «κινήματα νέων» χωρίς εμφανείς πολιτικές συνδέσεις.

Το σκάνδαλο της CA ξέσπασε στα μέσα Μαρτίου, όταν το πρώην στέλεχός της Κρίστοφερ Γουάιλι αποκάλυψε ότι η εταιρεία είχε συλλέξει με αδιαφανείς διαδικασίες δεδομένα για 50 εκατομμύρια χρήστες του Facebook, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία ψυχολογικών προφίλ των χρηστών. Τα προφίλ αυτά επέτρεπαν στην εταιρεία να στέλνει εξατομικευμένα μηνύματα που έριχναν λάσπη στη Χίλαρι Κλίντον και στήριζαν τον Ντόναλντ Τραμπ στις εκλογές του 2016.

Ο Γουάιλι υποστήριξε αργότερα ότι η Cambridge Analytica κατάφερε να επηρεάσει και το βρετανικό δημοψήφισμα υπέρ του Brexit.

Έγγραφα που έφερε στο φως ο πληροφοριοδότης δόθηκαν την Πέμπτη στη δημοσιότητα από επιτροπή του βρετανικού κοινοβουλίου, το οποίο διερευνά το ρόλο της Cambridge Analytica και του Facebook στο δημοψήφισμα για Brexit.

Τα ντοκουμέντα, αναφέρει το BBC, αφορούν τόσο τη CA όσο και το μητρικό της όμιλο, SCL Group, αλλά και τις συνεργαζόμενες εταιρείες Global Science Research και Aggregate IQ.

Σε αρχείο που αφορά το έργο της SCL Global στις εκλογές της Νιγηρίας, ο όμιλος αναφέρει ότι «αντί να προσπαθήσουμε να κινητοποιήσουμε τους αναποφάσιστους ώστε να ψηφίσουν για τους πελάτες μας, μια αποτελεσματικότερη στρατηγική θα ήταν να πείσουμε τους ψηφοφόρους της αντιπολίτευσης να μην ψηφίσουν καν».

Αυτό επετεύχθη «διοργανώνοντας συλλαλητήρια κατά των εκλογών την ημέρα της ψηφοφορίας» και χρησιμοποιώντας «τοπικούς θρησκευτικούς ηγέτες ώστε να μεγιστοποιήσουν την επιρροή τους στις θρησκευόμενες, επαρχιακές κοινότητες».

Για την περίπτωση του Τρινιντάντ, η SCL υπερηφανεύεται για το λανσάρισμα καμπάνιας με πολιτικά γκράφιτι και για τη διασπορά μηνυμάτων που έδειχναν να προέρχονται από τη νεολαία αλλά χωρίς να αποκαλύπτουν σύνδεση με «συγκεκριμένα κόμματα». Ως αποτέλεσμα, κατάφερε να δημιουργήσει ένα «ενωμένο κίνημα της νεολαίας».

Στη Λετονία, η SCL διαπίστωσε ότι «στην καρδιά των εκλογών» βρίσκονταν «ανομολόγητες εθνικές εντάσεις», δεδομένου ότι οι Λετονοί «κατηγορούν σιωπηλά τη Ρωσία ότι τους κλέβει τις δουλειές».

«Έχοντας υπόψη αυτά τα στοιχεία, η SCL μπόρεσε να θέσει αυτά τα θέματα στα [προεκλογικά] μηνύματα των πελατών της» αναφέρεται στα έγγραφα.

Επιπλέον, το υλικό που δημοσιοποιήθηκε επιβεβαιώνει ότι η SCL συνεργάστηκε με το βρετανικό Φόρεϊν Όφις «στον στρατηγικό σχεδιασμό της καταστολής του βίαιου τζιχαντισμού» στο Πακιστάν.

Σχολιάζοντας τη συνεργασία, Βρετανός αξιωματούχος του οποίου το όνομα διαγράφηκε από τα έγγραφα δήλωνε για την SCL: «Όχι μόνο θα τους συνιστούσα, αλλά θα εργαζόμουν ξανά μαζί τους οποιαδήποτε στιγμή».


σχετικα αρθρα