current views are: 11

28 Απριλίου 2021
Δημοσίευση07:33

medioΠΙΛΑΦΟ με την απλικέσια που λέει «όχι» – Μαγειρεύει ο Χρήστος Ξανθάκης

Ο Χρήστος Ξανθάκης σχολιάζει όλα τα καυτά θέματα στο μιντιακό τοπίο.

Δημοσίευση 07:33’

Ο Χρήστος Ξανθάκης σχολιάζει όλα τα καυτά θέματα στο μιντιακό τοπίο.

* Σε όλους μας και όλες μας, έχει τύχει. Γι’ αυτό το πράγμα λέω που κάνεις στο κινητό ένα ψάξιμο για φούρνο μικροκυμάτων (ψυγείο, πλυντήριο, δονητή κλπ. κλπ) και λίγη ώρα αργότερα, ενώ είσαι σ’ ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης σου σκάει μύτη η διαφημισούλα γι’ αυτό ακριβώς το προϊόν που πριν από λίγη είχες βάλει στο μάτι. Δεν είναι τυχαίο, δεν γίνεται για πλάκα και δεν πρόκειται για πρωτοβουλία κάποιου ταχυδακτυλουργού του διαδικτύου. Για απλή παρακολούθηση πρόκειται, η οποία στο 99% των περιπτώσεων γίνεται μέσω κάποιας app –ελληνιστί απλικέσιας.
* Γιατί η απλικέσια δίνει πληροφορίες για αυτό το πράγμα που κοιτάς εσύ εκείνη την ώρα και τις παίρνει αυτές τις πληροφορίες ο διαφημιστής και τις προωθεί στον διαφημιζόμενο και σου έρχεται ύστερα εσένα η διαφημισούλα που είναι το όνειρο κάθε στελέχους:
Απολύτως στοχευμένη και ταιριασμένη στις ανάγκες, στις επιθυμίες στις απορίες σου.
Αυτό που ψάχνετε, αυτό θα βρείτε που έλεγε και ένα παλιό σποτάκι…
* Τώρα λοιπόν έρχεται η Apple και φέρνει μια αναβάθμιση για τα κινητά της και τις ταμπλέτες της, που περιλαμβάνει ένα καινούριο εργαλείο προστασίας της ιδιωτικής ζωής και περιήγησης:
Το App Tracking Transparency, που όταν μπαίνεις σε μια απλικέσια και ετοιμάζεται αυτή να στείλει τα στοιχεία σου, τις προτιμήσεις σου, τις κινήσεις σου στους διαφημιστές (και όχι μόνο, υπάρχουν και οι πολιτικοί μην το ξεχνάμε…), θα σου βγάζει δύο επιλογές:
Είτε “Ask App Not to Track” είτε “Allow”.
Είτε «Κομμένη η παρακολούθηση» λοιπόν, είτε «Επιτρέπεται η Παρακολούθηση».
Πράγμα το οποίον δεν είναι πια και συνολική λύση, γιατί πάντοτε οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα βρίσκουν τρόπους να κατασκοπεύουν τον καταναλωτή, αλλά είναι μια καλή αρχή και δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη του διαδικτύου να υψώσει ένα μίνιμουμ τοίχος προστασίας.
Ίσως γι’ αυτό είναι έξαλλο το Facebook με την πρωτοβουλία της Apple και δηλώνει έτοιμο να κατέβει στο μονοπάτι του πολέμου…